Hoeveel waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker geen onzin. Je laat mensen denken dat de computer veel beter is dan het werkelijk is. De meeste mensen hebben er helemaal geen verstand van welke onderdelen goed zijn en welke niet. Op zo'n manier laat je ze denken dat ze alle games normaal kunnen spelen, en dat zal hun vies gaan tegenvallen.

..

Ook onzin.... en daar laat ik het bij wat dit topic betreft..

Ik ben het met Tythor eens.
Het is bedriegen om te doen alsof een pc beter is dan hij is.

Je kan ook dozen met bakstenen verkopen: nog meer winst :s

Maximaal 100 euro.

Met die socket kan je tegenwoordig bijna niks meer, dus wie koopt nou zo'n ding.

Hij geeft nergens aan dat de hardware beter is zoals het is.
hardware is hardware met de daarbij behorende kenmerken.Ook is het aan een koper om daar onderzoek naar te doen.
en dat mag je plaatsen op marktplaats

Hij geeft nergens aan dat de hardware beter is zoals het is.
hardware is hardware met de daarbij behorende kenmerken.Ook is het aan een koper om daar onderzoek naar te doen.
en dat mag je plaatsen op marktplaats
Het gaat er helemaal niet om of het wel mag of niet, het gaat erom dat je mensen laat denken dat je de computer goed kan gebruiken om te gamen; wat dus helemaal niet het geval is. Het is een vorm van bedriegen, en dat vind ik erg laf. Hierover verschillen de meningen, dus het heeft geen zin om er over te gaan discussiëren.

Tja, wat jij laf vind is voor de ander simpelweg een kwestie van kijk wat je koopt.

Als de "gek" er op marktplaats 100 euro voor over heeft is dat prima. Het is niet alsof je in een winkel staat waar men verkeerde info verstrekt. Marktplaats is ideaal voor dit soort verkopen al zal je als leek wel onderzoek moeten doen naar wat je koopt.

Frank heeft wat dat betreft gewoon gelijk.

Ts speelt met de onderdelen gta 4 op medium, het is totaal geen misleiding als ts dat erbij zet...

Tja, wat jij laf vind is voor de ander simpelweg een kwestie van kijk wat je koopt.

Als de "gek" er op marktplaats 100 euro voor over heeft is dat prima. Het is niet alsof je in een winkel staat waar men verkeerde info verstrekt. Marktplaats is ideaal voor dit soort verkopen al zal je als leek wel onderzoek moeten doen naar wat je koopt.

Frank heeft wat dat betreft gewoon gelijk.

Ts speelt met de onderdelen gta 4 op medium, het is totaal geen misleiding als ts dat erbij zet...
Je snapt het echt niet he? Doordat hij dat zegt, denkt de koper dat het een redelijke game PC is. En dat is het niet. Waarschijnlijk speelt de huidige eigenaar van deze PC ook nog eens op een lage resolutie, iets wat de meeste mensen tegenwoordig niet meer hebben (of in ieder geval zeker niet meer voor lang).

Ik begrijp het prima, deel alleen niet jou mening dat het aangeven van het op medium kunnen spelen van gta 4 misleidend zou zijn.

Niets misleidends aan. En waar word er gesproken over het aanbieden van een pc? Het zijn onderdelen.

En resolutie kan je uiteraard gewoon aanpassen.

Het is pas bedriegen als je weet dat je iets op medium aan kan en er vervolgens bij zet dat je max aan zou kunnen. Dat is bedriegen. De waarheid vertellen echter niet.

Dus, ook ik deel de mening dat je eerlijk moet zijn. En ts geeft zelf in 1 van de eerste berichten aan dat hij op medium gta 4 best lekker kan spelen. Dus ik zie hier het probleem niet behalve dan in de reactie van dyonko1.

Jongen van 13 heeft bijv net een paar maanden lopen sparen en koopt dat deze onderdelen, omdat hij denkt dat hij hier goed mee kan gamen. Kijk dan is het opeens een mens he, ipv een emailadres dat de spullen koopt.
Tja, ik vind het een schofterige streek om er veel meer dan 100 euro voor te vragen. En zeker om veel meer dan 100 euro ervoor in ontvangst te nemen.

Maar goed: oplichters verenigt u is het volgens mij in dit draadje.
Behalve Tythor en ik dan...

voordat dit op een ruzie uitloopt:
de ts liegt niet, HIJ kan gta4 op medium spelen. maar, een game pc is het nu ook weer niet.
bovendien heb je toch wel een aardig pctje nodig om gta4 te spelen, dus zo slecht is ie niet.

ik sta dus aan 2 kanten tegelijk:thumb:

Jongen van 13 heeft bijv net een paar maanden lopen sparen en koopt dat deze onderdelen, omdat hij denkt dat hij hier goed mee kan gamen. Kijk dan is het opeens een mens he, ipv een emailadres dat de spullen koopt.
Tja, ik vind het een schofterige streek om er veel meer dan 100 euro voor te vragen. En zeker om veel meer dan 100 euro ervoor in ontvangst te nemen.

Maar goed: oplichters verenigt u is het volgens mij in dit draadje.
Behalve Tythor en ik dan...

Sorry, zou je dat even willen toelichten en dan voornamelijk de laatste twee zinnen? Persoonlijk ben ik nergens bezig om iemand op te lichten. Het spijt me Mars, maar deze reactie slaat werkelijk nergens op en zeker niet alls je deze ook nog eens niet onderbouwd.

Het is hier puur een reactie op de manier van opvatten van geschreven tekst die door verschillende mensen ook verschillend word toegepast danwel opgevat. Ik zou dan wel eens willen weten op welk punt ik volgens jou nu een bedrieger zou zijn...

Laatst bewerkt:
@marsmannetje: Ik zet het niet meer te koop

@Tythor Zeth: De resolutie waar ik GTA IV op speel is 1280 x nogwat

@Lita112: Ik ben het helemaal met je eens :thumb:

Sorry, zou je dat even willen toelichten en dan voornamelijk de laatste twee zinnen? Persoonlijk ben ik nergens bezig om iemand op te lichten. Het spijt me Mars, maar deze reactie slaat werkelijk nergens op en zeker niet alls je deze ook nog eens niet onderbouwd.

Het is hier puur een reactie op de manier van opvatten van geschreven tekst die door verschillende mensen ook verschillend word toegepast danwel opgevat. Ik zou dan wel eens willen weten op welk punt ik volgens jou nu een bedrieger zou zijn...
Nou ja, als je het een goed idee vind om te doen alsof een pc een goede gamepc is, dan keur je het goed dat mensen misbruik maken van een gebrek aan kennis.
Goed. Laat ik het dan geen bedriegen noemen. Laat ik het DSB-beleid noemen. Gebruik maken van de gebrekkige kennis van mensen. Dat was heel het DSB beleid. Verstandige mensen bleven weg bij DSB leningen. Toch zijn er een boel mensen ingetrapt.
Tja. Dat kan je op 2 manieren opvatten: Scheringa is een schoft, of Scheringa was heel slim en de mensen die erin trapten dom.
Iedereen hier op het forum die verstand van zaken heeft zou iedereen afraden om er meer dan 100 euro voor te geven. Dat het soms wel eens jammer is dat een pc zo snel verouderd is waar. Maar ja...
Ik ben blij dat GTA IV het niet meer te koop zet. :thumb:

Nou ja, als je het een goed idee vind om te doen alsof een pc een goede gamepc is, dan keur je het goed dat mensen misbruik maken van een gebrek aan kennis.

Waar staat in vredesnaam dat ik dit een goed idee vind?! Je legt me nu dingen in de mond die ik niet heb gezegt.

Nogmaals Mars, onderbouw je argument eens. Ik heb nergens maar dan ook nergens gezegt dat het een goed idee is om iemand een evrkeerd beeld te geven! Ik geef enkel aan dat men op marktplaats wellicht meer kan krijgen dan hier. Nergens geef ik aan dat men moet liegen over kwaliteit.

En dan het DSB beleid?! Het spijt me zeer, maar dit slaat werkelijk nergens op.

Lees de boel nog eens goed na, dan zal je zien dat ik het nergens heb over meer dan 100 euro en ook nergens de indruk geef dat men maar wat moet verzinnen om meer geld te vangen. En ja ik heb het nu even puur over mijn reacties omdat ik mij zeer, maar dan ook zeer stoor aan het beeld dat jij nu over mij schetst!

Sorry, maar meer dan 100 euro ga je er niet voor krijgen en dan zou je mazzel moeten hebben.

Zet het spul anders op marktplaats en laat mensen bieden, wellicht zit er iemand tussen die meer bied.

Ik denk dat dit max is wat je zou kunnen vragen, dat zegt niet dat je het krijgt.

Persoonlijk heb ik er geen 100 euro voor over, maar op marktplaats zou het misschien lukken.

Daar komt nog eens bij dat ik in meerdere daarop volgende berichten duidelijk heb aangegeven dat je niet moet zeggen dat iets op max kan terwijl dit medium zou moeten zijn. Dat zou misleiding zijn.

En ik blijf bij mijn mening dat als men iets op marktplaats zet en men krijgt een hoger bod dan verwacht, zelfs jij daarmee akkoord zou gaan. Het is en blijft marktplaats en niet een (noem elke willekeurige winkel met keurmerk).

Uiteraard mag je je eigen mening hebben, maar baseer deze wel op waarheden en niet op hou jij iets opvat. Vraag ernaar en krijg er een toelichting over, begin niet zomaar dingen te roepen.

Wat mij betreft ben ik er klaar mee, maar laat duidelijk zijn dat ik dit absoluut niet waardeer. Mocht je hierover verder willen praten, prima stuur maar een mail. Maar op het forum ga ik hier niet meer verder over in discussie.

Laatst bewerkt:
Die mensen hier weten wat de qualiteit is en hoeveel het waard is maar op marktplaats kan je ze alles wijsmaken zal me niet verbazen als je zei goeie gamecomputer maar €250,- euro dat je hem dan wel verkoopt. Zeg gewoon je speelt GTA IV op medium en dan zijn ze blij omdat iedereen denkt wie gta iv kan spelen heeft een goeie pc .....

Dit noem Tythor een laffe manier van verkopen. Nu begrijp ik laf niet helemaal, maar een smerige manier van verkopen vind (!) ik het wel.
Dus wat dat betreft ben ik het compleet met Tythor eens.
Dan reageer jij met:

Jij gaat dus tegen Tythor in, dus geef je ons wel degelijk het gevoel dat jij de manier van dyonko normaal vind. Dus hopelijk ben jij het die niet goed gelezen heeft en ben jij het dus niet met Dyonko eens, maar wel met Tythor en met mij.

Laatst bewerkt:
Nou, vooruit. Laatste keer dan.

Ben het er inderdaad niet mee eens zoals Dyonko het vermeld. Probleem is alleen dat ik (en velen met mij) het lastig vinden om tekst zo weer te geven dat het gevoel erachter ook ter sprake komt.

Ik ga hier inderdaad in tegen de reactie van Tythor, maar de reactie van mijn kant zegt nergens dat ik het eens ben met deze manier van verkopen. Ik geef aan dat het gebeurd. En daarbij vind ik de bewoording krom.

Als ik bijvoorbeeld mijn oude fototoestel verkoop en ik krijg een bod van 10 en een bod van 50, dan ga ik voor het laatste bod. Maar dat neemt niet weg dat ik erbij moet zetten dat er een barst in de lens zit.

Dit zijn dingen die nu eenmaal gebeuren, maar niet dingen waar ik het per definitie mee eens ben. En ik heb ook nergens gezegt dat ik het er mee eens ben. Daarom trok ik me jou reactie persoonlijk aan.

Tekst op beeld is toch heel anders dan een discussie met gezichtsuitdrukkingen en handgebaren. Dus ja, dan moet je toch proberen het een en ander duidelijk te krijgen en dat heb ik gedaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan