Hoe warm word jullie systeem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.I.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom geeft hij drie verschillende temperaturen.... tenminste hij geeft er nog wel meer maar wat is temp 1 temp2 en temp 3

Meestal is
1 CPU
2 Chipset (northbridge)
3 HDD

Maar het kan ook anders zijn. Over het algemeen is de hoogste temp je CPU.

maar plaats anders eens een screenshotje

Geplaatst door brits
bij mij is de hdd het warmst.

brits
ja, maar jouw chipset en CPU temps zijn uitzonderlijk laag. Ik denk zelfs dat die verkeerd worden afgelezen. Kijk eens in BIOS wat daar voor temperaturen staan...

wat is dan de normale temperatuur van een hardeschijf.

brits

Kan iemand mij uitleggen wat alles betekent, want volgens mij wordt mij moederbord wel drie keer gemeten..... zie bijlage

Bijlagen

• speedfan1.jpg
    speedfan1.jpg
    32,7 KB · Weergaven: 20
Geplaatst door brits
wat is dan de normale temperatuur van een hardeschijf.
JVolgens mij is 40 graden wel normaal. Pas zorgen maken bij 60+ voor je hd...

De temperatuur van je HD is sterk afhankelijk van de airflow in je case. Mijn hd is 34 graden.

Geplaatst door ricardovw
nog een bijlage'tje
zeer vreemd. Wat zegt Asus Probe?

en scroll eens naar boven bij het vakje links boven op de eerste screenshot. Wat staat daar over de drievoudige detectie van het moederbord?

Laatst bewerkt:
en scroll eens naar boven bij het vakje links boven op de eerste screenshot. Wat staat daar over de drievoudige detectie van he moederbord?

I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked VIA VT8233A SMBUS at $E800
Scanning ISA BUS at $0290...
Scanning SMBus at $E800...
Asus ASB100 (ID=$31) found on SMBus at $2D
SMBus msg : SMB Error $48 : COLLISION (48)
SMBus msg : SMB Error $48 : COLLISION (48)
LM75 found on SMBus at $48
LM75 found on SMBus at $49
SMART Enabled for drive 0
Found IC35L060AVVA07-0 (60,1GB)
End of detection

Dit geeft hij aan!!!

Asus probe geeft opzich dezelfde aantal graden aan alleen fanspeed meet het gewoon 2 of 3 keer???

Maar nu geeft asus probe aan dat het volt teveel is. Is dat zo en hoe moet ik dat verhelpen....

Zie bijlage

Bijlagen

• assusprobe.jpg
    assusprobe.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 24
maar welke van de temps die hij in speedfan aangeeft is dan de goede?

Die 12 volt-lijn is idd erg hoog. Gelukkig wordt die niet erg veel gebruikt dus het kan niet echt kwaad. Het is op te lossen door een andere voeding te kopen of de 12v lijn zwaarder te belasten.

Maar misschien is het een idee om de 12v lijn met de hand een keer door te meten want de metingen van die lijn zijn niet altijd even nauwkeurig... (multometer pakken en bij een molex stekker van de gele naar een zwarte draad meten...)

Zoals je op de bijlage kunt zien geeft hij twee goede tempraturen aan. 64 á 65 graden (zie bijlage)

Maar naast de harddisk wat zijn al die andere temps?

Bijlagen

• speedfan1.jpg
    speedfan1.jpg
    32,7 KB · Weergaven: 22
is er van gigabyte ook zo soort programma waarmee je de temperatuur kan op meeten.

brits

p4 1.5 ghz is nu 50 graden :(
'k heb al fans besteld, dus meer cooling komt deraan :D

aida32 klopt volgens mij niet want er staat dat ik een gigabyte mobo heb maar eigenlijk is het een columbia mobo. wat is hier van de rede.

brits

Geplaatst door brits
aida32 klopt volgens mij niet want er staat dat ik een gigabyte mobo heb maar eigenlijk is het een columbia mobo. wat is hier van de rede.
dat het moederbord door gigabyte gemaakt wordt (en dus fysiek gelijk is aan een gigabyte mobo) of dat AIDA32 ernaast heeft gemeten.

is er van gigabyte ook zo soort programma waarmee je de temperatuur kan op meeten.
al op de site van gigabyte gekeken? Als daar bij downloads of software niets te vinden is bestaan er geen programma's speciaal voor gigabyte mobo's. Maar je zou gewoon asus Probe kunnen proberen. Dat programma werkt bij meerdere merken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan