HP Recovery dvd kunnen niet aangemaakt worden door fout 20

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse131

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo,

Ik wilde vandaag windows 7 installleren maar eerst Recovery dvd's maken nu doe ik dat allemaal goed maar komt er bij het controleren van dvd 1 van de 2 (de eerste dus) te staan bij het controleren (100% van schrijven naar dvd daarna 15sec later) Er is aan opnamefout (de rest weet ik niet meer) fout 20.

Wat betekend dit en hoe moet ik nu veder heb vanmiddag ook met HP zitten chatten maar die zeggen alleenmaar dat ik nieuwe bij HP moet kopen voor €38 wat een beetje veel is ik heb het al 2 keer geprobeerd dus opnieuw proberen heeft denk ik alleen zin als ik een oplossing heb. Heeft iemand er verstand van??? Zo ja wilt diegene me dan helpen??

Jesse

Hier de vertaling van de site;

1. download en installeer Winrar (http://www.win-rar.com/download.html)
Hiermee kun je de inhoud van de gelockte recovery partitie bekijken.

2. Open Winrar en navigeer naar de recovery partitie.
3. In de root van de recovery partitie (bijvoorbeeld D:\) staan de volgende bestanden;
"hpboot.sys", "RCBoot.sys" and "DRECOVERY"
Deze bestanden zul je moeten verwijderen. Bewaar deze voor de zekerheid even in een aparte map op een andere partitie!!
(Dit kan verschillen per systeem, maar zoek naar bestanden met een .sys extentie. Met een grote van 0 byytes)
De recovery software maakt deze bestanden om aan te geven, dat je reeds een recover dvd gemaakt hebt of er aan begonnen bent. Echter bij een fout zijn deze bestanden ook aanwezig.

4. Sluit Winrar af.
5. Start nu de HP backup software en maak de dvd’s. Er wordt in de link geadviseerd om eerst een ISO image te laten maken en deze daarna pas te branden.
Bron;
De link hierboven en het stukje van John Plows Jan 18, 2007 13:26:36 GMT

PS ik kan je geen garantie geven dat het werkt. Ik kan het ook niet testen. Heb op mijn werk (bij HP) nog even na gevraagd, maar kwam helaas ook niet achter de betekenis van "Fout 20".

Laatst bewerkt:
Bedankt zal het is proberen als ik er tijd voor heb.
(weet iemand anders mischien nog wat?)
Jesse

Graag gedaan.

Ik zou toch proberen of een ander merk schijfjes wel werkt. Zie regelmatig aangegeven om DVD+R te gebruiken hiervoor. De schijfjes kosten niet veel momenteel.

Ander schijfjes zullen het niet zijn bij HP zeggen ze dat ik Sony moet hebben en die heb ik, En ik gebruik ook DVD+R

Jesse

Geen leuk oplossing maar ja,

Heb 2 DVD-R schijfjes van Maxell gevonden die deden het ook niet, hp zij in een e-mail dat ik kan proberen om de laptop opnieuw te installeren met de herstel partitie daar heb ik dus geen zin in, er staat nu software op die al 3 keer gebruikt is en niet meer geinstallerd kan worden. Ik heb 3 dagen geleden de recovery dvd's besteld.

Vraag opgelost!

Jesse

Oke bedankt dat je het nog even laat weten. Jammer dat het niet gelukt is en je de dvd's moet bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan