HP mininote 2133

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajang

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Berichten
2.629
Ik heb hier een HP 2133 mininote met een beschadigde harde schijf. Wil hier XP opnieuw opzetten, maar krijg dit niet voor elkaar.
De bios ondersteunt alleen een harddisk om te starten en geen USB.
Heb een schijf in een pc gestopt en de installatie bestanden van XP hierop gezet, hierna de schijf in de mininotebook gestopt, maar krijg een blauw scherm en de melding chkdsk /F
Iemand nog tips hoe XP op de mini te krijgen?
 
Hallo

Bijna alle hedendaagse p.c.'s ondersteunen het opstarten via u.s.b. van een d.v.d. speler.

Het zou me heel sterk verwonderen , mocht dit toestel dit niet ondersteunen.

Indien je niet beschikt over een u.s.b. drive , kun je van een gewone c.d./d.v.d. speler een u.s.b. versie maken.

Dit kost 2x niks en kun je zowat alle hedendaagse standaarden aansluiten via een u.s.b. poort.

http://www.benl.ebay.be/itm/USB-2-0...80?pt=AU_CablesConnectors&hash=item2c53b3a39c

Aanvulling:

Om zeker te zijn , toch even opgezocht , en zoals ik eerder reeds dacht , is dit dus inderdaad mogelijk.

Bron :

http://hongkongphooey.wordpress.com/2008/04/29/how-to-install-windows-xp-on-the-hp-2133-mini-note/



Peter
 
Laatst bewerkt:
Mini.jpg

Je eerste optie geprobeerd, (die kabel heb ik liggen n.l.) maar zoals je op de foto kunt zien, deze minilaptop ondersteunt geen boot vanaf usb!
 
Hallo

"Je eerste optie geprobeerd, (die kabel heb ik liggen n.l.) maar zoals je op de foto kunt zien, deze minilaptop ondersteunt geen boot vanaf usb"

Toen je deze foto nam , zat de u.s.b. c.d./d.v.d. speler in de u.s.b. poort. ???

Meestal verschijnt deze optie slechts nadat de drive effektief is aangesloten.

Peter
 
Meestal verschijnt deze optie slechts nadat de drive effektief is aangesloten.

O jee, dat weet ik niet. Ga ik vanavond of morgen proberen. Ik meld het wel weer.
 
Toen je deze foto nam , zat de u.s.b. c.d./d.v.d. speler in de u.s.b. poort. ???

Meestal verschijnt deze optie slechts nadat de drive effektief is aangesloten.

Geprobeerd en dit lukte ook niet. Er werd niets toegevoegd.
Handel in elkaar gezet en weer teruggeven aan de eigenaar.
Einde verhaal voor mij, helaas.
 
Ik probeer niet te schreeuwen hoor, maar die foto is de startup uit de BIOS.
 
Goed, maar heb je inmiddels in je bios gekeken, los van het schempje op de foto heb je namelijk waarschijnlijk de mogelijkheid om USB boot aan te zetten en om je bootvolgorde aan te passen
 
Daar heb ik in gekeken en die stond er (volgens mij) niet in.
 
Hmm ok, ik lees ergens anders iets over een andere netbook van HP, deze moest eerst een bios update doen, kun je uberhaubt nog in windows komen op de oude schijf of niet?

EDIT:

Op een compaq NC-4000 zou onderstaand moeten werken:
1.Sluit de USB stick aan op je laptop.
2.Start de laptop op en druk wanneer je het HP logo ziet op “F10″
3.Je komt nu in de BIOS settings. Zoek nu naar “USB Legacy Support” en zet deze op “Enabled” (Staat vermoedelijk onder de “Advanced Options”)
4.Druk “F10″ om de instellingen op te slaan.
5.Ga nu naar “Security” en kies “Device Security”
6.Kies bij “CD-ROM boot and/or Floppy boot” voor “Enable” (dit doe je door door op de pijl naar rechts te drukken).
7.Druk “F10″ om de instellingen op te slaan.
8.Ga nu naar “File” en kies “Save Changes and Exit”
9.Ga bij het herstarten nogmaals het BIOS menu in door op “F10″ te drukken.
10.Ga naar “Advanced Menu” en kies “Boot Options”
11.Zet “Multiboot” op “Enable”
12.Wanneer je USB is aangesloten zal je bij boot order de DVD speler op “First” moeten zetten.
13.Druk “F10″ om de instellingen op te slaan.
14.Ga nu naar “File” en kies “Save Changes and Exit”
15.De laptop zal nu op de USB starten

Stomme vraag misschien, maar weet je zeker dat USB werkt (andere poort geprobeerd bijv?) op een ander forum lees ik dat bij iemand anders dat het probleem was nl.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De harde schijf was beschadigd en ik kon hierop niet meer op Windows komen. Alles waar USB bij staat was enabled.
 
Kun je nog wel de data benaderen vanaf een andere PC? Er staat standaard namelijk een herstelpartitie op de HDD, deze kun je misschien overzetten naar de nieuwe HDD (als dat deel dus niet beschadigd is)
 
Nee, die kon ik niet meer benaderen. Enne, op welk forum zat je dan?
 
Ik heb die mini alweer teruggegeven aan de eigenaar. Haal hem wel weer op en ga alles wat je geschreven hebt proberen. Kan wel een tijdje duren, want we gaan ook nog even op vakantie.
Ik meld me wel weer, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
Hoi,
Ik heb hier een HP 2133 mininote met een beschadigde harde schijf. Wil hier XP opnieuw opzetten, maar krijg dit niet voor elkaar.
maar krijg een blauw scherm en de melding chkdsk /F
Als de schijf beschadigd is zoals je al aangeeft, dan zet je er toch een nieuwe in? Probleem opgelost zou ik denken.
 
Laatst bewerkt:
Als de schijf beschadigd is zoals je al aangeeft, dan zet je er toch een nieuwe in? Probleem opgelost zou ik denken.

Dat is juiste het probleem, hoe krijg ik dan mijn files erop als ik nergens vanaf kan booten??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan