hosting - beginneling

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Ik wil een website en niet gekoppeld aan mijn chello-account maar 'n eigen domeinnaam en die dan ergens laten hosten. Door alle mij onbekende kreten op sites van hosters zie ik door de bomen het bos niet meer. Het wordt 'n eenvoudige site, stuk of 10-20 pagina's (tekst en foto's), misschien in de toekomst meer. Bezoekers moeten invulformulieren kunnen gebruiken.
Waar moet ik op letten?
Hoe zit 't met domeinnamen in eigendom of niet in eigendom? Kun je een site over 'n aantal jaren gemakkelijk overdragen, door een ander laten onderhouden? Hoe zit 't met FTP, zit een pgm daarvoor inbegrepen of is daar een liefst gratis alternatief voor. Ik gebruik nu een oude WSFTP die wel meldt dat de probeertijd verlopen is maar in beperkte mate nog wel functioneert.
Alvast bedankt, Nora

hosting kan je overal krijgen in vele varianten, ondersteuning en een stukje hulp maken dikwijls het verschil.
als je meer wilt weten, stuur me dan eens een berichtje op info apestaartje budget-site punt nl
ik bied het namelijk zelf ook aan.
gebruik je msn: kijk dan even in mijn sig.
:thumb:

Ik ftp met windows verkenner. Twee vensters naast elkaar, in een venster heb ik mn pc, in in de adresbalk van het 2e venster typ ik het adres van de ftp host van de provider. Bij @Home is dat homedrive.home.nl Dan naam en WW ingeven en klikken en slepen maar.

Het is ff wennen maar bevalt mij best

Ik wil een website en niet gekoppeld aan mijn chello-account maar 'n eigen domeinnaam en die dan ergens laten hosten. Door alle mij onbekende kreten op sites van hosters zie ik door de bomen het bos niet meer. Het wordt 'n eenvoudige site, stuk of 10-20 pagina's (tekst en foto's), misschien in de toekomst meer. Bezoekers moeten invulformulieren kunnen gebruiken.
Waar moet ik op letten? > Let op een goede service!
Hoe zit 't met domeinnamen in eigendom of niet in eigendom? > Een domeinnaam wordt geregistreerd op jouw naam, daarmee wordt ie jouw eigendom voor een jaar totdat je opnieuw de "huur" verlengd.Kun je een site over 'n aantal jaren gemakkelijk overdragen, door een ander laten onderhouden? > Dat kan, je moet dan het domein en de daaraan gekoppelde schijfruimte bij de hoster overdragen aan de nieuwe eigenaar.
Hoe zit 't met FTP, zit een pgm daarvoor inbegrepen of is daar een liefst gratis alternatief voor. Ik gebruik nu een oude WSFTP die wel meldt dat de probeertijd verlopen is maar in beperkte mate nog wel functioneert. > Ftp kan je gebruiken via de browser, dit werkt vaak niet lekker soepel, er bestaan gratis alternatieven die dezelfde functionaliteit bieden als betaalde programma's, kijk daarvoor eens op de site in mijn sig.Alvast bedankt, Nora > Graag gedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan