hp officejet j6410 cartridge error

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexander59

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
ik heb een officejet j6410 en die geeft nu een cartridge error aan. ik moet de rechter cartridge vervangen. Ik kan ook niet scannen of kopieren, staat gewoon helemaal vast. Ik heb de cartridge, die nog ruim half vol is en een paar maanden oud, schoongemaakt, met #9 full reset gegeven, maar het probleem blijft. Wie kent dit probleem en heeft een oplossing?
Ik heb ook HP gebeld maar zonder succes. Met dat telefoontje ben ik er achter gekomen dat dit mijn laatste HP printer is. Op mijn vraag wat het kan zijn kreeg ik de vraag hoe oud de printer is en of er nog wel garantie op zit. Na ff zoeken bleek dat niet het geval te zijn en zou ik doorverbonden worden naar de afdeling buiten garantie. Dat gaat dan €20,-- kosten. een belachelijke regeling waar ik behoorlijk pissig door ben. De enige info op dat 0900 nummer was juridische prietpraat. Waardeloze service!!

Op Google lees ik dat een harde reset iets anders werkt als jij zegt, het valt te proberen.

Haal de voeding stekker eruit, wacht 30 seconden, druk 3 en hekje in en stop de voeding stekker er weer in, als het product opstart dan pas laat je de knoppen combinatie los.

Misschien helpt het.

grtjs jjw

dank voor je snelle reactie, maar helaas dat werkt ook niet. blijft allemaal hetzelfde. #3 is kleine reset, #6 halve reset en #9 full reset las ik ergens. 3 en 9 werken niet heb ook gelezen dat je de punten op de printer waar de cartridge tegenaan komt moet schoonmaken met 90 procent alcohol en printer schuin laten staan, hoop dat er iemand ervaring heeft met dit euvel. ben aardig in staat zo langzamerhand om grofvuil langs te laten komen en een laser all in one aan te schaffen. pff. alleen krijg ik daar dan weer andere problemen mee?

Als ik problemen heb met mijn hp verwijder ik hem. Vervolgens herstart ik de pc en download op de site van hp opnieuw de drivers/software en installer de printer opnieuw. Daarna gaat het weer goed. Misschien een idee voor jou

die had ik nog niet geprobeerd, overwegen waard. ga ik morgen proberen. dank

werkt ook niet, kan ook eigenlijk niet, want is geen driver probleem maar probleem in de printer zelf. wil wel alles uitsluiten, maar dit werkt ook niet, ook nog gereset nadat ik de cartridge had verwijderd. ook dat werkt niet.
als er iemand is die dit probleem ook al heeft gehad, laat me dat weten graag.

nieuwe software geinstalleerd, koppen met alcohol schoongemaakt gereset alleen nog geen klap met een hamer gegeven. wie kan me helpen?

Ik ben bang dat het toch grof vuil word :P Het is bijna de moeite niet meer waard en zo veel energie in te steken, en dan bedoel ik ons als oplossing dragers niet maar voor jezelf.

Ik heb veel gegoogeld maar vind geen oplossing voor jouw probleem.

grtjs jjw

ga nog wat proberen, maar heeft geen haast meer, heb laserprinter aangeschaft

oplossingen !!!

OPTIE 1:
zijn de cardridges/toners gehervuld of zijn ze origineel
volgens hp mag je namelijk de cardridges/toners maar 1 keer gebruiken
je kunt ze wel laten vullen maar dan kun je maar beter er nog een paar euro's
erbij doen en je hebt de originele hp cardridges/toners
en als het helemaal niet lukt dan is er nog 1 optie :cool:

OPTIE 2:
*knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Mod edit

@xpmaster202: Gewoon met normale adviezen komen.Optie 2 dus verwijderd bij je.

zelfde probleem

Ik heb het zelfde probleem met me printer heb gezocht na een kosmos batterij maar niet kunnen vinden.
Heeft iemand misschien nog een idee?

Mvg

Mathijs

oplossing en probleem

Gevonden op internet en bij mij werkte het!! Zo kun je dus onbeperkt navullen op je HP Officejet 6310!!

Om te resetten van de HP Officejet 6310 cartridges:
1) De knoppen (Sterretje en hekje) tegelijk indrukken: gevolgd door "3,2,9"
2) Rechter pijl tot Special Report" Druk op "OK".
3) Rechter pijl tot "Print Cartridge" Druk op "OK"

Een kleine notitie erbij: hij geeft nog wel foutmeldingen maar blijft gewoon printen. Foutmeldinge negeren werkt bij mij.

LINK (http://www.hojohnlee.com/weblog/arc...expiration-drm/comment-page-1/#comment-994182)

#3 is kleine reset, #6 halve reset en #9 full reset las ik ergens

De datum die op de cartridge staat is de datum tot die tijd werkt hij en daarna moet je hem resetten.
Want dan garanderen ze niet meer dat hij goed werkt van hp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan