hoe weet mijn comp dat???

Status
Niet open voor verdere reacties.

needles

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
ik heb een gratis prog gedownload van internet en nu is de tijd voor bij nu heb ik het geprobeert weer er op te zetten maar nu werkt het niet hij zegt dat ik het nu allen kan krijgen door het te kopen dat doe ik nu
maar hoe weet mijn comp of de comp van het bedrijf nu dat ik dat prog al eens heb geprobeerd?????????????

Die gegevens worden opgeslagen in het register. Je kunt het programma wel verwijderen en opnieuw installeren, maar die info blijft bewaard in je register.

Er bestaan wel register opschoon programma's die deze gegevens weer verwijderen, maar dan moet je wel weten wat je doet. In het register rommelen is namelijk niet zonder risico.

maar als deze progs nou in mijn comp blijven zitten raakt mijn geheugen dan niet vol???
dus wissen is een mogelijkheid?
mischien met windowwasher? of is dat stom idee

Je kunt er eerder wissen met een register cleaner (even googlen).

Let wel dat je eerst een backup maakt van je register voor als het mis gaat (eigen risico dus).

Dan zoeken naar de naam van het programma.

Als je heel veel programma's installeert raakt je harde schijf inderdaad voller. Het is dus verstandig om af en toe bij configuratiescherm, software, de programma's waarvan je weet dat je ze niet meer wilt gebruiken, te verwijderen.

Met jv16 powertools kan je een hoop rotzooi uit je register verwijderen.

Ik heb met verschillende regcleaners gekuist om de info van TmpgEnc, dat de 30 dagen mpeg2-ondersteuning voorbij waren, te wissen. Ik heb zelfs handmatig met een regcleaner programma beziggeweest om alle registersleutels uit het register te halen van dat programma, maar niets wou lukken.

Tja... niet simpel.

[edit]Die handmatige regcleaner was van jv16. Ik heb het freewareprogramma op mijn pc staan, maar op hun homepage zie ik enkel shareware staan. En dat programma heeft het probleem niet opgelost.[/edit]

Kijk ook even in programfiles of er misschien nog een map van dat prog staat, ook daar kan nog een bestandje staan.

En zoek even via start zoeken naar de naam van het progje.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door James007
Ik heb met verschillende regcleaners gekuist om de info van TmpgEnc, dat de 30 dagen mpeg2-ondersteuning voorbij waren, te wissen. Ik heb zelfs handmatig met een regcleaner programma beziggeweest om alle registersleutels uit het register te halen van dat programma, maar niets wou lukken.

Tja... niet simpel.

[edit]Die handmatige regcleaner was van jv16. Ik heb het freewareprogramma op mijn pc staan, maar op hun homepage zie ik enkel shareware staan. En dat programma heeft het probleem niet opgelost.[/edit]

Dan zal dit waarschijnlijk niet het register gestaan hebben, maar heel goed verscholen, in de system/system32 files.

Geplaatst door needles
ik heb een gratis prog gedownload van internet en nu is de tijd voor bij nu heb ik het geprobeert weer er op te zetten maar nu werkt het niet hij zegt dat ik het nu allen kan krijgen door het te kopen dat doe ik nu
maar hoe weet mijn comp of de comp van het bedrijf nu dat ik dat prog al eens heb geprobeerd?????????????

Welk programma gaat het over ?

Ik ben zelf geen heilig boontje, hoor. Maar als een programma nou eenmaal goed bevalt is er toch niks mis mee om het te kopen?

ik heb het ook al gekocht hoor maar ik wil gewoon meer van mijn comp leren te begrijpen
en het prog waar het omgaat is dus windowwasher van webroot

jah is daar iets mis mee ofzo je reageert zo ????

ik heb weer foute aankoop gedaan ???

Nee hoor, maar ik dacht dat dat het programma was waarmee je al eens geprobeerd had om die registersleutels te verwijderen. Ik dacht dat het zelf zo'n regcleaner was.

jah heb ik ook geprobeert maar ook hier mij lukt het niet
en het lukt nog steeds niet ook niet met een ander prog
dus met wachten tot ze hun geld binnen hebben vrees ik

Voordat je een programma probeert kan je een checkpoint aanmaken (WinXP). Na een periode kan je het programma verwijderen en het checkpoint terugzetten.
Voor andere versies van Windows kan je een backup maken van het register.

Dit gebeurt er Volgens mij

Op een onlogisch plek in het register wordt een vlaggetje geset. Dit vlaggetje is op geen enkele manier terug te koppelen aan het bewuste programma. Het programma kijkt echter op die plaats.:confused:
Omdat wij niet weten waar dit vlaggetje staat kunnen we het niet verwijderen.

Er zijn echter programma's die iedere schrijf actie naar het register loggen. Aan de hand daarvan zou het terug te vinden moeten zijn.

Veel geluk ermee!

Weest gegroet,
Guus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan