Hoe weet je of ze PHP/MYSQL ondersteunen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikiej1

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Ik maak een website en wil toch wel een beetje goede service,
dus niet van die gratis webhostinX.mijnurl.com of zo.
Ik ben hier niet echt in thuis, maar ik zou graag wat van ervaren mensen hierover willen horen:

- Ik heb PHP/MySQL nodig, hoe weet ik of ze dat ondersteunen? Meestal staat dat er niet bij. Eigenlijk heb ik het nog nooit ergens zien staan. Of moet ik dat zelf installeren?

- Wat gebeurt er als ik eenmaal een bestelling heb gedaan? Ik heb m'n url, en dan? Hoe plaats ik al m'n HTML-, CSS- en PHP-bestanden online? (Ik heb wel ervaring met FTP, maar hoe werkt dat dan daar?)

Bij voorbaat veel dank,

Groet, Erik.

Zelf zit ik bij Webreus een prima host met PHP en MySQL ondersteuning.
Eigenlijk werkt het precies hetzelfde als bij de gratis hosters als www.v3host.nl of www.woelmuis.nl. Het enige verschil is dat er geen reclame wordt geplaatst. Voor de rest is alles precies hetzelfde. Wellicht dat het handig is om een kijkje te nemen bij de bovenstaande gratis webhosters zodat je leert hoe je, je bestanden kan uploaden en hoe je een MySQL database kan aanmaken. Zo dat je goed voorbereid bent als je naar een betaalde host gaat.

Wat betreft de FTP dat klinkt veel moeilijker dan het is. Ik zou zeggen download het gratis en Open Source programma: 'FileZilla' een super goed programma om je FTP beheer te doen.
Bekijk ook is dit handige filmpje: http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=98&t=462 dan weet je precies hoe je met FTP moet werken.

Succes! En als je nog vragen hebt laat het weten.

Joep

Bedankt voor jullie reacties.

Nou, ik weet eigenlijk al wel hoe je met FTP omgaat, maar tot nu toe is dat bij mij alleen nog met gratis webhosts gegaan.
Dus met een account en wachtwoord. Gaat dat bij 'echte' webhosters ook zo?

Bedankt voor jullie reacties.

Nou, ik weet eigenlijk al wel hoe je met FTP omgaat, maar tot nu toe is dat bij mij alleen nog met gratis webhosts gegaan.
Dus met een account en wachtwoord. Gaat dat bij 'echte' webhosters ook zo?

Ja, dat gaat op precies dezelfde manier :)

Suc6! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan