Hoogte van dynamische div

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubdos

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Is het mogelijk om de hoogte van een dynamische div (een die altijd een andere hoogte heeft) te achterhalen? In de css staat wel "display: none;", iemand suggesties?

Rubdos

Je zou document.getElementById('divid').offsetHeight kunnen proberen, alhoewel dat display: none; vermoedelijk inhoud dat je hoogte wel eens altijd 0 zou kunnen zijn...

Ik heb ooit een verborgen span gebruikt om de beeedte van een willekeurige text te achterhalen. Dat werkte, maar ik gebruikte visiblity:hidden. Ik heb nooit getest of het ook werkt met display:none.

Maar misschien kun je visibility:hidden gebruiken inplaats van display:none. Dan moet het wel werken omdat het element nog steeds in de pagina staat. Je ziet het alleen niet :p Maar dat is ook meteen een nadeel.

Anders kun je een iframe in je pagina zetten (met display:none) en met de pagina in dat iframe kun je doen wat je wilt. Het hele iframe is onzichtbaar dus alles erin ook. Daarin hoeft je div dus geen display:none te hebben en zal offsetHeight altijd werken.

Tja, dat zal niet gaan, het moet display none zijn, omdat anders mijn JS die niet kan besturen.

Het kan ook niet in een iframe met display:none ? Want dan hoeft het element zelf geen display:none te hebben en kun je de hoogte makkelijk bepalen.

Wanneer het element hidden is, is het element gewoon onzichtbaar. display: none geeft echter aan dat de grootte van het element 0 zijn, en dus geen plaats op de pagina in beslag nemen. De DIV die 'altijd een hoogte heeft', heeft in dit geval geen hoogte ;)

Javascript staat overigens niet zo nauw samen met CSS, en ik denk dat het wel mogelijk is om de hoogte te bepalen van een onzichtbaar element. Mocht je overigens het effect van display: none willen nabootsen, kun je position: absolute gebruiken om ervoor te zorgen dat het element over de pagina zweeft, en dus geen plaats gebruikt waar andere elementen horen te staan.

Bedankt, ik had een script probleempje, (iets van Dinamic drive) ik had kennelijk iets fout gedaan. Ik had dan iets anders geprobeert en daar moest je een absolute hoogte opgeven, en nu werk Dinamic drive terug(!?). Het is opgelost (ik weet niet hoe).

Mag dus dicht!

:klik:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan