@home draadloos Internet probleem(pje)?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yell@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hallo,

Ik heb van het weekend draadloos internet voor iemand geinstalleerd van @home. Het heeft een paar dagen gewerkt en toen lag het euit. De persoon van wie de PC is heeft het zelf proberen te maken via XP netwerkverbindingen etc, en waarschijnlijk wat dingen veranderd. Ik heb er gisteren weer even naar gekeken en heb alles opnieuw geinstallerd (dus drivers voor USB draadloos). De vebinding lijkt goed te zijn, want hij meld dat de verbinding uitstekend is en ook via netwerkverbindingen zegt XP dat het prima is allemaal. Als ik echter de browser opstart (Firefox) zou ik contact moeten krijgen met @Home om nog wat dingen te veriefieren. IN de browser gebeurd helemaal niks, wil nergens verbinding mee maken. Als ik IE wil gebruiken begint de PCD te zeuren over inbellen. Ik heb bij netwerkverbindingen gekeken en bleek ook nog oude ISDN instellingen in te staan, deze heb ik eruit gegooid, Ook staat er nog een 10/100 poort die ik eruit heb gegooid. Kan iemand mij helpen hoe ik het voorelkaar kan krijgen, alsi khet het via XP probeer gaat ie vragen om netwerksleutels etc. Ik heb alleen een Ssid code en password etc.

Vraag beknopt: De verbinding tussen de draadloze router en de PC is prima alleen ik krijg de beschikbare verbinding niet in mijn browser.

Ik dank u vooraf voor uw hulp,

Mvg,

Yell@

Heb je de spanning al eens van die draadloze router gehaald.
En je weet zeker dat in de router nog wel het CC of CP nummer staat van @home.

Ik heb de spanning inderdaad al van de router gehaald. Ik heb hem ook eenmaal gereset omdat dan de fabrieksinstellingen weer zou terughalen (handleiding @home). Verder stond er in de handleiding van @Home ook een link www.routerlogin.... waar ik 1x wel op kon komen. Hier kon je gegevens van de router veranderen / instellen. Het leek erop dat er over 000000 stonden in plaats van IP etc. Maar ik heb hier niks in veranderd.

Als je weer naar de fabrieks instellingen bent gegaan dan zul je in de router toch het nummer van @home moeten zetten.
bijvoorbeeld cc123456-a
maak eerst met een kabel verbinding contact met de router en daarna pas draadloos.
meestel met 192.168.1.1 komje in de router.
even in het boekje kijken van de router met welke naamen wachtwoord je moet inloggen.
Is het de netgear van @home die je geinstalleerd hebt.

Ik ben niet helemaal een profi maar ik moet dus via UTP kabel verbinding leggen tussen router en PC? En hoe kun je dan gegevens veranderen van de router? 192.168.1.1 komt me wel bekend voor maar waar moet je dat dan bijvoorbeeld invoeren? Is alleen de computernaam genoeg om de router te doen werken of moet je ook Ip en alles gaan invullen? Ik snap echter niet dat dit het probleem is, mijn connectie tussen de PC en router is draadloos prima, hij meld een uitstekende verbinding. Of begrijp ik het verkeerd?

je begrijpt het helemaal.
je verbinding is perfect dat klopt tussen je router en usb stick.
en alleen het nummer invoeren is voldoende om internet te kunnen krijgen.
doe anders eens op je laptop het volgende:

start
uitvoeren
type nu
cmd
dan een enter
type nu
ipconfig
doe een enter en kijk of er @home komt te staan en of er een ip adrs is wat begint met 192.168.

Laatst bewerkt:
Ok, daar heb ik niet zoveel aan he, een perfecte verbinding tussen router en USB stick....Ik moet er dus voor zorgen dat de computer naam cc..... in mijn router komt te staan zodat de routernaam gelijk is aan de computernaam en ik toegang krijg tot Internet.

Ik heb geen Laptop dus opmerking over cmd etc begrijp ik niet helemaal, of bedoel je gewoon dat ik dit in de PC ff bekijken waar Internet op geinstalleerd moet worden?

Kun je mij misschien nog iets duidelijker uitleggen hoe ik de CC in mij Router krijg? Ik leg wel een UTP kabel aan van Router naar PC en dan?

mvg,

Yell@.

PS: ik ga het vanavond daadwerkelijk uitvoeren dus ben nu niet in de buurt van de te repareren PC.

Het cmd gedeelte kan op elke pc met windows xp hoor.

kabeltje van de computer naar de router.
dan internet explorer openen en type daar in de adres balk 192.168.1.1 even in de handleiding kijken of dat het juiste nummer is.
ook daar even kijken welke naam en wachtwoord je moet gebruiken om in de router te komen.
in de router zet je dan het cc123456-a nummer (voorbeeld nummer dus)

ok, dus met adres 168 ..... kom ik maak ik vebinding van PC tot aan de router? Ik kom dan waarschijnlijk in een soort BIOS van de Router waar ik alleen toegang tot krijg met met behulp van wachtwoord en naam (Gegevens @home waarschijnlijk.) Dan zal ik de naam veranderen in de computernaam, UTP kabel verwijderen en Internetten hopelijk.

Ik heb dus het hele XP gedeelte, via netwerkverbindingen niet nodig. Kunnen er niet instellingen hier veranderd zijn die mij de toegang tot Internet blokkeren? Ik dank u zeer voor de gedeelde kennis en hoop dat het gaat lukken. Ik zal zowieso gaan berichten hoe het is gegaan.

Nog een klein vraagje: Hoe verwijder ik alle oude internetverbindingen uit XP, gewoon via apparatenbeheer? Als ik IE opstart wil die altijd inbellen met 12move etc wat helemaal niet meer gebruikt word.

mvg,

-==== Yell@ ====-

Laatst bewerkt:
de gegevens zijn niet van @home om in de router te komen.
Die staan in het boekje van de router.

de verbinding verwijderen van 12move.
in internet explorer.
ga naar extra dan naar verbinding
daar kies je voor nooit een verbinding kiezen en verwijder daar de 12move verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan