hoe werken met datums ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmpie999

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2011
hey iedereen.

ik wilde graag een scriptje maken (een groot deel is al af) dat de ip van de bezoeker registreerd in een database + de datum en als de ip al in de database zit hij naar de datum kijkt en ziet als deze datum ouder is als 24 uur of niet .

en een script dat alle entry's die als datum ouder zijn als 24 uur verwijderd worden.

de eindbedoeling is dat mensen die de pagina al eens gezien hebben een ander uitkomst krijgen en dit in een periode van 24 uur.

maar ik geraak niet uit hoe dat in php mysql werkt .

Ik ben geen PHP-deskundige,
maar ik kan je wel aanraden te zoeken naar sessies en cookies.

Overigens is het gebruik van IP-adressen voor dit doel niet foolproof.
Twee keer eenzelfde ip-adres wil niet zeggen dat je ook twee keer dezelfde gebruiker hebt.

dan moet de gebruiker ook cookies toe laten en met ip's is er geen probleem en 2 dezelfde ip's van 2 verschillende users op 1 dag lijkt me vrij kleine kans

P.S. ik ben wilmpie999 ik heb mijn oude gebruikersacount terug kunnen ingeraken.

We weten de specifieke omstandigheden in dit geval niet (welke website, welke doelgroep)
maar meerdere gebruikers vanaf 1 ipadres is helemaal niet zo onwaarschijnlijk.

Denk aan pc's in een bibliotheek, denk aan pc's op scholen en allerlei andere plekken waar computers door meerdere mensen gebruikt worden.
In een gezin met meerdere gezinsleden die elk een eigen pc of laptop hebben, heb je ook meerdere gebruikers op een ip-adres.

jip hiervan ben ik op de hoogte maar ik verkies toch voor de ip sortering omdat dit met advertensies voordeliger uitkomt en voor dit doeleind er op ip word bekeken en niet op effectieve gebruikers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan