Hoe zet ik het device connect sound uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
ik hoor telkens een "device connect" geluid... terwijl er helemaal niets bezig is.
ik heb de processen even nagekeken of er iets draait wat mogelijk de oorzaak zal kunnen zijn.
maar ik kan niets vreemds vinden.
dit geluid hoor ik zowat om de 5 minuten soms zelfs om de 2 minuten.
begint nu wel een beetje irritant te worden.
iemand hier ervaring mee?

Ik zie maar 1 manier, en die is nog lastig ook:
Start Apparaatbeheer, laat die open staan en kijk direct/snel welk apparaat er op het moment van het geluidjes-fragment erbij komt.

Bij een gebruiker hier op het forum heb ik zo een keer kunnen achterhalen dat de vingerscanner op haar laptop 'flipte'. Zodra gevonden welk apparaat het probleem was hebben we die snel uitgezet (=Erop rechtsklikken en Uitschakelen kiezen in Apparaatbeheer).

Tijs.

ik ben nog even gaan kijken maar het is geen device connect geluid... via geluiden ben ik erachter gekomen dat het een kritieke stop van iets is.

ik ben even gaan kijken en heb gedaan wat je zei, maar ik kan niets vinden.
ook zie ik geen fouten in apparaat beheer.

iemand anders vertelde mij dat het mogelijk een virus is... maar ik weet niet zeker...
ik weet enigzins wel wat ik doe... mijn computer loopt niet zo snel virusses op..
maar het kan altijd natuurlijk

Laatst bewerkt door een moderator:
Kritieke stop is iets heel anders dan Device connected geluid. Mijn instructie is gebaseerd op wat je oorspronkelijk schreef, dus gebaseerd op Device connected geluid.

Ik heb geen idee bij Kritieke stop, dus hopelijk reageert iemand anders nog.

Tijs.

ik hoop dat iemand anders reageert want ik wordt er helemaal gek van.
ook merk ik op dat soms bij het geluid me zandloper draait...
dus er is mogelijk wel een procces die windows elke keer probeert te stoppen

Laatst bewerkt:
Er bestaan ook Appcrash rapporten (elk met een eigen submap), mogelijk kun je daar aan de naamgeving van de map (staat de procesnaam in) en de datum/tijd van wijziging zien wat het probleemproces was.

Ik ben niet 100% zeker van de maplocatie, maar probeer het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %localappdata%\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue

Overigens is de suggestie van Mik Zjegger ook een goede. Kijk in Logboeken (= eventvwr.exe ) onder Windows Logboeken -> logboek Toepassing

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ben niet 100% zeker van de maplocatie, maar probeer het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %localappdata%\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue

er is niets te zien in deze map (is dus leeg).

Overigens is de suggestie van Mik Zjegger ook een goede. Kijk in Logboeken (= eventvwr.exe ) onder Windows Logboeken -> logboek Toepassing

Het ziet ernaar uit dat het windows office is? Of heb ik het verkeerd
Hoewel wanneer ik het geluid hoor dan update hij de logboek niet!
of misschien ben ik gewoon niet slim genoeg hiervoor :|
sshot-1.png

Laatst bewerkt:
Heb je soms onder services.msc de service "Windows Event Log" en evt. de "Windows Event Collector" uitgezet of niet op automatisch staan? Kijk of ze gestart zijn.
Kijk daar ook of de service "Taskscheduler" is gestart, daar zijn die 2 services afhankelijk van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan