In mijn enthousiasme heb ik ja gezegd tegen een kennis van een kennis, dat ik wel "even" naar zijn laptop zou kijken, want die start niet meer op.... maar er staan wel foto's van afgelopen jaren van hun dochter op de HD.... mmmm altijd lastig
Bij opstarten krijg ik de volgende melding
An operating system wasn't found try disconnecting any drive that don't conatain an operating system
press Ctrl+alt+del to restart
Zoals gezegd HP pavilion dv6 met windows 10 als laatst werkende systeem
Ik heb f11 geprobeerd maar krijg gelijk wederom bovenstaande melding.
Er zat geen herstelschijf bij de laptop.
Die heb ik gemaakt van mijn win 10 versie. wellicht dat dit zou werken.
Na opstarten herstelschijf kriig ik de optie toetstenbord indeling. ik kies verenigde staten Interationaal.
Daarna opties
Button: Doorgaan met windows 10 home hersteld
Button: Problemen oplossen pcopnieuw instellen of geavanceerde opties bekijken
Button: De pc uitzetten
Ik kies optie
Doorgaan: dan start laptop opnieuw op en kom ik weer bij toetsenbord instellen en die drie bovengenoemde buttons. (werkt dus niet)
Daarna optie Problemen oplossen gedaan:
dan weer keuzes uit een paar buttons.
Ik kies pc opnieuw instellen met behoud gegevens (omdat ik foto's wil behouden) bij kiezen deze optie krijg ik melding: deze optie wordt niet ondersteund in het geselecteerde besturingssysteem.
Kies ik optie deze pc opnieuw instellen alles verwijderen, dan krijg ik eerst melding bezig met voorbereiden en daarna de melding fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Een vereiste stationspartie ontbreekt.
Verder welke optie ik ook kies bij geavanceerde opties krijg ik overal de melding
deze optie wordt niet ondersteund in het geselecteerde besturingssysteem
Ik kan binnen geavenceerde opties wel nog naar de prompt: ik zie dan x:\windows\system32>
Kortom is er nog een optie die ik kan uitvoeren??
dank voor het meedenken.
Bij opstarten krijg ik de volgende melding
An operating system wasn't found try disconnecting any drive that don't conatain an operating system
press Ctrl+alt+del to restart
Zoals gezegd HP pavilion dv6 met windows 10 als laatst werkende systeem
Ik heb f11 geprobeerd maar krijg gelijk wederom bovenstaande melding.
Er zat geen herstelschijf bij de laptop.
Die heb ik gemaakt van mijn win 10 versie. wellicht dat dit zou werken.
Na opstarten herstelschijf kriig ik de optie toetstenbord indeling. ik kies verenigde staten Interationaal.
Daarna opties
Button: Doorgaan met windows 10 home hersteld
Button: Problemen oplossen pcopnieuw instellen of geavanceerde opties bekijken
Button: De pc uitzetten
Ik kies optie
Doorgaan: dan start laptop opnieuw op en kom ik weer bij toetsenbord instellen en die drie bovengenoemde buttons. (werkt dus niet)
Daarna optie Problemen oplossen gedaan:
dan weer keuzes uit een paar buttons.
Ik kies pc opnieuw instellen met behoud gegevens (omdat ik foto's wil behouden) bij kiezen deze optie krijg ik melding: deze optie wordt niet ondersteund in het geselecteerde besturingssysteem.
Kies ik optie deze pc opnieuw instellen alles verwijderen, dan krijg ik eerst melding bezig met voorbereiden en daarna de melding fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Een vereiste stationspartie ontbreekt.
Verder welke optie ik ook kies bij geavanceerde opties krijg ik overal de melding
deze optie wordt niet ondersteund in het geselecteerde besturingssysteem
Ik kan binnen geavenceerde opties wel nog naar de prompt: ik zie dan x:\windows\system32>
Kortom is er nog een optie die ik kan uitvoeren??
dank voor het meedenken.