HP LaserJet 6L

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Ik heb al jaren en zonder veel problemen een HP LaserJet 6L printer, nu heb ik sinds enkele weken het probleem dat hij mij steeds 4 a 6 vellen papier gelijk erdoor probeert de drukken wat dus altijd uit loop op problemen. Is er iets aan te doen want ik wil deze toch echt niet missen ik heb nog enkele toners liggen dus ik kan nog wel een hele tijd vooruit als het nog mogelijk is, weet iemand raad met dit probleem dat had ik dit graag vernomen.

Groetjes, @xa.

Ik heb een vermoeden, ik heb 6 jaar lang een 5 of een 4 gehad (ik dacht de 4L of 5L) Ik heb 'm inmiddels al zo'n 3,5 jaar niet meer.

Die laserjet ging hetzelfde doen als die van jou. Bij het speuren op het WWW kwam ik info tegen dat HP kosteloos (lang buiten de garantie) een kit opstuurt naar mensen met een dergelijk probleem. Ik heb de aanvraag gedaan en tot mijn stomme verbazing gleed 10 dagen later die repair / herstelkit in de bus. Verwerkt en het werkte probleemloos tot de printer echt van ouderdom weer een soortgelijk probleem ging vertonen. Toen bleek de aandrukrol versleten en repareren werd zo duur dat dat voor die oude laser niet meer rendabel was.

Ik zal eens even zoeken voor je, ik weet nog dat het niet makkelijk te vinden was.

[edit] het IS niet makkelijk te vinden [end edit]

Laatst bewerkt:
Pasja, bedankt voor je snelle reactie. Ik hoop dat je dat adres nog kunt achterhalen waarvoor alvast mijn dank.

groetjes, @xa.

Je zou hem ook eens kunnen demonteren en alle delen waar het papier langskomt met spiritus of schoonmaakalcohol kunnen reinigen, alle geleiders en geleiderollen, heb ook een 4M zo nog jaren goed kunnen laten werken.

Ook de papierkeuze is redelijk van belang, sommige B merken geven dat probleem vaker dan A merken.

We hebben gemaild naar HP maar hebben nog geen tegenbericht gehad over een e.v.t. oplossing, dus we wachten nog even af. Zo snel ik wat weet laat ik dit weten op het forum.

Groetjes, @xa.

je kan proberen de aandruk rollen wat op te ruwen net een stukje schuurpapier .
en het papier wat te lossen voor dat je het in de papier lade stopt

Hoi, ik ken dit probleem inderdaad ook van vroeger toen ik nog bij H.P. werkte.
Ik zal even kijken of ik het desbetreffende document dat erbji hoort nog voor ej kan vinden.

Het enige wat je zelf dan nog moet doen is H.P. bellen, dat is maar 0.05 cent per minuut op 0900-1170000.
Dan kunnen ze het kitje evt. opsturen.

Oh ja, het komt trouwens omdat in de loop der jaren de boveninvoer vreselijk veel stof verzameld en de rolletjes dichtslippen met troep, plus er zit een soort van kurkje in die moet voorkomen dat er meerdere velletjes ingaan, ook wel een seperation pas genoemd, of in grotere printer seperation rollers.
Ik doe dit werk nog voor mijn baas, maar helpen op een forum is ook wel leuk:P

Ik heb even gekeken, maar er is op dit moment geen document meer voor beschikbaar, waarschijnlijk moeten je pickup roller en in dit geval zeker, de seperation pad vervangen worden.

RY7-5077-000CN : Printer separation pad kit - Includes main pad, spring, and two smaller subpads - Also order pickup roller assembly
RG5-3486-040CN : Pickup roller assembly - Shaft/roller assembly that feeds paper from paper input assemblies - Also order separation pad kit

Groetjes,
Sander Lenderink

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan