Hoe warm word jullie systeem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.I.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit op mijn athlon XP 1800+ met kast + raam open.. moet koeler kunnen imo. :)

Bijlagen

• temp.jpg
    temp.jpg
    67,8 KB · Weergaven: 40
43° is al netjes voor een standaard koeler hoor..

En dan? Zolang het stabiel is.. En bij 43° is 'ie echt retestabiel.

43'C met een 4300 rpm koeler dat is best goed, deze temps heb ik met een 6500 rpm koeler. Ik zag op ocshop.nl dat je zo'n fan regelaar hebt alleen die swifttech koeler heb je 2 aansluitingen 1 power en 1 moederbord vraag me af of die er wel op past. Van 6500 rpm word je niet blij. Zou mooi zijn als ik die op 5000 rpm kon zetten.
Greetz
A.I.

Het toerental van een fan zegt echt niets.. Wel de uiteindelijke airflow.

En wat belet je om er een stillere fan op te zetten, of om je fan op 7/5V te draaien?

Hallo,
ik heb al een mooie guide gevonden over de airflow ik heb gewoon nog teveel deadspots in mijn case. Hoe krijg ik dan die fan op op 7/5V een jumper op het moederbord?
Thanks
Greetz
A.I.

Een deadspot?

7 en 5V kan je trouwens rechtstreeks uit je voeding halen.

stressed:
CPU: 52 C
Case: 37 C

normaal:
CPU:46 C
Case: 35 C

Deze temps zijn in een AMD Athlon XP1700+(palamino) op een ECS K7VTA3 Rev. 2.0 met een coolermaster cooler(met 60 mm fan @ 6000 rpm) en een casefan @ 2500 rpm

voor actuele info: http://death-metal.homedns.org:5080/system

Laatst bewerkt:
Mijn cpu is soms 65 graden, maar ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad, ik heb deze pc nu een jaar en staat bijna 24 uur per dag aan. Ik snap eigenlijk niet hoe dat kan als jullie zeggen dat het zo'n probleem is.

Geplaatst door ricardovw
Ik snap eigenlijk niet hoe dat kan als jullie zeggen dat het zo'n probleem is.
wie zegt dat? Stabiliteitsproblemen bij 65 graden zijn een zeldzaamheid.

wie zegt dat? Stabiliteitsproblemen bij 65 graden zijn een zeldzaamheid.

Mensen hebben het altijd over 32 graden gemiddeld ofzo..... nou die van mij zit daar heel ver boven. Is het enige probleem wat voor kan komen dat alles doorbrandt ofzo??? Of wat kan er eigenlijk gebeuren. En wat is maxima aan graden?

Geplaatst door ricardovw

Mensen hebben het altijd over 32 graden gemiddeld ofzo..... nou die van mij zit daar heel ver boven. Is het enige probleem wat voor kan komen dat alles doorbrandt ofzo??? Of wat kan er eigenlijk gebeuren. En wat is maxima aan graden?
je hoeft je pas zorgen te maken over doorbranden bij >85 graden. Maar zodra je boven de 70-75 raakt zou je systeem wel eens instabiel kunnen worden.

32 graden is trouwens wel een uitzonderlijk lage temp. Als je onder de 40 zit doe je het erg goed...

hebben jullie een makkelijk klein programmaatje om dit alles te meten? Alvast bedankt!!!

Geplaatst door ricardovw
hebben jullie een makkelijk klein programmaatje om dit alles te meten? Alvast bedankt!!!
speedfan. Even zoeken met google voor een link...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan