Hulp aanschaf nieuwe gamepc +\- 870,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
DVI = verouderd van VGA
VGA = full HD beeld
HDMI = full HD beeld + geluid

VGA is dus gewoon goed voor een beeldscherm, heb ik zelf ook. De HDMI is vooral voor tv's omdat dit ook geluid is.

@hansjewiet vga is de slechte oude en dvi is hdmi zonder geluid, en over dat scherm 900p is redelijk goed voor een 20" scherm 1080p is alleen vanaf 22" of bij hele dure 20" omdat je dan meer pixels per mm hebt

Zoals bfortbattle al zei heb ik VGA en DVI door elkaar gehaald. Maar het maakt opzich niet uit welke je hebt, aangezien je ze in elkaar kan overzetten. Op mijn pc heb ik nu een VGA naar HDMI converter zitten en het is alsnog gewoon 1080p.

Geen probleem veel plezier met je pc! :)

Laatst bewerkt:
neem het scherm van hansje en dit wifi dingetje http://azerty.nl/11-3763-257447/tp-link-tl-wn951n-wireless-n-p.html
die zit in je computer ipv. ernaast en is van zeer goede kwaliteit, intern is meestal ook sneller omdat de usb poort meestal minder snel is dan een PCI slot

EDIT: systeem ziet er prachtig uit, je moet aleen ff kijken of 1 tb genoeg is want voor 15 euro meer heb je 2tb (natuurlijk niet doen als je t tog niet gaat gebruiken want 1 tb schijf heeft meer garantie)

Laatst bewerkt:
@bfortbattle, ligt er natuurlijk aan waar de pc staat, zou ik niet doen voor pc's die zoals hier op zolder staan, want dan heb je gewoon extern met een lange draad nodig (of je moet van extenders gebruik maken), als het bereik minder is kan je hem flexibel verplaatsen. Als de pc dicht bij het modem/de router staat is het wel aan te bevelen als het via de PCI poort sneller gaat.

deze interne kaart heeft een supergroot bereik en je kabeltje is ook niet zooo lang die je erbij krijgt, als je toch met kabels gaat werken kun je net zo goed even een kabeltje trekken voor je computer dat is nog sneller dan wifi

Laatst bewerkt:
@bfortbattle, mijn kabel is behoorlijk hoor, kan hem flink verplaatsen en ik heb dezelfde adapter die soerinG nu gaat kopen. Maar hij moet zelf kiezen, ik denk dat de adapter die jij adviseert sneller is maar weet je zeker dat die een supergroot bereik heeft? Daar moet je goed op letten, per adapter.

kijk bij de ratings onderaan, beter iets kopen dat door 2 mensen al goed bevonden is en nog steeds een 10.0 heeft

@bfortbattle, dat is een verkeerd argument, zegt niets. Ik en subplayer hebben hele goede ervaringen met de andere adapater, je moet wel met een degelijk onderbouwd advies komen. 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Wat bedoelen jullie met kleine kabel? Wifi is toch gewoon draadloos en zijn toch geen kabels voor nodig. Zelf wil ik geen kabel (lan) vind ik een hoop gedoe als jullie dat bedoelen. Wil geen kabels trekken door het huis.

Laatst bewerkt:
@soering die die in je computer zit heeft geen kabel, die andere is een kastje die met een kabel aan je computer vast zit
het verschil is dus dat de ene in de computer zit en de andere staat ernaast

De wifi die je nu in je winkelmandje hebt plug je in je USB poort en is dus extern, je hebt een kabel en je legt de adapter ergens rond je pc neer. Dat is voordelig omdat het een groot bereik heeft maar nadelig omdat het door sommige mensen als te groot wordt ervaren (het kastje is echter 1/3 van een middelgroot modem). De andere adapter is intern en is al in je pc ingebouwd, voordelig omdat het minder opvalt maar nadelig omdat er kans is dat dit weleens een minder goed bereik zou kunnen hebben. Blijkbaar lijkt het daar volgens 2 reviews in mee te vallen, maar ik baseer mij nooit te veel op louter reviews: heb nu een keyboard met 9 topreviews waar de coating van de toetsen er na 3,5 maand al langzaam af aan het gaan is. Die is dus nu dus al aan vervanging toe.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan