HP 4050ed, ventilator maakt veel geluid en slechte geluidskwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JerOeen

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Beste medeforummer,

Sinds september heb ik een HP Pavillion DV7 4050ed. het begon al goed, de laptop werd geleverd met een kapot RAM geheugen kaartje en een software fout van HP. Maar hij heeft nog twee nadelen. (voor de rest ben ik zeer tevreden!)

- Tijdens het draaien van zware programma's zoals autocad, Sketch'up maar ook sommige games, maakt de laptop, ongelooflijk veel kabaal. Het is net een helikopter die opstijgt. De laptop wordt dan ook zeer warm aan de ventilator 'uitgang' De rest van de laptop wordt niet warm. (terwijl je op internet leest, dat hij niet warm wordt en weinig kabaal maakt)

- Daarnaast wordt de laptop zo geroemd om zijn beats audio geluidskwaliteit. Maar ook dat vind ik nog al tegen vallen. Ik heb al wat lopen goochelen met de equalizer, maar het wordt er niet beter op. Zijn daar ook nog verbeteringen voor?

Specificaties: http://www.laptopshop.nl/product/98328/hp-pavilion-dv7-4050ed.html

Dat de laptop zo zoveel geluid gaat maken met de ventilator kan goed kloppen...

Dit komt omdat hij gewoon warm word van zware programma's daar zijn de algemene laptops ook gewoon niet geschikt voor. Dit zul je ook niet als "problemen" kunnen neerzetten.

Wat je daaraan kunt doen is een houder voor onder de laptop te kopen met daar een grote fan in zoals de Coolermaster X1. Dit kan een beetje van je probleem oplossen.

Zijn er misschien meer mensen met dit probleem? Want ik vertrouw het toch niet helemaal.

Zou ook raar zijn als HP een laptop maakt met bepaalde specificaties, terwijl dit eigenlijk niet mogelijk is.

Daarnaast blaast de laptop al zo, bij een simpel spelletje als Citycille op Facebook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan