HTC Driver Installer werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stephanie85

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2014
Berichten
15
Goedemiddag allemaal!


Ik zit met een probleem, en hoop dat iemand me hier kan helpen. Heb al heel wat forums afgezocht maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb een HTC One X+ en een Windows 7 Ultimate 64bit PC.
Had er al een tijdje de HTC Sync Manager opstaan die correct werkte, en ook mijn PC herkende de HTC als opslagapparaat.

Gisteren sloot ik mijn HTC weer aan op mijn PC maar kreeg de melding van de HTC Sync Manager dat er geen apparaat was aangesloten.
Ik besloot opnieuw de HTC Driver Installer (.exe) te laten lopen maar deze deed helemaal niks.
Op internet nog een alternatief gevonden (.msi) maar ook deze stopte na een paar DOS vensters te flashen.

Bij de verkenner staat mijn telefoon nou aangegeven als een cd-station ipv een usb-opslagapparaat.
Daarin staat de Driver Installer die ik in de eerste instantie zonder probleem heb gebruikt, maar nu dus niet meer werkt.

Weet iemand hier wat het probleem kan zijn?

Alvast heel erg bedankt!!!


Groetjes Stephanie
 
Onduidelijke posting, maar heb je hier al de nieuwste Sync Manager gedownload om (daarna) te installeren?

Tijs.
 
Hoi Thijs,

Wat vindt je er onduidelijk aan?
Ik heb inderdaad de nieuwste Sync Manager al gedownload maar ook daar wordt de driver niet bij geïnstalleerd.
 
Ok, even een paar stappen:
a. Deïnstalleer de Sync Manager (en wat je verder maar tegenkomt dat HTC-gerelateerd is).
Snelle methode voor het starten van Programma's toevoegen en verwijderen: [Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl
b. Download UsbDeView (er is een 32-bits versie en een 64-bits versie; download de goede).
Pak het uit, en rechtsklik op usbdeview.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Deïnstalleer alles wat (direct zichtbaar) HTC/smartphone gerelateerd is
Deïnstalleer alle Mass Storage apparaten die op dit moment in de kolom Connected de waarde "No" hebben. Apparaten die (zeker weten) niet de HTC voorstellen kun je laten staan.
c. Installeer de Sync Manager software via de link die ik gaf.
d. Herstart de pc, wacht totdat alles is opgestart en sluit dan de HTC One aan.

Lijkt mij grondig genoeg om resultaat te boeken. Indien niet, kijk dan (met de HTC aangesloten) in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) of er (HTC-gerelateerde) apparaten zijn die geen driver hebben (dus een geel uitroepteken erbij hebben) en meld die dan hier.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Goeiemorgen Tijs,

Bedankt voor je reactie, ik ga het vanavond gelijk uitproberen als ik thuis ben!
 
Hoi Tijs,

Ik heb net al je stappen doorlopen maar helaas heeft het geen verschil gemaakt.
Bij apparaatbeheer staat nog steeds "HTC MTP Device" met een geel driehoekje erbij..
 
Beetje tegenstrijdig allemaal die meldingen..
 

Bijlagen

  • Apparaatbeheer.jpg
    Apparaatbeheer.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 77
  • Foutmelding 1.jpg
    Foutmelding 1.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 62
  • Foutmelding 2.jpg
    Foutmelding 2.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 66
Ik heb nog 1 suggestie, en dan moet je maar met HTC gaan bellen wat mij betreft:
Ik heb HTC_W7_Drv.zip geupload (klik op het Download knopje). Download het bestand en pak het uit in een map.
Apparaatbeheer starten, rechtsklikken op het HTC apparaat en kiezen voor Stuurprogramma bijwerken
Geef aan lokaal te willen zoeken en blader naar de map waar je het .zip hebt uitgepakt (niet een van de 2 submappen). Laat het vinkje staan bij "In submappen zoeken".
Hopelijk levert dat wat op.

Tijs.
 
Nee.. Begin het maar somber in te zien. Stomme telefoon!

Heb HTC al een mail gestuurd, kwamen met dezelfde oplossing, opnieuw installeren.
Zal dadelijk wel terug koppelen dat het niet heeft gewerkt.

Heel erg bedankt voor je hulp in ieder geval, stel ik echt op prijs!!


Groetjes Stephanie
 
Graag gedaan. Hopelijk komt HTC nog met een suggestie die werkt.

Tijs.
 
Toch nog iets gevonden om te proberen:
a. Schakel de telefoon helemaal uit. Haal de geheugenkaart uit de telefoon. Schakel de telefoon weer in. Start géén apps etc.
b. Zet de telefoon in vliegtuigmode. Start de Sync Manager software en plug de telefoon pas in als de Sync Manager helemaal is opgestart.

Werkt dit, dan Sync Manager afsluiten, telefoon weer loskoppelen, a. ongedaan maken (dus memory-card er weer in) maar wel vliegtuigmode aan laten. Dan kijken of het nog steeds werkt.

Verder herinner ik me een vergelijkbaar MTP probleem voor een iPhone. Hier was Kaspersky de schuldige. Wellicht (of misschien niet meer) heb je Kaspersky software op je pc/laptop staan.
In ieder geval, kijk of je het volgende kunt uitvoeren:
a. Sluit Sync Manager
b. Rechtsklik op het MTP apparaat in Apparaatbeheer en kies voor Stuurprogramma verwijderen. Geef aan dat je de hele driver wilt verwijderen, ook (als je die keuze krijgt).
c. Koppel de HTC los
d. [Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{EEC5AD98-8080-425F-922A-DABF3DE3F69A}
Kijk of je in het rechter deelvenster een registerwaarde(n) ziet die begint met Upper , bijv. UpperFilters
Indien ja: Rechtsklik op die Upper registerwaarde en kies voor Verwijderen.
Daarna de pc herstarten zonder de HTC eraan, installeer Sync Manager opnieuw, start Sync Manager helemaal op en sluit dan de HTC weer aan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niks geprobeerd, maar heb geen geheugenkaart in de telefoon zitten omdat het al 64gb intern geheugen heeft.
Heeft het dan nog zin om jouw stappen te volgen denk je?
Ik heb trouwens nooit Kaspersky gehad.
Heb de computer nou een jaar ongeveer, ben de enige die 'm gebruikt en heb Kaspersky nooit geïnstalleerd.
Maar kan wel even kijken natuurlijk!
 
Probeer maar uit, zijn niet ingewikkeld.

M.b.t. tweede instructie: Beter om in het tweede deel eerst te gaan kijken of die registerwaarde bestaat (stap d.) voordat je de stappen van a t/m d gaat doen (heeft namelijk geen zin als die UpperFilters registerwaarde niet bestaat :D)

Tijs.
 
Kijk ook even in de 0000, 0001 etc. subsleutels of je 'm daar wel aantreft ergens? En anders geldt het tweede verhaal mogelijk niet (klinkt waarschijnlijk, want jij had nooit Kaspersky op je pc/laptop), dus dan kun je je concentreren op de eerste methode (die met vliegangst :p)

Tijs.
 
Nou net geprobeerd, in de vliegtuigmodus lukt het al niet.. Jammer..
 

Bijlagen

  • Foutmelding 3.jpg
    Foutmelding 3.jpg
    56 KB · Weergaven: 68
Spijt me dat ik je tijd vermorst heb.

Tijs.
 
Hahaha ik de jouwe ook ;)

Is toch fijner als je samen een oplossing kan vinden hè.

Kreeg net trouwens weer een nieuwe foutmelding toen ik jouw geüploade driver probeerde de installeren.
 

Bijlagen

  • Foutmelding 4.jpg
    Foutmelding 4.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 57
Ik ga me computer maar eens uitzetten anders zit ik hier dadelijk heel de nacht nog te klooien haha!
Bedankt voor je hulp in ieder geval :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan