hoeveel watt nodig??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GAMER 007

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
hoeveel watt heb i nodig voor mijn antec nine hundred met intel 2quad q6600 2.4ghz,
GeForce 8800gtx 512mb
500gb harde schijf (7200rpm)
2latjes ram van 1gig 800mhz,2latjes van 512 800mhz,voorlopig nog geen extra sound kaart..ik overclock wel..
moederbord asus p5n-e sli,
2neons van 10cm, fan controller met lcd schermpje,2dvd r/rw's,
1floppy drive,(veel fans),zalman cnps9700 led cpu cooler,mijn scherm is een
22''wildscreen(geen idee ofdat een rol speelt) endat is het zo wat denk ik..
zou een 580 voeding genoeg zijn of niet? zoniet welke dan? het mag ni te duur zijn:d dus zo goedkoop mogelijk..;)

Laatst bewerkt:
580 is te weinig. Minimaal 600 maar liever >600.
Prijs, dáár moet je dus vooral NIET op bezuinigen.
Je scherm wordt niet door de PSU van de PC aangestuurd.

dat is 20watt verschil met 580 watt..zeker dat 600watt dan genoeg zou zijn?

ok..maar als ik nu 2 voedingen gebruik magdat? voorbeeld alleen moederbord met de 580later werken en fans en neon en harde schijf.......met een andere? zou dat mogen?

Dat kan ja, lees dit ook maar even door.

Het oorspronkelijke advies van Nvidia was indertijd 450 minimaal. Als fabrikanten schrijven "minimaal", dan zal jij als gamer als geen ander weten wat daarmee bedoeld wordt als je het vergelijkt (voor zover je dat mág vergelijken) met een game waarvan de maker schrijft "minimale systeemeisen".

Tel daarbij op dat dan de rest van je systeem (met 450) nog helemaal niets heeft en het "plaatje" is m.i. wel helder?

Doe jezelf een lol en bespaar NIET op de voeding, maar kies een A-merk.

Laatst bewerkt door een moderator:
ok danku zeer vor uw hulp maar het maakt het ingewikkeld..simpeler dat ik 1 zwaardere neem voorbeeld van 700watt? heb ji toevallig een geschikte dat jij zou nemen?(zo goedkoop mogelijk..

ok dan zal dat zo zijn heh:p weet jij dan een geschikt?

Ik kijk even.
Lees ondertussen ook eens wat XFX voor hun kaarten adviseert : minimaal / aanbevolen (het tabelletje):

Klik

In datzelfde tabelletje is tevens wat reclame van A-merken te zien.

Enkele A-merken zijn bijv.

- Be Quiet
- Chieftec
- Cooler Master
- Corsair
- Enermax
- Nexus
- OCZ
- Tagan
- Thermaltake
- Zalman

Lees ook dit eens door (en dat gaat dan ook nog eens over een GTS en niet eens over de GTX....)

Laatst bewerkt:
uhu mooi en houden ze erdan ook rekening mee welke cpu enz je hebt? (kwa voeding dat ze aanbevelen)

endus als ik het goed begrijp zou 700watt perfect zijn..

uhu mooi en houden ze erdan ook rekening mee welke cpu enz je hebt? (kwa voeding dat ze aanbevelen)

Ik denk gemiddeld. De modernere CPU's zitten qua verbruik ergens tussen de 55 en 150 watt. (Ik twijfel over de bovengrens) De 2 waardes moet je niet al te letterlijk nemen. Ik zou echt allerlei processors moeten gaan Googlen op 100% adequate waardes op te geven en dat gaat me net even te ver.

endus als ik het goed begrijp zou 700watt perfect zijn..
Zou idd. toereikend moeten zijn, echter, heb je een minder zuinige pc en je bent de processor en kaart flink aan het belasten..........

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik een Tagan 800 watt, maar een PSU uit eerder genoemd A-merken lijstje is altijd goed.

Ik kan het niet genoeg benadrukken, koop géén goedkoop B-merk, zeker niet in een gamersysteem met componenten zoals je ze beschrijft!!!

Toch nog een aanvulling: het zou zomaar kunnen dat je een A-merk voeding koopt die 600 Watt "belooft" en uiteindelijk een nette 570 of 580 levert, terwijl als je een B-merk had gekocht van 650 watt, die uiteindelijk maar 550 watt blijkt te kunnen leveren. ('t zijn maar voorbeelden........................)

Dat noemen ze in een gedeelte van Nederland: dubbel gestikt en genaaid zijn!

Laatst bewerkt:
Ok, da's een prima informatiebron die je daar noemt.

Trouwens, ik zag je andere topic. Als je SLI gaat toepassen, dan wordt het een compleet ander verhaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan