• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe Word tekst met opsommingstekens in Excel-cel plakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansFRAP

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Ik heb in Word tekst met opsommingstekens. Dit stukje tekst wil ik met knippen plakken in één cel van Excel (bestaand formulier) plakken. Dit lukt mij niet daar Excel dit in meerdere cellen gaat plaatsen.
(Plakken speciaal geeft wel tekst maar dit wordt toch weer verdeeld over cellen.)

Hoe krijg ik de Word tekst met de nummering of opsommingstekens in één enkele Excel-cel geplakt??

Excel kent geen opsommingstekens.
Je kunt wel ALT ENTER gebruiken om meerdere regels in 1 cel te krijgen.

reaktie op oplossing door popipipo

Dank voor mee denken.
Probleem zit niet in het invoeren van tekst over meer regels in één cel. Gaat er om dat ik tekst uit Word in een Excel formulier (één cel binnen Excel) wil plakken. Tekst heb ik dus reeds in Word staan en wil deze snel overhalen naar Excel, alleen mag de tekst slechts in die ene cel van Excel komen.

Ra, ra, ra hoe doe je dat?? (Kan dit überhaupt??)

Post eens het WORD voorbeeldje dan weten we waarover we praten.
en tevens een EXCEL voorbeeldje hoe je het wilt hebben.

Zie hier twee bestandjes. In Word tekst overzicht, in Excel de 'gekopieerde' tekst. Althans zoals ik het wil hebben.
Excel zet alleen de tekst in 3 verschillende cellen. Hoe dit te voorkomen??

Word: Bekijk bijlage 146087
Excel: Bekijk bijlage 146089

Beste Hans,

Dit kun je voorkomen, door je tekst, als hij niet zo groot is, in tabel vorm in word te plaatsen. Daarna deze te knippen en plakken in excel.

Even wat voorbereiding, maar daarna goed uit te voeren.
Tabellen in word, hebben dezelfde uitvoering als de rijen en kolommen in Excel.
Met alinea, de afstanden voor inspringen instellen.

Succes,

Manusje

Zie hier twee bestandjes. In Word tekst overzicht, in Excel de 'gekopieerde' tekst. Althans zoals ik het wil hebben.
Excel zet alleen de tekst in 3 verschillende cellen. Hoe dit te voorkomen??

Word: Bekijk bijlage 146087
Excel: Bekijk bijlage 146089

Beste Hans,

Tabellen aan maken in word, hebben dezelfde opmaak als de rijen en kolommen in Excel.
Bij alinea ionstelling het inspringen instellen.
Daarna knippen en plakken in excel.

Even wat voorbereiding, maar daarna goed uit te voeren.

Groet,
Manusje

Manusje, ik weet niet welke versie van Word en Excel je gebruikt maar in Excel 2010 wordt een Word tabel 'netjes' in meerdere cellen geplaatst. Voor mij dus geen oplossing.

Oplossing: Word tekst kopieren in Excel.

Zoals alles als je het antwoord weet, is een oplossing simpel!

Oplossing 1:
Selecteer alles wat je vanuit Word wilt kopieren en geef: CTRL-C. Ga naar Excel en selecteer de cel waar je de info in wilt plakken.
Geef hier als eerste: F2 en dan CTRL-V.
Alle tekst komt dan in 1-cel! (Cel moet dan wel opmaak: Tekst hebben!)

Oplossing 2:
Selecteer alles wat je vanuit Word wilt kopieren en geef: CTRL-C. Ga naar Excel en selecteer de cel waar je de info in wilt plakken.
Plaats vervolgens je invoegpunt op de formulebalk en geef CTRL-V.
Alle tekst komt dan in 1-cel! (Cel moet dan wel opmaak: Tekst hebben!)

tekst in Excel opsplitsen naar meerdere cellen/kolommen

hoi allemaal

onderstaande staat in een cel
dit had ik graag opgeslitst tot ieder apart in een eigen cel
noteringen en artiest en titel
de min tekens staan er zo tussen

01 01 03 Roy Orbison - Pretty Woman - maatschappy

Hopenlijk weet iemand hier een oplossing op

Groet,
Jac

Graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic. Daarnaast is de topic van januari, dus niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan