hoe verander ik de stroom settings in de bios?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantheman

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
beste helpmij-ers!

Hoe verander ik de stroom settings in mijn bios? Ik heb wat problemen gehad met mijn GeForce 7800GS en nu heb ik op vele fora gelezen, dat een oplossing kan zijn om mijn PSU power naar 400 watt te zetten, of de amperes wat te verhogen, maar waar doe ik dit!? Ik heb uren mijn bios zitten doorzoeken, maar zonder resultaat! (ik heb een phoenix bios)

Zou iemand mij kunnen helpen?

Thanks!

Daan

dit is de exacte dingen die ik vaak tegenkom:

This card requires a 400 watt with a 20A rating on the 12v line.

Dat gaat je niet via het Bios lukken. Je zal een andere voeding moeten aanschaffen, als je die gegevens/waardes hoger wil hebben.

dit gaat niet in je bios

als jij een voeding heb van bijv 300 watt kun je hem nooit in je bios naar 400 zetten.

gewoon andere voeding kopen dus.

weet niet wie je dit verteld heeft????

Kennelijk interperteer je het verkeerd. Het kan alleen met aanschaf van een andere voeding. Let dan wel op de amperage per voltage lijn. Voor die video kaart heb je inderdaad 20A op de 12 plus voltage lijn nodig.

Laatst bewerkt:
na ja nogmaals je wattage verhogen gaat NIET in je bios.

en de problemen die je hebt zouden wel eens oorzaak kunnen zijn van te weinig wattage.

op hoeveel zit je nu te werken dan?

en ik dacht dat een 7800 min 400 watt nodig had

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een 7800 GS+ die vraagt toch echt minimaal een 400Watt voeding en een 20A op de +12Volt lijn.:confused:

In de kast zelf op de voeding(sticker), die in de meeste gevallen bovenin gemonteerd is.

[edit]@frankwannet,

We zitten lekker op 1 lijn.:D[/edit]

ok! ik zal em even open maken en zo snel mogelijk reageren, maar raar is dat hij dit niet deed voordat ik mijn pc geformatteerd en windows opnieuw had geinstalleerd (toen dus nog dezelfde voltage/wattage whatever;) van kracht was)

Wel na het installeren van Windows, eerst de chipset geinstalleerd en daarna pas de volledige videokaart driver?

wat ik me nog herinner van die error was namelijk dat hij iets zei van : kan het besturingselement nv4_disp.dll niet vinden. Daarom dacht ik niet zo gauw aan een spanningsprobleem

en ja ik kwam er na 2 maanden achter dat ik vergeten was die drivers te installeren XD maar ondertussen wel gedaan en ook daarna de forceware verniewd

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan