Hotmail en outlook express

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Vandaag heb ik een tweede hotmailaccount proberen toe te voegen aan outlook express. Ik krijg daarbij echter de volgende foutmelding:

Er kan niet worden gecontroleerd op nieuwe berichten op de HTTP-server. Account: 'Hotmail', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protocol: HTTPMail, Reactie van server: 'Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://join.msn.com/general/Email', Poort: 0, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x80004005

hoe los ik dit op?

Alvast bedankt, emc.

Een gratis hotmail account word niet meer POP3 ondersteund.
Je kan dus niks doen tenzij je betaald!

Geldt dit dan alleen voor nieuwe adressen? Aangezien mijn oude het wel doen?

Bij de één wel en de ander niet.
Nieuwe adressen sowieso niet!

Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription.

Laatst bewerkt:
Waarom heb je geen Gmail genomen? Veel groter account en je kunt het integreren in Outlook Express.
Als je dus het laatste toch wilt is een account van Gmail de optie.

Omdat Gmail niet in een aparte map binnenkomt, maar in de algemene inbox. Hotmail is echt een aparte map. Als ik zoiets met Gmail ook kan doen vind ik dat ook geen probleem, maar bij het doorsturen van gmail kan ik alleen maar aangeven naar postbak in, archiveren, of prullenbak.

Inmiddels heb ik dit via berichtregels wel aangepast.....

Vervolg,
Maar je hebt geen gescheiden mailbox, als ik dan vanuit gmail wil mailen moet ik het afzendadres handmatig aanpassen, hij gebruikt immers standaard mijn hoofd-emailaccount.

Omdat Gmail niet in een aparte map binnenkomt, maar in de algemene inbox. Hotmail is echt een aparte map. Als ik zoiets met Gmail ook kan doen vind ik dat ook geen probleem, maar bij het doorsturen van gmail kan ik alleen maar aangeven naar postbak in, archiveren, of prullenbak.
Nee hoor, dan heb je het niet goed gedaan.
Ik heb Hotmail, Gmail en Outlook Expres.
Ze komen allemaal in hun eigen Outlook Express binnen als je dat wil.
Ik heb Gmail als account er bij genomen en Hotmail daarin opgenomen. Zitten wel volledig apart.

Al met opstarten van OE maak ik de keuze voor Elisa of Helpmij. Gewoon twee identiteiten.

Laatst bewerkt:
Vervolg,
Maar je hebt geen gescheiden mailbox, als ik dan vanuit gmail wil mailen moet ik het afzendadres handmatig aanpassen, hij gebruikt immers standaard mijn hoofd-emailaccount.

Dit klopt dus niet.

Je maakt in OE via bestand/identiteiten een 2e identiteit.
Je vult wat in en dan zegt OE: Overschakelen naar andere identiteit?
Dat doe je en daar in die nieuwe OE vul je alles in zoals voor Gmail nodig is.
Ook met die beveiligde servers e.d. en je stelt Gmail zelf in voor pop3.
Je kunt kiezen voor wel een kopie bij Gmail of, zodra je in OE een mailtje opent, gaat je mail in Gmail naar de prullenbak. Net zoals je wilt. Je houdt alles dus strikt apart.

Laatst bewerkt:
Start je OE.
Klik op Bestand/Identiteiten/Nieuwe identiteit toevoegen.
Je vult wat in.
Wilt u overstappen naar nieuwe identiteit? Ja.
Nu ga je het account invullen volgens onderstaande gegevens.

Tabblad Algemeen:

Naam gewoon de naam van je account.
E-mailadres marietje@gmail.com (voorbeeld)

Tabblad Servers:
Servertype is Pop3 -server
pop.gmail.com
smtp.gmail.com
Marietje
(goed wachtwoord nemen)
Vinkje voor wachtwoord onthouden.
Vinkje voor 'voor deze server is verificatie vereist.'

Tabblad geavanceerd:
Uitgaande (SMTP) 465
Vinkje voor deze server is een beveiligde enz
Inkomende e-mail (Pop3) 995
Vinkje voor 'voor deze server is een beveiligde enz

Vinkje voor 'Een kopie van berichten op de server enz
Vinkje voor 'Van server verwijderen na verwijderen'
Dit laatste betekend dat je mail in je Gmail account verwijderd wordt als je
het in Outlook Express ook verwijderd.
Dit kun je altijd aanpassen.

Ook moet je gaan kijken bij de instellingen van Gmail zelf.
Je moet iets veranderen m.b.t. pop3. en of je die kopie wilt achterlaten of niet.

Succes!

Sorry dat ik niet meer reageerde maar ik was offline.
Elisa bedankt voor het vervolg!

Ja, er komt weer een vervolg :D
Is het gelukt emc?

Je kan ook een account bij Lycos nemen, deze is gebaseerd op een Webdav server.

Als je "lycos inside" installeerd kan je ook vanuit de verkenner je virtuele map direct benaderen. 200 Mb geloof ik kan ook 400 zijn ??? Deze tool maak ook automatisch een box aan in outlook ( express)

Je kan ook appart, dus zonder deze tool, een http instellen in outlook (express)
dan zou je deze server in moeten voeren

"url van server"
http://webdav.lycos.nl/httpmail.asp
en dan icm met je account gegevens natuurlijk

Misschien heb je hier nog wat aan...

Ik ben van Lycos overgestapt naar Gmail.
Laat zich goed integreren in OE.
Wat vind jij dan een extra voordeel van Lycos PC Animal ?
Bij Gmail heb je nu al 2.7gig

Elisa zei:
Ik ben van Lycos overgestapt naar Gmail.
Laat zich goed integreren in OE.
Wat vind jij dan een extra voordeel van Lycos PC Animal ?
Bij Gmail heb je nu al 2.7gig

Ik moet eerlijk bekenen dat ik het laatste half jaar me niet om Gmail bekommerd heb misschien is dit inmiddels wel aangepast :D

Het grote voordeel , vind ik, van lycos ten opzichte van Gmail is dat je rechtreeks bestanden ed kan uploaden naar je virtuele map. zie het als een uitbreiding van je eigen HD.
Gmail is eigenlijk alleen maar een (web)mail toepassing. Of je zou je bestanden per mail moet uploaden.
Ik gebruik lycos als back-up systeem, voor bestanden en instellingen.
Zo kan ik ook op locatie elders ter wereld bij de voor mij benodigde bestanden komen. zonder poespas.

Zo heb ik bijvoorbeeld daar ook enkele ISO's staan en met deamon tools ( virtueel cdrom) installeer ik rechtstreeks van mijn lycos ruimte. Dit doe ik dan voor mijn werk, verrekte handig. Nooit geen kapotte cdroms meer bij me :)

Dit is een beetje mijn visie van lycos versus Gmail

Gmail is eigenlijk alleen maar een (web)mail toepassing
Nee, er is nu ook een progje waarmee je Gmail in je verkenner kunt krijgen om zo bestanden te uploaden. Maar.........volgens mij is Gmail daar niet zo gelukkig mee. Wel heb je dat kans dat het op die manier toch eens een optie wordt. Waarom anders 2.7gig?
Overigens........als ik bij het inlogscherm sta loopt er een teller. Als ik lang genoeg wacht heb ik zo 3 gig :D

Wel is het ideaal met Helpmij. Daar krijg je enorm veel post van en dat verdwijnt als het in OE is aangenomen in de prullenbak. Al die mail loopt aardig op en ik hoef me er niet om te bekommeren.

Ik weet niet of het nu al vrij is gegeven maar je kunt zo een uitnodiging krijgen van Gmail via mij.

Elisa zei:
Ik weet niet of het nu al vrij is gegeven maar je kunt zo een uitnodiging krijgen van Gmail via mij.

ik wil het graag nog wel eens weer proberen, laat me graag uitnodigen.:thumb:
Ik heb nu 4 account bij lycos. Als het wil zoals ik graag wil dan kan ik het omzetten naar 1 account.
Weet je toevallig ook wat de max. bestands grote daar is ?

Alvast bedankt voor de uitnodiging

Bij Planet zag ik eens een progje om te uploaden via je verkenner naar Gmail.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan