• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe mijn Excelbestand schonen zonder verlies formules etc...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok dan :thumb:

Als je dan toch het bereik moet aanpassen zou ik me eens verdiepen in Dynamische bereiken. Het voordeel hiervan is dat de lijst zich automatisch aanpast aan het aantal items en je je dus geen zorgen meer hoeft te maken of alle onderdelen van je lijst zich ook in de gegevensvalidatie zullen bevinden,ook na toevoegen of verwijderen van items.
Kijk maar eens op onderstaande link voor een duidelijke uitleg over dit onderwerp.
http://www.jkp-ads.com/Articles/ExcelNames07NL.asp

De formule voor bereik Fase zou er dan zo uitzien
Code:
=VERSCHUIVING(TABEL!$A$4;0;0;AANTALARG(TABEL!$A:$A)-1,1)

Laatst bewerkt:
Hardstikke goed Rudi. Niet aan gedacht.

Eenvoudiger is het gebruik van tabellen (listobjects), dan hoef je zelf geen moeilijke formules in te voeren.

Laatst bewerkt:
Hallo Plongske, deze werkt idd zoals het moet. Top
:thumb:
Even voor mij eigen beeldvorming. Met betrekking tot het tellen van uren.
Ga je dan in de betreffende cel staat en voer je de som in, of selecteer je heel de rij/kolom?

Manoeska,
In de cel waar de som moet komen tik je =som()
tussen de haakjes bepaal je het bereik. vb. =som(A4:N4) is de som van rij 4 kolom A tot N
=som(A4:A10) is de som van kolom A rij 4 tot rij 10
=som(A5;C5) is de som van cel A5 en cel C5

:rolleyes:

ik denk ik ze niet heb opgeslagen, want ik zie ze bij mij ook niet meer staan....

Maar daar (in R) had dus dit tabelletje moeten staan:

ROLLEN

rol
assistent
uitvoerder
stagiere
achterwacht

En dan had het tabblad MEDERWERKER&SKILLS in Kolom E (rol) dezegegevens moeten ophalen uit tabblad TABEL kolom R.
Ben met Ctrl+f5 bezig geweest maar hij blijft echter gegevens ophalen uit verkeerde tabel.

Manoeska,
Plaats deze effen in uw file en upload deze op uw andere post.
Dan kan je deze post als opgelost plaatsen en werken we verder op de nieuwe post.
Dan kunnen de andere forumleden meteen over een aangepaste versie beschikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan