HTTP-fout 500

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste TheKnight, zoals het er naar uit ziet zijn er heel veel mensen met het probleem. Een site zoals deze (in het Engels) met onbekende begrippen/woorden zal niemand helpen.
Daarom zijn we lid van HELPMIJ om te vragen of hier misschien iemand is die ons kan helpen.

Dacht dat we elkaar konden helpen in plaats van te wijzen op iemands tekort komingen.

Hallo mensen,

Dit probleem heb ik nu ook. Zelf heb ik een upc modem en die is gekoppeld met een Netgear WNDR3300 router. Het is alleen met facebook een probleem. Nu dacht ik dat facebook plat lag maar dit is niet zo. Want buiten mijn wifi verbinding op mijn mobiel deed deze het op de pc ook niet goed. Maar als ik gewoon via t mobile facebook opende was de verbinding goed. Nu had ik upc erover gebeld en die konden zo niets vinden. Nu is het rare dat deze HTTP-fout 500 alleen vermeld word in combinatie met mijn Netgear router eraan. Zonder die router eraan werkt facebook het via de originele modem van upc goed. Pffff maar hoe los ik dit nu op? De modem met router eraan doet het perfect op alle andere sites behalve die veelgebruikte facebook pagina. Ook heb ik alle instellingen van de router nagelopen en kan niets vinden wat evt geblockt is of iets wat anders stond. Deze problemen zijn afgelopen week ontstaan.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen of zou het misschien toch aan fb kunnen liggen en dat dit over een paar dagen opgelost zijn?

Vriendelijke groet,

Robbert

Misschien iets te enthousiast maar net toen ik de vraag stelde deed deze het op de pc wel ineens maar op de mobiel via de android app zegt deze Sorry er is iets fout gegaan. Opnieuw proberen. En daarna deed deze het op de pc ineens ook niet meer na de pagina opnieuw geopend te hebben. Erg vaag allemaal :-(

Ok, ik probeerde ook alleen maar mijn best te doen, hoor!...

Waar het om gaat in de de eerdere specificatie op de vorige pagina waar ik naar verwees, is .:

Jullie , noch ik, kunnen daar wat aan doen. Alle HTTP 5xx-fouten hebben te maken met een probleem op de server waarmee je probeert te verbinden.

Kan je hoog springen, kan je laag springen, je besturingssysteem herinstalleren, etc..: Je lost er jouwerzijds (rotwoord, goed Nederlands?) je probleem als client nooit mee op, want het betreft een probleem op de server...

Daar kom je niet onderuit.

Enige wat je kan doen is wachten tot het probleem op de betreffende server(s) is opgelost.

Dat betekent het als je een HTTP 5xx-fout gegeven word...

Aan 1 kant geef ik je gelijk knight. Maar waarom of hoe kan het dat deze buiten mijn router wel prima werkt? Dat is het vreemde ervan. Plus ik hoor verder niemand over die er problemen mee hebben. Behalve op een forum als deze.

Nou, dat is een heel lang verhaal, maar het komt er op neer dat inherent aan het ontwerp van Internet is, dat het gemaakt is om nooit uit te vallen. Dat het tussen jouw computer, e-mail, router, dat fantastisch mooie wereld zelfs universum omvattende Internet, je oma aan de andere kant van de wereld of in lutjebroek om de hoek, oh, je facebook, linkedin & je iTune, Zune, etc.., toch helemaal faliekant mis kan gaan, ligt gewoon aan een server tussen jou, & dat wat of wie je wil bereiken.

Heel simpel: Als jij je computer in zo een geval kan vertellen dat het een verbinding tot stand moet brengen via een andere wel werkende server, dan is het probleem an jouw kant (voorlopig) opgelost.

Echter, het Internet is door ons toedoen (filosofische kwestie) zo menserlijkerwijze onbegrijpelijk geworden, dat we computers nodig hebben om het voor ons te handhaven & in stand te houden.

Ik ben ooit eens begonnen met een boek: "The Whole Internet" by Professor Ed Krol, uitgegeven door O'Reilleys in... 1992/1993??? Toen al 2de druk ofzo. Is o.a. in diverse Europese talen vertaald in 1993/1994,ook in het Nederlands door Bruna.

Ik heb zelf de Engelse versie, & een ieder die echt wat wil weten over de materie raad ik ook aan om het in die taal te lezen, & met een beetje geluk is die nog op voorraad in je locale bibliotheek, als die nog bestaat.

Helaas stel je de vraag net te laat, tot ongeveer 5 jaar geleden kon ik je een rechtstreekse link naar de Engelstalige versie in PDF-formaat opgenomen in het Guthenberg-Project geven. Nu is het alleen nog maar beschikbaar voor blinden onder speciale voorwaarden via de uitgever.

Dan heb ik het hier dus over een ouderwets telefoonboek dik boek, waarin alle in's & out's worden beschreven. Dat valt niet samen te vatten in zoiets als Jip & Janneke-taal, of waar je maar even een vraag over op een forum kan plempen, zelfs Wikipedia is te klein.

Internet is bedacht vanuit militair strategisch belang door ARPA, eens in de zoveel tijd omgedoopt tot DARPA.

Met alle hier in dit bericht gebruikte termen heb je voldoende om uit te vinden waarom nou net jij je Facebookpagina niet kan updaten, of wat dan ook zo ontzettend belangrijk is.

Pff. Tsss... Dat ik dit nog in zit te typen zeg... ;)

Een heel mooi verhaal! Maar dan nog is het vreemd dat het zonder router wel goed werkte enmet niet. Dus gek dat ik wel met de router alles kan doen behalve fb. De vraag is dus hoe ik dit kan oplossen? Ik neem aan dat fb geen router bkokkeerd.

Dank je Knight: stukken duidelijker.....

Wat nu eigenlijk zaak is hoe krijgen we dit kenbaar bij Facebook (en al die providers)? Zeker in het geval van fb zijn ze alleen bereikbaar via hun eigen site, wat dan weer logisch is.......

Oh, word je er niet gestoord van? Ik woon in Julianadorp, en ook hier is de misterieuze 500 error toegeslagen!HELP!!!

Allemaal verschillende providers, hetzelfde probleem...maar niet overal. Zou het niet aan een bepaald type router liggen die een bepaald (nieuw) protocol van facebook niet doorlaat?

Ik heb er helaas niet zoveel verstand van, maar het lijkt best logisch.

Blijft het probleem wat de oplossing is natuurlijk!

Opgelost. Het Mac adres veranderd op de router naar use the computer MAC adres en toen werkte alles. fb heeft beveiligingen aangepast.

Laatst bewerkt:
Ik probeerde net in te loggen wat nog steeds niet lukt. Maar nu staat er ipv fout 500, fout 503
HTTP-fout 503 (Service Unavailable): De server kan het verzoek momenteel niet uitvoeren. Met deze code wordt aangegeven dat dit tijdelijk het geval is. De server is na het oponthoud weer beschikbaar.

Zou facebook er aan werken???

Weet ik niet, heb ik niet geprobeerd. Ik heb nu een draadloze verbinding.

Dan zou je kunnen kijken of je met de laptop en eenutp kabel op je router kan inloggen om die macinstelling naar use the computer MAC veranderen. Kijk even van jouw model modem en of router hoe je in moet loggen. FB heeft op het gebied van privacy veel veranderd.

Beste Robbert, ik heb naar die router en modem gekeken, en nog eens gekeken en heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen. Ik geef toe, ik heb er de ballen verstand van.
Ik vind het ook eng om dingen te gaan veranderen, straks heb ik helemaal geen internet meer.
Ik geeft toe, het is even afkicken leven zonder facebook :D Ik heb ineens tijd over voor andere dingen.

Maar zonder gekheid, Facebook zal toch zelf met een oplossing moeten komen. Het kan moeilijk verwachten dat iedereen zijn beveiliging gaat veranderen. Ze verliezen zo een hoop leden, en inkomen.

Die server 500 fout gaat ook verder dan alleen bij Facebook. Ook inloggen op andere sites geeft nog weleens problemen met, inderdaad, "foutmelding interne server 500"
Heb mijn modem reset, maar dat gaf geen oplossing en ook via mijn provider (Online) krijg ik (nog) geen oplossing aangeboden.
Had trouwens gisteren via Chrome wel een keer de mogelijkheid om Facebook te bezoeken en te reageren op berichten, later op de avond was de fout er weer.....

kan ook niet op facebook

hai allemaal, ik kan ook sinds ruim n week niet meer op facebook, krijg ook HTTP error 500, heel irritant. Woon in de zaanstreek. De helplijn van Fb is alleen via facebook te bereiken dat lost dus ook niets op? Weet iemand al wat de oplossing is voor dit probleem? groet, Liezer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan