hoe stel ik koppeling goed in naar backend op externe bureaublad waar Runtime draait?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maud138

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Berichten
36
Ik heb een Access database programma gemaakt op mijn eigen desktop. De bedoeling is dat de gesplitste database gaat werken op onze externe server die ik benader middels extern bureaublad.
Op het externe bureaublad is Access Runtime geïnstalleerd.
Op mijn desktop heb ik de database gesplitst en ik heb het backend gedeelte verplaatst naar de externe server. Nu moet ik in het frontend de koppeling goed weergeven. Dit lukt me echter niet omdat ik dat alleen middels "bladeren" kan doen en ik kan de positie van het backend-gedeelte op het extern bureaublad op deze manier niet bereiken vanaf mijn desktop.
Is hier een truuk voor of moet ik toch een licentie voor Access kopen om op de externe server te laten draaien?

Maud
 
Ik heb dit opgelost door de naam van een usb stick te wijzigen in de letter die ook op de externe server als schijf gebruikt werd. Vervolgens kon ik op mijn desktop verwijzen naar de usb stick waar ik de tabellen tijdelijk op had geplaatst. Nu werkt hij ook op de externe server
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan