Hoe zet je een torrent op het internet met Azureus Downloads?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrol man

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Hallo,

Ik gebruik al een tijdje Azureus Downloads (Vuze heet het ook wel).
Nou wil ik graag weten hoe je een Torrent op het internet zet Ik wil graag een paar muziekbestandjes op het internet zetten.
Mijn grootste vraag is dat ik niet weet welke Url ik moet neerzetten als ik een torrent wil aanmaken.
(lees als u een url witl intypen van een torrent site wel eerst de regels van dit forum!)

Ik hoor graag jullie reactie's alvast bedankt:thumb:

Groeten,

Ad

Laatst bewerkt:
Probleem is even dat het op de Helpmij verboden is om naar bepaalde sites te linken, maar als je een rechtzaak tegen 2 noordeuropese mannen in gedachten neemt (vorige week in het nieuws) en je zou even op de website waarover die rechtzaak ging rondsnuffelen, dan wordt daar uitgelegd hoe je een torrent plaatst.

Laatst bewerkt:
Ja die site daar wil ik een torrent plaatsen.
Daar staat dus ergens hoe je een torrent moet plaatsen bedankt.
daar staat dan ook alles wat je nodig hebt en je hoeft dus niet vuze te gebruiken lijkt mij.

Ok bedankt maar wat betekend op die site als je naar torrent uploaden gaat:
"Anonymous upload" dan kun je daarvoor een vinkje aanklikken
en wat betekend "Tag(s) (Scheid tags met komma's)"

Alvast bedankt

Ik neem aan dat je de tutorial aldaar gevonden hebt.............. (zo niet, dan naar het Forum daar en vind de tutorial)

In die tutorial staat ook wat komma gescheiden tags zijn:

This is where you can put words that describe your movie so that people searching for it can find it. Use this judiciously and only add words that are relevant to your movie. Try words like "Action", "Drama", or "DVD Rip" here and avoid words like "boobies" or "spanking" or you will get yelled at by other interweb pirates.

of vrij vertaald: hier kun je sleutelwoorden plaatsen (kommagescheiden) die wat vertellen over de film die je gaat plaatsen. Verzoek is om alleen woorden te gebruiken die iets zinvols zeggen over de film.

Dat andere betreft het al dan niet anoniem (zonder dat je gegevens over jezelf plaatst) plaatsen.

Wat ik nog vergat te schrijven: die sleutelwoorden dienen ertoe om mensen die een bepoaalde film zoeken, bij jouw film uit te laten komen. Stel je plaatst de volgende tags:

clint, eastwood, dirty, harry, 1, one, make, my, day

dan zullen mensen die gaan zoeken op het w w w en daar de zoekvraag Dirty Harry 1, onder andere jouw film als belangrijkste zoekresultaat terugkrijgen van de zoekmachine.

Of: mensen die de titel van die film "Dirty Harry" vergeten zijn, maar die zich wél de beroemde woorden:

make my day

kunnen herinneren, óók bij de door jou geplaatse film uitkomen.

Laatst bewerkt:
Nog een vraagje:o:

Hoe zet je bij je torrent file een soort blog zoals bijvoorbeeld kladblog of DAMNINFO vieuwer?

In het veld 'Other information''? Ik weet nl. niet wat je precies bedoelt.

Als je zo'n torrent download en je hebt hem eenmaal gedownload en je weet niet wat je moet doen staat het op een kladblog of DAMNINFO VIEUWER Hier schrijven ze hoe dat moet je krijgt gewoon een uitleg van hoe je de torrent moet downloaden en er zit meestal ook nog welleens reclame bij bijvoorbeel de site waar de torrent vanaf komt.

Ok in ieder geval erg bedankt!:)
Je hebt me al erg geholpen ik weet tenminste hoe ik een torrent moet uploaden naar een site

Ok bedankt heb hem gedownload.
Ik heb een paar muziekjes op internet gezet en upload ze nu zelf.
Maar als ik hem open maak staan gewoon de muziekjes er zonder te hoeven uitgepakt te worden is dit ook voor een ander zo?

Ok bedankt heb hem gedownload.
Ik heb een paar muziekjes op internet gezet en upload ze nu zelf.
Maar als ik hem open maak staan gewoon de muziekjes er zonder te hoeven uitgepakt te worden is dit ook voor een ander zo?

Ja... als jij ze niet ingepakt hebt (als .rar of iets dergelijks), hoeft er ook niets uitgepakt te worden.....;)

Waarom pakken sommigen mensen die bestanden dan in?
En hoe moet dat dan die bestanden inpakken?
Ik heb Winrar

Gebruik het logische verstand............ waarom zouden mensen iets dat heel groot is, zo klein mogelijk willen maken.............. en dan moet je niet eens alleen aan het internet denken.............. Ik geef een hint, een werkwoord: transporteren.

Ik en al mijn vragen:D ik heb nog een vraagje:
als ik mijn muziek op die site wil zetten hoe krijg ik dan die NFO dus die cool beans NFO Creator in mijn muziekbestand?
Dit moet waarschijnlijk met een Torrentclient ik gebruik dus Vuze maar ik heb geen idee hoe het werkt om van een muziek of film noem maar op bestand een torrent bestand van te maken...

Bedankt voor al jullie reacties jullie hebben mij al ontzettend veel geholpen met het maken van een torrentbestand!!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan