• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal zoeken in hoger gelegen regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

LennartSnoeijer

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2016
Beste,

Ik probeer de rode tabel in bijgevoegd bestand te vullen met data uit de bovenste tabel (met zwarte kaders).
Het gaat er om dat de juiste datum gezocht wordt bij de juiste letter en aanduiding.
Ter illustratie heb ik handmatig de juiste datum bij de combinatie "a-i" ingevuld.
Met combinaties van Als, Vert.zoeken en index/vergelijken functies kom ik er helaas niet uit.
Hopelijk kan een van jullie helpen.

Bij voorbaat dank!
Bekijk bijlage Testbestand v0.1.xlsx

In C18:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($B$1:$AX$1;;VERGELIJKEN(C$17;INDIRECT("B"&1+VERGELIJKEN($B18;$A$2:$A$13;0)&":AX"&1+VERGELIJKEN($B18;$A$2:$A$13;0));0);1);"")

In cel C18 plaats je deze formule: =INDEX($A$1:$AX$1;MATCH(C$17;$A2:$AX2;0)) , daarna de formule kopieren en plakken in de andere cellen van de rode tabel.

Voor 'c' en 'd' levert het nog een fout op zodat je ### ziet, dat kan je voorkomen. Ik weet alleen niet of dat aan de data in de zwarte tabel ligt of dat het werkelijk kan voorkomen dat een onderdeel geen details verder heeft.

Dank voor de snelle respons. Het lijkt inderdaad te werken, ik ga er verder mee aan de slag. Voor nu; hartelijk bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan