HP Pavilion DV6start niet meer op (windows 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank51

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
In mijn enthousiasme heb ik ja gezegd tegen een kennis van een kennis, dat ik wel "even" naar zijn laptop zou kijken, want die start niet meer op.... maar er staan wel foto's van afgelopen jaren van hun dochter op de HD.... mmmm altijd lastig

Bij opstarten krijg ik de volgende melding
An operating system wasn't found try disconnecting any drive that don't conatain an operating system
press Ctrl+alt+del to restart

Zoals gezegd HP pavilion dv6 met windows 10 als laatst werkende systeem

Ik heb f11 geprobeerd maar krijg gelijk wederom bovenstaande melding.

Er zat geen herstelschijf bij de laptop.
Die heb ik gemaakt van mijn win 10 versie. wellicht dat dit zou werken.

Na opstarten herstelschijf kriig ik de optie toetstenbord indeling. ik kies verenigde staten Interationaal.

Daarna opties

Button: Doorgaan met windows 10 home hersteld

Button: Problemen oplossen pcopnieuw instellen of geavanceerde opties bekijken

Button: De pc uitzetten

Ik kies optie
Doorgaan: dan start laptop opnieuw op en kom ik weer bij toetsenbord instellen en die drie bovengenoemde buttons. (werkt dus niet)

Daarna optie Problemen oplossen gedaan:

dan weer keuzes uit een paar buttons.
Ik kies pc opnieuw instellen met behoud gegevens (omdat ik foto's wil behouden) bij kiezen deze optie krijg ik melding: deze optie wordt niet ondersteund in het geselecteerde besturingssysteem.

Kies ik optie deze pc opnieuw instellen alles verwijderen, dan krijg ik eerst melding bezig met voorbereiden en daarna de melding fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Een vereiste stationspartie ontbreekt.

Verder welke optie ik ook kies bij geavanceerde opties krijg ik overal de melding

deze optie wordt niet ondersteund in het geselecteerde besturingssysteem

Ik kan binnen geavenceerde opties wel nog naar de prompt: ik zie dan x:\windows\system32>

Kortom is er nog een optie die ik kan uitvoeren??

dank voor het meedenken.

Er zijn waarschijnlijk meer of betere oplossingen, maar wellicht kun je de harddisk uit de laptop halen, deze aansluiten op andere pc/laptop, benodigde bestanden (foto's) veilig stellen.
Dan hdd terug in laptop en nieuwe installatie uitvoeren

Mijn advies zou zijn om de hardeschijf uit de computer te halen, aan te sluiten aan een sata-naar-usb converter en vervolgens een image te maken van deze hardeschijf. Daarna de gegevens van de hardeschijf halen. Vervolgens van de hardeschijf via schijfbeheer de partities verwijderen en de hardeschijf terugplaatsen. Daarna a.d.h.v. een OEM-installatie het besturingssysteem opnieuw installeren! Uiteraard alles op eigen risico...

Jasper

Mijn advies zou zijn om de hardeschijf uit de computer te halen, aan te sluiten aan een sata-naar-usb converter en vervolgens een image te maken van deze hardeschijf. Daarna de gegevens van de hardeschijf halen. Vervolgens van de hardeschijf via schijfbeheer de partities verwijderen en de hardeschijf terugplaatsen. Daarna a.d.h.v. een OEM-installatie het besturingssysteem opnieuw installeren! Uiteraard alles op eigen risico...

Jasper

Dat zei ik dus ja

An operating system wasn't found try disconnecting any drive that don't conatain an operating system
Zit er een USB stick in of een DVD?

Indien de systeemherstelschijf gebruikt zie je dan in de repair console of in schijfbeheer de harde schijf?
In die repair console bij systeemherstel geen herstelpunten meer?

Zit er een USB stick in of een DVD?

Indien de systeemherstelschijf gebruikt zie je dan in de repair console of in schijfbeheer de harde schijf?
In die repair console bij systeemherstel geen herstelpunten meer?

Goed advies! Zou echter wel eerst van de gegevens een image maken voordat er iets mis gaat en de gegevens écht weg zijn.

Dank voor alle tips. Inmiddels schijf in een pc gehangen en er staat nagenoeg niks op. Aan laptop hangen kan niet want dan krijg ik zelfde foutmelding. Ga schijf opnieuw installeren.

Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan