hoe steek ik het erin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wafwaf

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
63
ik heb dus juist een niuewe voeding en grafische kaart gekocht maar ik weet niet hoe je het erin stopt

dit heb ik gekocht
http://www.alternate.nl/html/product...R2&l3=DDR2-800

http://www.alternate.nl/html/product...PCIe&l3=NVIDIA

http://www.alternate.nl/html/product...3=tot+600+Watt

en dit heb ik
Mainboard : MICRO-STAR INTERANTIONAL CO.,LTD MS-7327
Chipset : AMD RS690G
Processor : AMD Athlon 64 X2 5200+ @ 2600 MHz
Physical Memory : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Video Card : ATI Radeon Xpress 1250
Hard Disk : MAXTOR (320 GB)
DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVDRAM GSA-H44N ATA Device
Monitor Type : BenQ BenQ T91W - 19 inches
Network Card : Realtek Semiconductor RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Operating System : Windows Vista (TM) Home Basic Home Edition 6.00.6000
DirectX : Version 10.00
Windows Performance Index : 2.7
 
Laatst bewerkt:
Geen enkele van je links werkt. Kan je zelf een beschrijving geven van wat je hebt gekocht?
 
Laatst bewerkt:
laat maar al:( ik heb juist gezien dat het er niet inpast. dus ik ga een nieuw moederbord moeten kopen dan
 
Heb je dat niet van te voren gecontroleerd dan?

Dan nu goed opletten dat je een board koopt waat jou nieuwe spullen wel op passen!
 
krijg ik het er dn wel in?
hoe want ik krijg het er niet in want bv de voeding moet naar 2 verschillende plaatsen op mijn moederbord maar de draad geraakt niet op die 2 verschillende plekken en mijn grafische kaart is te groot.ik heb er alleen maar het geheugen in kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt het moederbord wat ik had gelinkt? Want dat is natuurlijk wel belangrijk.

K9AGM2-FIH.jpg



Videokaart: Wat past er niet? Past de kaart niet in de kast, of past ie niet in het moederbord?
Hij MOET namelijk in het moederbord passen, aangezien het standaard is.
Of ie in je kast past, dat kan ik niet zien.

Kan je misschien een foto plaatsen van wat het probleem is?


Voeding:
Voeding moet gewoon passen. Welke heb je precies gekocht?
Ben je niet in de war tussen de 20+4-kabel en de aparte 8 of 4 pins-kabel?
Hier kan je nog best wat verzieken -> goed lezen dus.

Ook weer een foto als je het niet goed kan uitleggen.
 
nog even een verduidelijking:

ps_701ax2_4_big.jpg


De 1e kabel moet in aan elkaar blijven (dus 24 pins) en moet naar de aansluiting zeg maar net onder je geheugensloten op je moederbord.

De 2 kabel maakt het waarschijnlijk verwarrend voor je. Deze kan namelijk aan elkaar zitten, dus een 8 pins worden. Als het goed is kan je ze los halen, zodat je 2 4-pins kabels krijgt. Eentje moet ook op het moederbord komen, zeg maar vlak bij de processor (in het midden).

Let ook op dat op de voeding kabels zitten voor de PCIe-kaart. Ook dit zou een 8-pins kunnen zijn. Alleen deze kan je alleen splitsen in een stuk van 6 en een stukje van 2.

37542_mini.jpg


edit:
Ik kwam in je oude draadje het advies tegen van mukkel. Als je deze voeding heb gekocht:
http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Energie&l2=Voedingen&l3=tot+600+Watt
Dan geldt mijn verhaal van hierboven wel, alleen het gedeelte van de PCIe-connector kan je vergeten: er zit maar 1 PCIe 6-pins kabel aan. Dus daar kan je niet door in de war raken.
Door de rest dus wel.
 
Laatst bewerkt:
wow veel nuttige informatie:D maar het past niet in mijn kast want als ik de grafische kaart erop wil zette botst het tegen men harde schijf maar die kan ik wel verplaatse maar de voeding is te groot denk ik:D ik zal nog eens goed kijken
 
aaah nu ik het nog eens open heb gedaan zie ik et:D ok dankjewel nu zal ik beter team fortress kunnen spelen
 
ok nog een laatste vraagje.die 4+4 p4 cpu power. ik heb er een met 6 pins die er op lijkt. juist hetzlefde zal ik zeggen buiten dat het 6 pins heeft. is dat degene voor mijn grafische kaart?
 
ok nog een laatste vraagje.die 4+4 p4 cpu power. ik heb er een met 6 pins die er op lijkt. juist hetzlefde zal ik zeggen buiten dat het 6 pins heeft. is dat degene voor mijn grafische kaart?

De 6 pins is 100% voor de videokaart.

Deze lijkt wel een beetje op de 4x4 (allebei geel-zwarte kabels als het goed is)
Maar voor het moederbord heb je dus echt de 4+4 nodig. Hij zit er echt op, want ik heb de voeding vorige week nog in mijn handen gehad.
 
ah ok
:Dik ken niks van computers maar ik speel gwn graag

Dat had ik wel een beetje door :p
En och: waar denk je dat ik mee ben begonnen? Juist ja: met spellen spelen..:D

Maar het moet je lukken. Zolang je maar voorzichtig bent. Je hebt niet veel kracht nodig: hoe meer kracht je moet zetten, hoe groter de kans dat je iets verziekt.
 
ok het probleem is dus dat mijn grafische kaart te groot is en dat ik daarom de kabel van mijn harde schijf er niet meer in kan steken omdat de grafische kaart over de uitgang hangt
 
ok het probleem is dus dat mijn grafische kaart te groot is en dat ik daarom de kabel van mijn harde schijf er niet meer in kan steken omdat de grafische kaart over de uitgang hangt

En kan je de harde schijf niet verplaatsen?
Of zit het probleem op je moederbord?

Op het moederbord kan je ook een andere poort pakken.
Ook bestaan er kabels met een soort van ubocht, misschien helpt dat.

ribc14.jpg
 
Laatst bewerkt:
nee de grafische kaart zit er recht boven.er zit maar een vinger dik plaats tussen de grafische kaart en die serial ata headers
158588_03e8ce05.jpg


het zwarte gedeelte rechtsonder de ventilator blokkeert de kabel
 
zou ik het omhulsing er afhalen want dan past het er wel op denk ik maar ik weet niet of dat wel mag
 
zou ik het omhulsing er afhalen want dan past het er wel op denk ik maar ik weet niet of dat wel mag
Een vingerdikte zou misschien wel genoeg zijn voor zo'n sata-kabel met rechte hoek.
(dus eerst kabel erin en dan pas videokaart)

http://www.alternate.nl/html/produc...-1068666/?tn=HARDWARE&l1=Kabels&l2=Serial-ATA
(het zal erom hangen hoor..)

Wat je kan doen is contact opnemen met Alternate: daar heb je het immers besteld.
Misschien mag je de videokaart omruilen voor een HD4850. Deze past wel op je moederbord, want is smaller.

http://www.alternate.nl/html/produc...aarten&l2=PCIe&l3=ATI&l4=Club+3D+CGAX-4852DDC
 
Laatst bewerkt:
ik zal dan maar die kabel proberen. maar dan duurt het weer een week voor ik die heb. kan je zo een kabel ook ergens anders krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan