Hallo,
Al sinds enkele weken heb ik last van een svchost.exe die mijn cpu gebruik flink omhoog knalt. Gevolg hiervan dat ik maar 3 werkende klikken heb per 5 minuten. Na opstarten van de taakbeheerder en het killen van het proces is mijn pc dan ook weer een stuk sneller.
Wel 1 probleem hierbij, geluid doet het daarna niet meer en ik heb dan te maken met een taakbalk afkomstig van windows 98 (of ouder).
Een ander probleem, mogelijk voortvloeiend uit dit probleem, is dat ik elke dag bij het opnieuw opstarten de tijd en datum moet goedzetten. Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik gebruik een balk waarop ik de boel heb aangesloten. Na uitzetten schakel ik die schakelaar ook om (dus uit).
Voor het gemak heb ik via processexplorer achterhaald wat er allemaal draait onder dit svchost proces (naar ik heb vernomen dat verschillende svchost, processen op zich nemen)
BITS - Intelligente achtergrondsoverdrachtsservice - qmgr.dll
CryptSVC - Services for cryptografie - cryptsvc.dll
EventSystem - COM +-gebeurtenissysteem - es.dll
Nla - Network Location Awareness - mswsock.dll
SENS - System Event Notification - sens.dll
W32time - Windows Time - w32time.dll
winmgmt - Windows Management Instrumentation - WMIsvc.dll
Deze bestanden bevinden zich in system32, alleen WMIsvc.dll zit nog in een submap, genaamd wbem
Iemand een idee welk proces zoveel cpu-gebruik kan veroorzaken?
Scans van malware anti-bytes of superantispyware hebben niks gevonden.
Al sinds enkele weken heb ik last van een svchost.exe die mijn cpu gebruik flink omhoog knalt. Gevolg hiervan dat ik maar 3 werkende klikken heb per 5 minuten. Na opstarten van de taakbeheerder en het killen van het proces is mijn pc dan ook weer een stuk sneller.
Wel 1 probleem hierbij, geluid doet het daarna niet meer en ik heb dan te maken met een taakbalk afkomstig van windows 98 (of ouder).
Een ander probleem, mogelijk voortvloeiend uit dit probleem, is dat ik elke dag bij het opnieuw opstarten de tijd en datum moet goedzetten. Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik gebruik een balk waarop ik de boel heb aangesloten. Na uitzetten schakel ik die schakelaar ook om (dus uit).
Voor het gemak heb ik via processexplorer achterhaald wat er allemaal draait onder dit svchost proces (naar ik heb vernomen dat verschillende svchost, processen op zich nemen)
BITS - Intelligente achtergrondsoverdrachtsservice - qmgr.dll
CryptSVC - Services for cryptografie - cryptsvc.dll
EventSystem - COM +-gebeurtenissysteem - es.dll
Nla - Network Location Awareness - mswsock.dll
SENS - System Event Notification - sens.dll
W32time - Windows Time - w32time.dll
winmgmt - Windows Management Instrumentation - WMIsvc.dll
Deze bestanden bevinden zich in system32, alleen WMIsvc.dll zit nog in een submap, genaamd wbem
Iemand een idee welk proces zoveel cpu-gebruik kan veroorzaken?
Scans van malware anti-bytes of superantispyware hebben niks gevonden.
Laatst bewerkt: