Hoe verwijder ik mijn website netjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisss

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Hoi allemaal,

Een nieuw probleem....
Nu kan ik eindelijk via fireFTP verbinding maken, heel blij mee,
en ik zie de oude bestanden ook staan van de oude website, dus dacht dat het eenvoudig was om even alles handmatig te verwijderen.
Maar zo eenvoudig is het toch niet... nu is het een puinhoop geworden.
Er is al heel veel weg, maar ik kan gewoon niet alles netjes verwijderen.

Vraag, hoe verwijder ik grondig mijn oude website? Is er een trucje om in Fireftp geuploade bestanden netjes te verwijderen?
Of een andere manier?

Hoi allemaal,

Vraag, hoe verwijder ik grondig mijn oude website? Is er een trucje om in Fireftp geuploade bestanden netjes te verwijderen?
Of een andere manier?

ja, delete :)
dat kun je ook in een ftpsessie mits je die rechten hebt.

mocht je m nog zien in je browser moet je die even verversen

Kan het zijn dat het verwijderd zijn pas na een Refresh zichtbaar wordt? En zijn het losse bestanden, die je niet kunt verwijderen, of mapjes? Soms kan een mapje niet verwijderd worden als niet eerst de onderliggende losse bestanden verwijderd zijn.

Succes verder (je bent nu in elk geval binnen) !
CSShunter

Hallo Csshunter

Er blijven om onverklaarbare reden 2 mappen staan die toch vokomen leeg zijn, ieder 4 kb.
Op internet wordt er niks meer weergegeven, slechts een melding dat de website niet meer kan openen of zoiets.
Ik kan wel de 2 mappen andere naam geven, en heb ze maar leeg en leeg. genoemd (om vergissingen te voorkomen, je weet nooit).

Heeft dit gevolgen voor mijn nieuwe website straks?
Kan het er inblijven of moet het op een bepaalde manier toch eerst echt schoon zijn? Maar hoe dan?

Dit is de melding die ik krijg, maar ze zijn optioneel toch echt leeg hoor:

550 Can't remove directory: Directory not empty
: /leeg/_vti_cnf
: /leeg
: /leeg./leeg..
550 I can only retrieve regular files

Groetjes.

Hij zegt dat er nog files in staan...

Misschien zijn het "hidden" files? Het zou kunnen dat je ftp client die niet toont. Probeer eens bij opties te zoeken of hidden files weergegeven moeten worden? Ws als je dat doet is de map niet leeg meer.

Hoi Irisss,
Aha, hij zegt dus dat in de map "leeg" nog een submap "_vti_cnf" zit, en kan 'm daarom niet vernietigen.
Die submap is er vroeger denk ik ingekomen doordat een hele Frontpage-map tegelijk (inclusief alle submappen) is geupload, zo heb ik het ook wel eens gehad.
  • In Frontpage zitten in de (vele) submappen "_vti_cnf" allemaal piepkleine bestandjes waarin FP intern dingen bijhoudt. Voor een site op de server zijn ze helemaal niet nodig, en kunnen ze met een gerust geweten verwijderd worden.
Dus: eerst even kijken wat er op de server in de "_vti_cnf" mapjes aan bestanden zit, die bestanden deleten, dan de bovenliggende map "_vti_cnf" deleten, en dan de "leeg" map deleten. Zo zou je er af moeten zijn.

Zoals Frats zegt, zijn de "_vti_cnf" mappen waarschijnlijk in je fireFTP verborgen, en kan je ze via de fireFTP-opties zichtbaar laten worden.
  • In FileZilla zit ook zoiets, daar zit in het menu onder "Server" de optie: "Tonen van verborgen bestanden forceren".
In elk geval: ze doen geen kwaad, en zijn alleen maar ballast. Als je op de mappen "leeg" gaat staan, zou er in het status-regeltje eronder het aantal kB's moeten staan - waarschijnlijk heel erg weinig. Dus veel ballast zal het ook weer niet zijn.
Wat je er aan nieuwe site bij gaat zetten, komt in heel andere mappen. Daar hebben ze dus geen enkele invloed op.
Dus als je het druk hebt, heeft het wissen geen haast: kan altijd nog. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo CSShunter,

Ik heb wel iets gevonden onder opties en verborgen bestanden, en dat aangevinkt, opnieuw opgestart....
maar kan nog steeds niks verwijderen, heel vreemd.
Het klopt dat ik voorheen met Frontpage heb gewerkt, en nu dus met Kompozer.
Gelukkig heb ik gemerkt dat ze geen last veroorzaken.
Toch stom dat het erin blijft staan.

Bedankt en vriendelijke groet,

Hoi Irisss,
Heb je ook gedubbelklikt op de mapjes "_vti_cnf", om te zien wat daar in staat?
De melding zegt bv.:
550 Can't remove directory: Directory not empty: /leeg/_vti_cnf
Dat zou betekenen dat er in dat mapje "_vti_cnf" nog bestanden zitten. Voordat het hele mapje "_vti_cnf" opgeruimd kan worden, moeten die bestanden eerst vernietigd worden.
Of lukt dat ook niet? (bij mij altijd wel)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan