HTML versleutelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb met HTML een script gemaakt voor een inlogsysteem. Ik heb het op een amateursmanier gedaan: Ik heb een button gemaakt en wanneer de gegevens in de tekstbox gelijk zijn aan die van het script wordt je doorgewezen naar een andere webpagina.

Het nadeel: Wanneer je in de bron kijkt zie je naar welke pagina je wordt doorgewezen en heeft het inlogsysteem eigenlijk geen nut meer...

Ik heb al een HTML scrabler geprobeerd (leejoo.nl) maar dan worden net die gegevens niet gescrabled.

Hoe kan ik mijn HTML zo versleutelen dat ze op het eerste gezicht niet meer zichtbaar zijn?

Het script is btw in Javascript, maar ik dacht dat dat bijna hetzelfde was als HTML.

Alvast bedankt,

Geert

Iedereen kan je code knippen, in de OMGEKEERDE functie gooien, en ziet precies de originele code.

Zoals al gezegd is; als je iets goed wilt beveiligen zul je een server-side iets moeten vinden. Bijvoorbeeld htaccess of php.

als je het javascript in een externe .js file aanroept moet je al iets dieper graven om het te zien maar voor de meeste is ook dat geen probleem

Iedereen die erachter wil komen, komt er toch wel achter, en iedereen die het niet boeit die zal het ook niet proberen.

Het netto effect is dus veel moeite voor niks.

Als je iets veiligs wilt, gebruik dan een server side taal of een .htaccess.

als je het javascript in een externe .js file aanroept moet je al iets dieper graven om het te zien maar voor de meeste is ook dat geen probleem

Hoe maak ik dan zo'n .js file? Met kladblok?
En hoe plaats ik die dan in mijn HTML code?

Iedereen die erachter wil komen, komt er toch wel achter, en iedereen die het niet boeit die zal het ook niet proberen.

Het netto effect is dus veel moeite voor niks.

Als je iets veiligs wilt, gebruik dan een server side taal of een .htaccess.

Hoe werkt dat .htaccess? Ik weet al wel dat je dat gebruikt voor 404 error pagina's etc. maar van server side taal heb ik nog nooit gehoord.

maar van server side taal heb ik nog nooit gehoord.
Google dan maar eens op 'asp tutorial' of 'php tutorial'. Dit zijn een soort programmeertalen die op een webserver draaien en dan html genereren. Het wachtwoord staat dan op de server en niet in je html/java file. En is dus niet zo te lezen of te decoderen.
Met .htaccess laat je de server om een gebruikersnaam/wachtwoord vragen voor toegang tot bepaalde mappen/bestanden. Dit gebeurt ook op de server, en staat dus ook niet in je html/java code

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan