hogere fsb of multiplier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijntjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
eigenlijk had ik het gewoon in 1 vraag moeten verwerken want dit kost natuurlijk ook weer zoveel moeite want ik zag dit namelijk rondgaan op verschillende fora's maar kan je bij je cpu nou beter je cpu zelf dus de "mp" overclocken of de fsb verhogen??

mgv ,

AMD is niet goed overteclocken!

Wat is dit nou weer voor onzin. Geef alleen antwoord als je weet waar je over praat, hou anders gewoon je mond alsjeblieft. Met dit soort antwoorden help je niemand.
Enne, AMD processoren werken helemaal niet met de FSB en dergelijke, dus AMD heeft hier niets mee te maken.

@merijntjuh,
Welke processor heb je en kun je vertellen wat de waardes van de multiplier en de FSB nu zijn, en als je al verder overgeclockt hebt, wat je vCore nu is?

nou ik heb nog geen cpu gekocht want ik wil echt zeker weten of het een goede aankoop is... anders zal ik de systeem specs wel eventjes geven van de 2 systemen waar ik over zat te twijfelen..

intel based:

Asus P5KC iP35, SATA2 RAID, GLAN, 8CH (ik weet niet of deze pci-e 2 support..
Cooler Master Midi Tower Elite 330 ATX No PSU (zwart-zilver)
Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 DHX
Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box
Powersupply LC-6550 550W
Samsung DVD-/+/RAM SH-S202N 20x/20x/12x LS Bulk (zwart)
Western Digital 320GB SATA300 16MB, WD3200AAKS
XFX Videokaart PCI-e 2.0 GeForce 8800GT 512MB 2xDVI/HDCP

amd based:

Asus M3A AMD 770, SATA2 RAID, GLAN
Cooler Master Midi Tower Elite 330 ATX No PSU (zwart-zilver)
Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 DHX
AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2GHz 2MB AM2 Box
Powersupply LC-6550 550W
Samsung DVD-/+/RAM SH-S202N 20x/20x/12x LS Bulk (zwart)
Western Digital 320GB SATA300 16MB, WD3200AAKS
XFX Videokaart PCI-e 2.0 GeForce 8800GT 512MB 2xDVI/HDCP

dit zijn de systemen waar ik over twijfel dus ik wou weten of je eigenlijk beter intel of amd kon nemen want intel heeft hogere mp als het goed is en amd hogere fsb:confused:

mgv

eigenlijk had ik het gewoon in 1 vraag moeten verwerken want dit kost natuurlijk ook weer zoveel moeite want ik zag dit namelijk rondgaan op verschillende fora's maar kan je bij je cpu nou beter je cpu zelf dus de "mp" overclocken of de fsb verhogen??
mgv ,

Wat versta je onder mp?

Wat is dit nou weer voor onzin. Geef alleen antwoord als je weet waar je over praat, hou anders gewoon je mond alsjeblieft. Met dit soort antwoorden help je niemand.
Enne, AMD processoren werken helemaal niet met de FSB en dergelijke, dus AMD heeft hier niets mee te maken.

Ik steun je daarin! Zeg dan niets.

Laatst bewerkt:
multiplier is dat en dat betekent als het goed is de cpu snelheid:confused::confused:

ik zag het ook maar erges op een forum staan dus nu wou ik het zeker weten.....

Laatst bewerkt door een moderator:
MP zal multiplier zijn...

En ik ben al die onzin ook helemaal zat!

dit zijn de systemen waar ik over twijfel dus ik wou weten of je eigenlijk beter intel of amd kon nemen want intel heeft hogere mp als het goed is en amd hogere fsb:confused:

Het zijn allebei mooie systeempjes, maar voor betere prestaties, zou ik voor het Intel-systeem gaan. Plus, de Intel Core 2 Duo serie CPU's clocken lekker over (mocht je dat nog van plan zijn).
Maar, de FSB en Multiplier horen bij Intel CPU's. AMD CPU's werken met een ander systeem, namelijk met HyperTransport (HT). Zorg eerst dat je de verschillen helemaal door hebt, voor je je definitieve keuze maakt.

Wat versta je onder mp?

MP is de afkorting van de Multiplier van Intel CPU's. :)

ah multiplier...

Antwoord op 1 vraag: P35 chipset ondersteund geen PCI E 2.0. De X38 chipset b.v. wel.

Overclocken heb ik nog niet met AMD gedaan.
Bij intel systemen gooi je idd (heel kort door de bocht) de FSB omhoog om zo hogere snelheden te halen. Mocht je op welk systeem je ook maar aan gaat schaffen serieus willen overclocken dan is een goede extra cpu koeler zeker nodig! Stock koelers gaan het niet goed genoeg koelen namelijk.

Goede cpu koelers:

Scythe infinity
Tuniq Tower 120
En die ene die Mr Music altijd noemt voor een wat makkelijkere montage, maar iets mindere prestaties.

Laatst bewerkt:
Mwah, PCIe 2.0 biedt nog niet zo heel veel voordelen in de praktijk. De beste high-end kaarten van zowel ATI als nVidia zijn compatible met PCIe 1.1 (zoals bijvoorbeeld de 8800GT of HD3870).
Maar goed, laten we het bij CPU's en complete systemen houden.

D2Freak;2220730 En die ene die Mr Music altijd noemt voor makkelijke montage zei:
Mindere prestaties:D:D:D

De Arctic Cooling Freezer pro7 IS en BLIJFT ook een prima koeler voor een zeer aantrekkelijke prijs!!

Voorbeeldje± Mijn E4600, overgeklokt van 2,4Ghz naar 3.0Ghz is idle 30 graden en stressed ca. 50 graden met de fan van de koeler op 850-950 rpm!!

Mindere prestaties:D:D:D

De Arctic Cooling Freezer pro7 IS en BLIJFT ook een prima koeler voor een zeer aantrekkelijke prijs!!

Voorbeeldje± Mijn E4600, overgeklokt van 2,4Ghz naar 3.0Ghz is idle 30 graden en stressed ca. 50 graden met de fan van de koeler op 850-950 rpm!!

IETS mindere prestaties! had t al een beetje aangepast want t stond er een beetje bruut.

IETS mindere prestaties! had t al een beetje aangepast want t stond er een beetje bruut.

Inderdaad iets mindere prestaties dan de door jouw genoemde koelers, maar wel VEEL BETERE prestaties dan de Intel stock koeler, prima geschikt voor overklokken en dat voor nog geen 19 euro!!!:D:D:D

Misschien handig om dat overclock handleidinkje voor de E4x00 cpu hierbij te zetten wat je laatst had gepost zodat TS een beetje een beeld krijgt van wat hij kan verwachten m.b.t. het overclocken van Intel cpu's?

Ben ff het topic kwijt waarin je dat gepost had...

Die ja, dank u!

Laatst bewerkt:
Er zijn ook verschillende goede handleidingen m.b.t het overclocken van Core 2 Duo CPU's te vinden in het Nederlands, o.a bij Techzine en Hardware.Info

@Music,
jij hield toch niet over overclocken? :)

Veel beginnende clockers denken ff vlug hun CPU te gaan overklokken.
Maar niets is minder waar.
Wil je je CPU goed klokken (24/7), dan ben je echt een week bezig.

Veel beginnende clockers denken ff vlug hun CPU te gaan overklokken.
Maar niets is minder waar.
Wil je je CPU goed klokken (24/7), dan ben je echt een week bezig.

Voor de perfecte combinatie tussen snelheid CPU, RAM-geheugen, vCore en geheugen voltage ben je inderdaad een lange tijd bezig. Maar voor een kleine overclock valt dat wel mee.

@Music,
jij hield toch niet over overclocken? :)

Dat heb ik nooit gezegd en in mijn situatie is het anders denk ik.

Ik heb gesteld dat het vaak zinloos is om moderne hardware-componenten ondeskundig een beetje over te klokken, omdat het nauwelijks prestatie-winst oplevert.

Zelf ben ik geen gamer o.i.d. en eigenlijk alleen maar bezig met het uitzoeken van hoe zaken werken en in elkaar steken, vandaar deze overklok. Met internetten merk ik er niets van en morgen of overmorgen probeer ik weer iets anders uit, misschien hardwarematig, misschien softwarematig, dat is zo'n beetje mijn hobby.
Hoe werkt iets precies en bij problemen: waarom werkt het niet...

Oke, duidelijk. Dat is precies wat ik ook leuk vind om te doen. En om natuurlijk in die benchmarks een aantal seconden minder of wat extra punten te halen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan