• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe programmeren???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kartingfreak

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Ik heb 6 werkbladen en op elk werkblad heb ik een 'Command Button' op elke worksheet...
Nu heb ik een 'Command Button' op mijn eerste werkblad en ik wil dat als ik daarop klik dat hij naar mijn tweede werkblad gaat, maar ik weet niet hoe ik dat moet programmeren!
Ook heb ik een andere probleem...in hetzelfde bestand wil ik ook in 1 werkblad gegevens invoeren en als ik op een knopje druk dat die worden opgeslagen in een andere werkblad en dat weet ik ook niet hoe ik dat moet programmeren...
Kan iemand mij helpen??? PLEASE :confused:

Kartingfreak

kartingfreak zei:
Ik heb 6 werkbladen en op elk werkblad heb ik een 'Command Button' op elke worksheet...
Nu heb ik een 'Command Button' op mijn eerste werkblad en ik wil dat als ik daarop klik dat hij naar mijn tweede werkblad gaat, maar ik weet niet hoe ik dat moet programmeren!
Ook heb ik een andere probleem...in hetzelfde bestand wil ik ook in 1 werkblad gegevens invoeren en als ik op een knopje druk dat die worden opgeslagen in een andere werkblad en dat weet ik ook niet hoe ik dat moet programmeren...
Kan iemand mij helpen??? PLEASE :confused:

Kartingfreak

1)
De macro om naar het 2e werkblad te gaan:

Sub Macro1()
Worksheets(2).Select
End Sub

of

Sub Macro1()
Worksheets("Naam werkblad").Select
End Sub

2)
Je kan verwijzen naar een ander werkblad. Via:
- cel selecteren waar je de gegevens wilt neerzetten.
- toets in =
- ga naar cel met gegevens die je wilt ophalen.
- druk op Enter.

Wil je per se een code gebruiken dan kan je het als volgt doen:

WorkSheets(2).Range("A1") = WorkSheets(1).Range("A1")

ok dank u voor het eerste ;)
Maar met het tweede bedoelde ik zo een textbox van de formulieren in excel! Of moet ge de cel selecteren en dan "=" intypen en die textbox aanklikken?

kartingfreak zei:
ok dank u voor het eerste ;)
Maar met het tweede bedoelde ik zo een textbox van de formulieren in excel! Of moet ge de cel selecteren en dan "=" intypen en die textbox aanklikken?
kartingfreak,
Een voorbeeldje.

Laatst bewerkt:
Dringend!!!

ok dank u...maar ik bedoelde het volgende...
ik had het al geprobeerd maar ik had een probleem
ik had dus geprogrammeert dat wat er in de tekstvak stond moest in een andere cel komen. Maar als ik dan een andere leerkracht wou aanmaken moest ik dus die tekstvaken terug leegmaken...dus ik deed dat maar dan ging de inhoud van die cellen ook weg dus weet ik helemaal niet hoe ik dat moet doen. Hopelijk zijn er hier PROFESSIONELE EXCEL GEBRUIKERS, niet dat jullie allemaal dom zijn zenne :p
maar ik ken alleen maar de basis zaken enzovoort...
Het is een taak voor het school en ik ben verplicht excel te gebruiken. Ik weet dat access veel simpeler is voor wat ik vraag

please antwoord rap

kartingfreak

Bijlagen

bedankt echt waar dat is fantastisch!!!
maar wat heb je gebruikt hoe heb je dat gedaan? want die 'puntjes' staan voor als ik nog ergens opkom voor het aanmaken van een leerkracht...

dringend

beste luc, ge hebt mij al heel goed geholpen...Maar nu heb ik ook opeens een idee gekregen...In het tabblad "U of B plaatsen" wil ik dus met een vervolgkeuzelijst een leerkracht kiezen (die vervolgkeuzelijst heb ik al gemaakt. Dat was geen probleem). En de rest wordt zoals in "Leerkracht_aanmaken" ingevoerd. En dan met een knop 'U of B plaatsen' moet het naar het volgende blad gaan. Nu heb ik al het blad dat jij hebt gemaakt voor "Leerkracht_aanmaken" gekopieërd maar die vervolgkeuzelijst is een probleem, dat weet ik helemaal niet...Kunt gij mij voor de allerlaatste keer uit de nood helpen???
Dank u bij voorbaat.
P.S.: Ik moet dat werk tegen dinsdag inleveren en ik zal u op de hoogte houden van mijn resultaat. Alles zal ik aan u te danken hebben ;)

kartingfreak

Willy,

Welke gegevens moeten van Blad "U of B plaatsen" naar Blad "U + B" ge kopieerd worden.

De layout van Blad "U + B"is mij niet bekend.

Zet dus even een ZIP hier neer met je wensen.

Wens(en)

Dus in het tabblad "U of B plaatsen" wil ik, net zoals in tabblad "leerkracht_aanmaken", gegevens invoeren en dan met een knop (bv. "U of B plaatsen") dat die gegevens naar het tabblad "U + B" worden gekopieerd...Nu heb ik al geprobeerd, en met succes :D , om het tabblad "leerkracht_aanmaken" te kopiëren en dat gebruiken als soort basis...Maar i.p.v. in het tabblad "U of B plaatsen" met cellen te werken, wil ik bij het kiezen van een leerkracht werken met een vervolgkeuzelijst. Ik heb al een vervolgkeuzelijst gemaakt, denk ik...maar nu wil ik deze gebruiken!
En dan nog iets...In het tabblad "U + B" gaan er dus alle Uitleningen en Bestellingen komen die worden ingevoerd langs het tabblad "U of B plaatsen". Nu wil ik dat de achtergrond van de rij (tot waar er gegevens zijn) anders is bij B (donker grijs)en bij U (licht grijs).
Ik heb al geprobeerd met voorwaardelijke celopmaak, maar het werkt niet zo goed.

Verder kan ik het zelf, hoop ik...
Ge zijt een echte engel, Luc :thumb: :D ;)

Bijlagen

Willy,

Dank voor je compliment en vertrouwen.
Getooid met vleugeltjes heb ik je programma uitgebreid.

Hopelijk is het OK.

Succes met de presentatie en
fijne Paasdagen gewenst.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan