Hoeveel MB/GB heb ik nodig bij webhosting

• Onderwerp starter Onderwerp starter Salim
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Salim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Dag allemaal,

Ik ben nieuw in het wereldje van websites maken.
Ik ben van plan een website te maken waar ik een x aantal leden zal hebben.
Die zich door middel van registratie en betaling, kunnen inloggen op mijn site.
Op mijn site komen veel afbeeldingen te staan en veel pagina's (100en).
Ik ben op zoek naar een webhost, maar ik zit een beetje vast. Ik weet niet precies
hoeveel ik nodig zal hebben?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

M.v.g.

Sal

Ik zou het gewoon eens even uitrekenen als ik jou was... neem een gemiddeld plaatje, neem een bovengemiddelde schatting van het aantal dat je verwacht, vermenigvuldig dat met elkaar en verdubbel het nog eens voor de goede orde...

Je kunt beter iets teveel hosting hebben dan te weinig, maar je kunt het ook nog altijd bijkopen... als je een paar honderd plaatjes verwacht van website kwaliteit (rond de 50kb) dan zit je op 1000 x 50kb = +- 50mb plus nog ruimte voor je leden en pagina's (pagina's nemen niet zoveel in) dan zou ik voor de veiligheid gaan voor bijv. 100mb ofzo.

Als je echter foto-kwaliteit plaatjes wilt (rond de 5mb) dan zit je eerder tegen 1000x5mb = 5gb aan te kijken, dus dan zou ik eerder voor idd 5 of 6 gb gaan.

Het ligt er heel erg aan wat je er op wilt zetten...

Ik zou het gewoon eens even uitrekenen als ik jou was... neem een gemiddeld plaatje, neem een bovengemiddelde schatting van het aantal dat je verwacht, vermenigvuldig dat met elkaar en verdubbel het nog eens voor de goede orde...

Je kunt beter iets teveel hosting hebben dan te weinig, maar je kunt het ook nog altijd bijkopen... als je een paar honderd plaatjes verwacht van website kwaliteit (rond de 50kb) dan zit je op 1000 x 50kb = +- 50mb plus nog ruimte voor je leden en pagina's (pagina's nemen niet zoveel in) dan zou ik voor de veiligheid gaan voor bijv. 100mb ofzo.

Als je echter foto-kwaliteit plaatjes wilt (rond de 5mb) dan zit je eerder tegen 1000x5mb = 5gb aan te kijken, dus dan zou ik eerder voor idd 5 of 6 gb gaan.

Het ligt er heel erg aan wat je er op wilt zetten...

Vriendelijk bedankt,
ik zat te denken aan

- 3000 MB webruimte
- 60 GB dataverkeer per maand

Denk dat ik daar maar eens voor ga kiezen!

Succes ermee dan :)

Vergeet niet dat je het altijd naar boven bij kunt stellen als je er tegenaan begint te komen, dus let gewoon een beetje op hoeveel je verbruik is en dan komt het wel goed :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan