HP psc 1210 Vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ho-eve

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2001
Ik heb net een HP 1210 all-in-one gekocht. Vooral omdat hij zo compact is. Verder lees ik redelijk goeie berichten over de prestaties.

Installatie verliep vlekkeloos. Scanresultaat is echter belabberd. Als ik een foto scan is hij volledig opgebouwd uit streepjes. Weet iemand wat ik fout doe of wordt zoiets als acceptabel resultaat beschouwd?

groet,
Wim.

Kies eens voor een andere scanresolutie.

Helaas!
Slechts een groter bestand maar kwaliteit niet verbeterd.

natuurlijk berust elke gelijkenis op toeval en is deze link volkomen onterecht, maar desalniettemin adviseer ik je om deze thread eens door te lezen............... ;)

dan ga je naar configuratiescherm> Printers en faxappraraten> printer selecteren> eigenschappen> voorkeurseigenschappen> Services> hp werkset openen> apparaat kalibreren als je dat gedaan hebt kan je ook nog ff intpatronen reinigen en dan werkt die perfect. heb ik zelf eerst ook moeten doen voordat mijn 1110 werkte :thumb:

Niet om flauw te doen Pasja, maar stel eens dat jij gelijk hebt.
Wat voor rechtszaken denk je dan eigenlijk dat HP in de VS aan haar broek krijgt.
Tevens zijn de goede beoordelingen in onafhankelijke testen, dan wel heel bevreemdend.
Logischer is wanneer we veronderstellen dat het mogelijk in bedieningsfouten zit van de gebruiker of conflicterende software. ;)

Sigma,

negative........ (om maar eens een Amerikaanse uitdrukking te gebruiken)

Ik schreef niet voor niets dat elke gelijkenis...... etc. etc. omdat :

m.i. het probleem bij HP zit in het feit dat ze hun software (drivers) niet uitputtend hebben getest met VEEL andere hardware (mobo's / pci-apparaten etc. etc.) e.e.a. in COMBINATIE met Windows XP.

Ik lees op het WWW telkens maar weer problemen m.b.t. het scannen met HP scanners die ontworpen zijn VOORDAT Windows XP op de Markt kwam. Wellicht zijn al die kleinere en grotere irritaties omtrent vagere of duidelijker scanproblemen inmiddels allang opgelost met de nieuwste generatie scanners van HP................

In ieder geval hebben ze mij voor de rest van mijn leven "genezen" voor de aanschaf van hun producten en dat komt alleen maar door hun verrekt slechte support.

Ze geven je een hele waslijst aan adviezen en uiteindelijk komt het erop neer dat je het zelf mag uitzoeken..................

Lees op de diverse forums de ervaringen van gebruikers, ze verschilen niet van die van mij en vele anderen.............. :(

Laatst bewerkt:
Om nog even op een eerdere vraag terug te komen. Ik sla op in jpg maar andere extensies geven hetzelfde resultaat. Het kalibreren mocht ook niet baten. Inmiddels ook geprobeerd met XP-scansoftware. Geen verbetering dus het zal niet aan de software liggen.

Iemand nog een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan