Home assistent hardware

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
iK denk er aan om misschien in de toekomst home assistent te gaan gebruiken.
Eerst ga ik dit testen in weekend op mijn 2de test pc.
Welke hardware later? Zou ook films willen laten spelen

Heb nu een warmte pomp lucht lucht, en zonnepanelen en 2 plafonniere en 3 lampen die ik via wifi kan sturen

Laatst bewerkt:
Tenzij je specifieker aangeeft wat je wilt bereiken krijg je denk ik alleen antwoorden in de trant van "elke hardware die ondersteuning heeft voor home-assistant"

Ikzelf heb het draaien op een Raspberry PI, maar je kan het ook op een mini-pc draaien, of zelfs in Docker. Als je meer taken wilt uitvoeren op een dergelijke 'home-server', dan zou ik Docker aanraden. Een container met Home Assistant, en een andere container met bijv. Plex ofzo, of eentje voor FreeNAS, om maar wat te noemen. Ik denk dat een Raspberry PI dan niet meer echt toereikend zal zijn, en dat een mini-PC meer in de juiste richting komt.

Oh ja... Als je Home Assistant installeert. Installeer dan ook meteen HACS, dan heb je er een makkelijke community-store bij met leuke toevoegingen.

@glda19 Een quote had niet misstaan voor de juiste context.

Een Raspberry PI is leuk voor niet al te zware taken. Als je film wilt transcoderen etc, dan heb je echt wat zwaarders nodig, en FreeNAS kan er al helemaal niet op, lees ik net. Voor dat grove geschut heb ik een Qnap NAS. Dus mijn Raspberry PI mag voorlopig lekker vooral mijn domotica bedienen.

@glda19 Een quote had niet misstaan voor de juiste context.

Een Raspberry PI is leuk voor niet al te zware taken. Als je film wilt transcoderen etc, dan heb je echt wat zwaarders nodig, en FreeNAS kan er al helemaal niet op, lees ik net. Voor dat grove geschut heb ik een Qnap NAS. Dus mijn Raspberry PI mag voorlopig lekker vooral mijn domotica bedienen.
welke raspberry heb je

Volgens mij de Rpi 4, of het is de 5.

Terug
Bovenaan Onderaan