HP Envy 5642

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Mijn HP Envy 5642 printer is slechts 5 maanden oud, maar heeft problemen met afdrukken foto's. 10 x 15 fotopapier wordt soms na printopdracht blanco uitgeworpen. A4 HP fotopapier van 250 gr. blijft vastzitten in printer: 300 gr. A4 gaat er wel gewoon doorheen met goede afdrukkwaliteit, maar met witte rand aan èèn kant op afdrukzijde en zwarte strepen op achterzijde. De instelling staat wel op randloos. Ook vaak de melding op display printer: papierstoring / papier is op, terwijl dit niet zo is. Die displaymelding zie je niet op beeldscherm van desktop pc verschijnen.

Bij gewone A4 afdrukken op normaal printpapier is er niets aan de hand. Volgens controle binnen het menu van de printer is de software juist en ook de drivers. Ik gebruik originele cartridges.

Hebben jullie tips om te voorkomen dat afdrukken foto's niet goed gaat? De instellingen staan goed, èèn vel tegelijk erin, originele cartridges. Kan het liggen aan het soort fotopapier? Ik gebruik glans.

Naar nu blijkt krijg ik een nieuw exemplaar. Klasse. Maar ik blijf zitten met de vraag wat voor ... gr. A4 en 10 x 15 glans fotopapier ik het beste kan gebruiken, om eventueel weer vastlopen te voorkomen. Het kan zo zijn dat een printer nauw luistert naar de soort fotopapier?

In de meeste gevallen wordt in de handleiding ook melding gemaakt welk soort papier er gebruikt kan worden, in dit geval zou dat toegespitst zijn op HP foto-papier maar met een beetje Googelen moet te achterhalen zijn welke kwaliteit en gewicht papier het betreft. Met name het soortelijk gewicht ( gram / m2 ) speelt een rol, glans of mat mag niet uitmaken.

Heb de nu Envy 5644. Nagenoeg zelfde printer. Lijkt beter te werken. Fotopapier loopt niet meer vast. Bij afdrukken op fotopapier gebruik ik alleen glossy paper. Het keuzemenu omtrent fotopapier heeft echter meerdere instellingen voor glanzend fotopapier: het blijft uitzoeken welke de beste is. De èèn geeft meer of minder contrast, bij een andere afdruk zie je dunne parallelle lijntjes over de hele afdruk. Heb idee dat HP fotopapier niet echt een van de betere is.

Laatst bewerkt:
Als je goed fotopapier wil hebben moet je Ilford nemen.
Dit uiteraard i.c.m. een goede kwaliteit printer maar daar is de prijs ook naar.

Terzijde.....zwart printen op een kleuren printer is sowieso een ramp maar dat staat even los hiervan als extra info.

Terrarabo: dank voor de tip wat betreft fotopapier. Ilford was vroeger al een heel goed merk.

Nog steeds....aanrader.
Als ik zelf afdruk ( wat ik niet veel doe omdat ik met name in zwart wit werk ) gebruik ik het altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan