HP Renew producten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor princessjuh

Ik heb nog steeds geen verdere info..

Maar gister ging ik Sims spelen en toen viel het me op dat het sneller/soepeler speelde. Dus ik ging kijken in Apparaatbeheer, PC Wizard etc en daar stond nog steeds de 4250 maar ook de 5470 :O Ik dacht echt hoe komt die daar opeens? En vandaag is Sims weer slomer en ik kijk weer bij PC wizard.. En ja hoor ik zie weer alleen de 4250 staan.. Ik snap het niet..

Edit: blijkbaar kwam het door een Windows Update, ik heb systeemherstel uitgevoerd tot die update (van vandaag) en nu is de kaart weer terug.. Hoe kan ik voorkomen dat Windows weer update naar die update? (rare zin xD)

Beste princessjuh en de rest,

Voor de goeie orde jullie hebben het allemaal fout in dit topic en ik zal uitleggen waarom! Er is helemaal niks mis met haar laptop, HP heeft het eigenlijk heel slim aan gepakt in deze G62 series. Ik weet niet wie jouw bij HP heeft geholpen maar bel hem op en zegt dat hij daar niet hoort te werken omdat hij er niks van snapt!

Het zit zo:

Draai je G62 G62-B60SD met alleen de accu en hij zal draaien als een HD 4250.
Draai je met netspanning er op dan zal je laptop draaien als een HD 5470.

Je kan dit zien als een soort van ECO-mode als je laptop op accu draait en 100% draait is je accu in no time leeg. Met accu alleen zal hij denk ik op ongeveer 70% draaien van zijn kunnen.

Er zit ook behoorlijk veel verschil in prestatie tussen deze 2 modes bijvoorbeeld de core snelheid is namelijk 150mhz lager, normaal 750mhz en in eco maar 500 en er zijn meer verschillen, maar die mag je zelf opzoeken.

Met je laptop is dus niks mis, je kan dit zelf testen door alleen met de accu te draaien en in apparaat beheer te kijken je zal zien dat je alleen de HD 4250 zal zien staan, ook als je test op je Windows prestatie zal deze een 4.0 als cijfer opleveren.

Draai je met netstroom dan zal je zien dat er een 2de kaart bijstaat de HD 5470 en je Windows prestatie cijfer zal een 5.2 zijn.

Ik hoop dat ik je hiermee beter heb geholpen dan mevrouw van de Wehkamp en al helemaal meneer van HP, erg dom als je daar werkt en dit niet weet!

Liefs Sarah:eek::p
 
Laatst bewerkt:
@Sarah007:

Welkom op Helpmij.nl

Heeft u daar een bron van van deze bewering die u doet?
 
raar je hebt nu dus 2 videokaarten?

off topic:
ik heb trouwens mijn vorige laptop (van hp) ook op electrocorner gekocht,
ik wist niet eens dat dat een renew product was ^^
(na 2,5 jaar was die trouwens hellemaal koputtos,geen wifi,vaak virus, uitvallen, zeer heet, etc...)
 
raar je hebt nu dus 2 videokaarten?

off topic:
ik heb trouwens mijn vorige laptop (van hp) ook op electrocorner gekocht,
ik wist niet eens dat dat een renew product was ^^
(na 2,5 jaar was die trouwens hellemaal koputtos,geen wifi,vaak virus, uitvallen, zeer heet, etc...)

Nou, kijk dan maar eens goed wat ze zélf zeggen over HP-renew produkten .... en daar heb jij er dan kennelijk ook eentje van gehad.
Er is i.d.d. een serie laptops van HP geweest die door een 'verkeerde' ventilatie (met name grafische kaart) problemen had.

Overigens hebben virussen niks met de kwaliteit te maken, dat is - sorry dat ik het zeg - helemaal je 'eigen schuld' ....
En 'uitvallen' is een gevolg en geen oorzaak. Blijft: een kapotte draadloze netwerkaart en 'oververhitting' .....
 
Beste princessjuh en de rest,

Voor de goeie orde jullie hebben het allemaal fout in dit topic en ik zal uitleggen waarom! Er is helemaal niks met haar laptop, HP heeft het eigenlijk heel slim aan gepakt in deze G62 series. Ik weet niet wie jouw bij HP heeft geholpen maar bel hem op en zegt dat hij daar niet hoort te werken omdat hij er niks van snapt!

Het zit zo:

Draai je G62 G62-B60SD met alleen de accu en hij zal draaien als een HD 4250.
Draai je met netspanning er op dan zal je laptop draaien als een HD 5470.

Je kan dit zien als een soort van ECO-mode als je laptop op accu draait en 100% draait is je accu in no time leeg. Met accu alleen zal hij denk ik op ongeveer 70% draaien van zijn kunnen.

Er zit ook behoorlijk veel verschil in prestatie tussen deze 2 modes bijvoorbeeld de core snelheid is namelijk 150mhz lager, normaal 750mhz en in eco maar 500 en er zijn meer verschillen, maar die mag je zelf opzoeken.

Met je laptop is dus niks mis, je kan dit zelf testen door alleen met de accu te draaien en in apparaat beheer te kijken je zal zien dat je alleen de HD 4250 zal zien staan, ook als je test op je Windows prestatie zal deze een 4.0 als cijfer opleveren.

Draai je met netstroom dan zal je zien dat er een 2de kaart bijstaat de HD 5470 en je Windows prestatie cijfer zal een 5.2 zijn.

Ik hoop dat ik je hiermee beter heb geholpen dan mevrouw van de Wehkamp en al helemaal meneer van HP, erg dom als je daar werkt en dit niet weet!

Liefs Sarah:eek::p

Bedankt Sarah voor je berichtje!!
Je hebt idd gelijk, kreeg een mail waarin dit stond:

De systeemspecificaties van uw notebookzijn nagekeken, en het is gebleken dat uw notebookvoorzien is van twee grafische kaarten. Een voor zwaardere grafische prestaties, en een voor lichtere grafische prestaties. Wanneer uw notebook op de batterij werkt, wordt automatisch de lichte grafische kaart ingeschakeld om energie te besparen.

Wanneer u ook op batterijkracht de zwaardere grafische kaart actief wil houden, kunt u hiervoor de instellingen aanpassen in Catalyst Control Centre. Schakel de optie "powerplay" uit en kies in het "energy scheme" voor de optie "always on".

Dus het probleem is opgelost, alleen ik snap dat van die energy scheme niet, kan het nergens vinden :rolleyes:
 
Bedankt Sarah voor je berichtje!!
Je hebt idd gelijk, kreeg een mail waarin dit stond:

De systeemspecificaties van uw notebookzijn nagekeken, en het is gebleken dat uw notebookvoorzien is van twee grafische kaarten. Een voor zwaardere grafische prestaties, en een voor lichtere grafische prestaties. Wanneer uw notebook op de batterij werkt, wordt automatisch de lichte grafische kaart ingeschakeld om energie te besparen.

Wanneer u ook op batterijkracht de zwaardere grafische kaart actief wil houden, kunt u hiervoor de instellingen aanpassen in Catalyst Control Centre. Schakel de optie "powerplay" uit en kies in het "energy scheme" voor de optie "always on".

Dus het probleem is opgelost, alleen ik snap dat van die energy scheme niet, kan het nergens vinden :rolleyes:

Beste princessjuh,

Het energy schema is te vinden als je gaat naar

Start --> Configuratiescherm --> weergeven op: wijzigen naar kleine of grote pictrogrammen (te vinden rechts boven in de hoek) en dan kies je --> Energiebeheer --> Een Energieschema maken --> In dit scherm kan je , je energie schema aanpassen naar hoe jij het zelf wilt.

Hoop dat het zo duidelijk is mocht je nog meer willen vragen, je vraag het maar hoor!

Liefs Sarah :eek::p
 
@Sarah007:

Welkom op Helpmij.nl

Heeft u daar een bron van van deze bewering die u doet?

Beste Frank,

Van mijn bovenstaande bewering is geen bron beschikbaar op het internet, maar ik kan u garanderen dat deze bewering klopt. De bewering komt voort uit eigen kennis en onderzoek.

Liefs Sarah :eek::p
 
Dank je wel Sarah :love:, heb het gevonden :D

Mijn vraag is nu écht opgelost :p

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan