Hulp aanschaf nieuwe gamepc +\- 870,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

soerinG

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2010
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe game pc zonder besturingssysteem en zonder accesoires met een budget van ongeveer 870 euro. Aangezien ik er geen verstand van heb en zelf niet kan assembleren wil ik een game pc aanschaffen van gamepc.nl. Ikzelf ben een hardcore gamer en zit met een aantal vragen over onderstaande gamepc die door een vriend is samengesteld.

Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Rood
600 Watt Cooler Master voeding
Intel Core i5-3570K 3.40 GHz
Fluisterstille PC
MSI B75MA-E33
7.1 Geluidskaart
8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair
1000 GB SataIII Hardeschijf
DVD Brander
Nvidia GTX660 2GB
TP-Link 300MB Wifi kaart
Totaal 924,-

Werkt dit systeem goed met elkaar? Eigen windows8
Kan ik met dit systeem alle huidige en nieuwe games op ultra spelen? (alle soorten games, hardcore gamer)
Hoelang gaat dit systeem ongeveer mee?
Is dit goed uitbreidbaar?
Kan ik liever voor andere onderdelen kiezen?
Kan ik voor dat bedrag elders een betere pc krijgen?

Nog een vraag wat los staat hiervan. Ik heb voorheen altijd laptops gehad en hierbij werden altijd drivers meegeleverd, of bij herstel werd het vanzelf geinstalleerd. Mijn vraag is of je bij de aankoop van een nieuwe pc de drivers zelf moet gaan zoeken op internet of krijg je deze meegeleverd. Hoe weet ik trouwens welke driver ik dan moet installeren. Heb gegoogled, maar geen duidelijk antwoord gevonden.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Laat ik beginnen met de laatste vraag.

Ja. Je kunt voor dit bedrag een veel betere pc krijgen als je niet bij gamepc.nl besteld maar bij een webwinkel zoals bijvoorbeeld azerty.nl

Als je bij azerty besteld heb je de optie om de pc in elkaar te laten zetten, maar dit kost wel 60 euro. Als je de pc in elkaar laat zetten door Azerty worden alle componenten me elkaar getest en word meteen gekeken of alles goed loopt. Hier installeren ze ook al de drivers voor je.

Als je hem zelf in elkaar gaat zetten (en dus 60 euro bespaard) dan krijg je alle drivers mee en moet je die installeren. Dit is helemaal niet moeilijk, gewoon cd'tje erin en de stappen volgen. Waarschijnlijk moet je 2-3 drivers installeren, gaat je ongeveer 30-60 minuten kosten inclusief Windows 8 installatie.

Als je deze vragen in kunt vullen dan kunnen we je verder helpen met een pc bij azerty. En ook deze vraag: "Ben je van plan om te overclocken?"

Ik heb wat aanpassingen gedaan
Budget +\- 900 euro
Doel: voornamelijk gamen, ook surfen downloaden e.d.
Omgeving: stille pc
Assemblage: kant en klaar afgeleverd
Besturingsysteem: geen
Oud apparatuur: geen
Overclocken: nee

Verder wil ik er toch een monitor bij van 20" met een max budget +\- 900
Systeem moet uit te breiden zijn.
En het liefst een systeemkast waar je doorheen kan kijken (glas) met een blauw licht :p als het niet teveel kost

Laatst bewerkt:
@bfortbattle, ja maar dit is een systeem zonder assemblage dus dan zal het dit worden:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[433238]=1&product[603805]=1&product[7517]=1
Waar ik op zou besparen? Aangezien de TS hardcore gamer is absoluut niet op de grafische kaart en het scherm. Maar wel op de assemblage, kan de vriend van de TS hem niet voor een biertje in elkaar zetten? Je moet wel iemand hebben die een beetje kan assembleren want anders wordt het een puinhoop.

@bfortbattle, ja maar dit is een systeem zonder assemblage dus dan zal het dit worden:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[433238]=1&product[603805]=1&product[7517]=1
Waar ik op zou besparen? Aangezien de TS hardcore gamer is absoluut niet op de grafische kaart en het scherm. Maar wel op de assemblage, kan de vriend van de TS hem niet voor een biertje in elkaar zetten? Je moet wel iemand hebben die een beetje kan assembleren want anders wordt het een puinhoop.
Ik denk dat ik nog wat geld erbij zet om het te laten monteren, tenzij iemand montage aanbied voor een redelijk bedrag. Woon in rotterdam ;)

Nog bedankt voor jullie hulp, hier heb ik wat aan.

PS: krijg ik hier de drivers mee op een cd aangezien ik mijn eigen windows installeer.

Laatst bewerkt:
Helaas kan ik geen pc in elkaar zetten alhoewel ik ws. in de buurt van je woon. Ik heb hem ook laten assembleren. Wellicht kan je rondvragen in je vriendenkring?
Wat wel een nadeel is met assemblage is dat er garantie op zit en dus een zegel op je pc waardoor je hem niet mag openmaken binnen de garantieperiode anders vervalt die garantie. Dat is bij Alternate i.i.g zo.

Helaas kan ik geen pc in elkaar zetten alhoewel ik ws. in de buurt van je woon. Ik heb hem ook laten assembleren. Wellicht kan je rondvragen in je vriendenkring?
Wat wel een nadeel is met assemblage is dat er garantie op zit en dus een zegel op je pc waardoor je hem niet mag openmaken binnen de garantieperiode anders vervalt die garantie. Dat is bij Alternate i.i.g zo.
Toch bedankt, ik ken niet zoveel mensen die bij mij in buurt die kunnen assembleren.
Hoe zit het met die drivers?
Krij ik hier de drivers mee op een cd aangezien ik mijn eigen windows installeer.

Ps: belangrijk wat ik vergeten ben. Wifi wat er denk ik nog niet op zit. En of ik die crucial ssd niet kan weglaten aangezien ik het niet erg vind om een paar seconden langer te wachten.

Laatst bewerkt:
De drivers van de videokaart zitten in de doos ervan op CD of je kunt ze via de site van Nvidia of AMD downloaden of zelfs de site van de fabrikant van de videokaart als XFX, Sapphire, ASUS, etc. Voor de geluidskaart (onboard) kan je ook het Realtek programma via internet downloaden. Voor een processor is niet per se een driver benodigd, maar via de site van Intel kan je wel automatisch zoeken naar drivers.

EDIT: over de wifi, deze heb ik en wordt meestal geadviseerd: http://azerty.nl/11-1251-350523/tp-link-tl-wn822n-high-gain-wi.html
Over de SSD: een SSD is een prachtige investering, want je pc zal veel sneller opstarten en het verschil is echt merkbaar met een trage HDD. Voor mijn muziek, die ik in tegenstelling tot Windows en andere zaken die ik veel gebruik op mijn HDD heb staan, moet ik soms een paar seconden wachten, puur omdat de HDD zo traag is. Nu heb ik ook een 128 GB SSD en zal ik daar dus niet alles opzetten maar een SSD is voor je Windows wel superhandig. I.p.v 5 minuten opstarttijd heb je 1 minuut opstarttijd of soms zelfs korter.

Laatst bewerkt:
De drivers van de videokaart zitten in de doos ervan op CD of je kunt ze via de site van Nvidia of AMD downloaden of zelfs de site van de fabrikant van de videokaart als XFX, Sapphire, ASUS, etc. Voor de geluidskaart (onboard) kan je ook het Realtek programma via internet downloaden. Voor een processor is niet per se een driver benodigd, maar via de site van Intel kan je wel automatisch zoeken naar drivers.
Het laatste, daarna zet ik de topic op opgelost.

Belangrijk wat ik vergeten ben. Wifi wat er denk ik nog niet op zit.
En of ik die crucial ssd 128 gb kan weglaten aangezien ik het niet erg vind om een paar seconden langer te wachten.

Edit: die wifi zet ik erbij, maar ik haal die ssd er toch af, omdat ik dan meer richting mijn budget blijf.

Is dit zo goed? http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[603805]=1&product[7517]=1&product[350523]=1

Laatst bewerkt:
Hierop heb ik in mijn vorige post al geantwoord. Als je verder nog vragen hebt mag je die gerust stellen.

Het ziet er goed uit maar ik zou die SSD toch houden als ik jou was, ik snap dat het wat duurder is maar het is toch een goede investering waar je met de SSD die je voor ogen had zeker geen spijt van zult krijgen.

Misschien Dat ik die ssd nog mee neem. Afwachten tot de belastingdienst maar eens uitbetaalt.
Bedankt voor alle hulp.

Na nader onderzoek zie ik dat de lcd scherm geen hdmi aansluiting heeft. Ik dacht dat dat tegenwoordig de standaard was voor de pc als je mooi beeld wilt hebben op je scherm. Dvi en vga zijn toch verouderde aansluitingen.

DVI = verouderd van VGA
VGA = full HD beeld
HDMI = full HD beeld + geluid

VGA is dus gewoon goed voor een beeldscherm, heb ik zelf ook. De HDMI is vooral voor tv's omdat dit ook geluid is.

Oke duidelijk, maar ik kom toch nog wat tegen.
De scherm die erbij zit kan niet op een volledige resolutie van 1920x1080 draaien. Wat gebeurt als je games op een wat lagere resolutie speelt? Is het dan niet beter om een groter scherm te kopen?

Laatst bewerkt:
Scheelt het veel geld als ik een groter scherm wil bv 21 of 22"

Edit: dank u zeer :thumb:
Mocht ik nog vragen hebben, stel ik ze hier.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan