hulp bij aansluiten moederbord!

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hoi,

Ik heb vandaag mijn nieuwe moederbord binnen gekregen. Het is de M4N75TD ATX AMD. Ook heb ik een nieuwe processor binnen gekregen, De AMD Pehnom 2 black edition - Multicore Processor (Phenom 2 X4 955 3.2Ghz black).

Nu ben ik mijn moederbord aan het aansluiten geweest en nu ik op de aanknop druk gebeurd er niks.. Ik zie wel een led lampje branden op mijn moederbord! Ik vroeg mij ook af wat ik met een paar kabeltjes moet die ook in mijn andere pc zaten. Ik weet niet precies waar ze van zijn. Op 1 staat USB 2 (2.0) op 1tje EAR MIC op 1 HD AUDIO en op 1 AC' 97.

Als iemand mij misschien zou kunnen helpen en mij vertellen waar de kabeltjes in moeten. Ook staat er in de Gebruikershandleiding dat de voeding naar het moederbord 8pin is. Nu zit er vanaf begin af aan een klepje over 4 pinnetjes. Moet ik er dan gewoon 4 in doen of moet ik dat klepje verweideren en er 2x 4 in doen?

Moederbord plaatje misschien iets makkelijker uit te leggen en kunnen jullie zien wat voor moederbord ik heb :)

mobo.png

bij die kabeltjes zit als het goed is ook een kabeltje bij voor de aan-knop en reset knop. in je handleiding staat hoe je die aan moet sluiten.

wat voor aansluiting heeft je voeding dan?

Laatst bewerkt:
zon vierkantje :P In welke handleiding moet ik kijken dan, want in de Fast Manual staat het niet :(

Die uitgebreide heb ik iig niet :P Ik ga zo is even in de grote manual kijken of daar iets instaat over die draadjes. Weet jij niet zeker of ze ergens voorin moeten of in het moederbord? het zijn van die kleine snoertjes.

Alvast bedankt voor je antwoorden :)
(ben even mun hond uitlaten xd)

was ik ook mee bezig :D.
volgens mij moeten ze op dat witte gedeelte links onder op je plaatje. niet 100% want kan het niet super goed zien.maar geloof het wel. het staat er wel op wat waar in moet maar is beetje onduidelijk soms. het staat sowieso in de manual.

je hebt inderdaad gelijk dat mijn power knop erbij zit en alle draadjes van de voorkant niet aangesloten zijn. Ik moet alleen even weten waar ze erin moeten :P Misschien dat jij het weet? Ik ben momenteel de manual aan het doorspeuren :)

EDIT: we posten te gelijk ik zou even kijken ^^.

Ik weet niet of het plaatje wel klopt zie ik nu, blijkbaar klopt niet alles op google ^^. Ik zie wel de draadjes lopen vanaf de voorkant naar de overgebleven draden maar ik moet alleen nog weten waarin ze moeten. Ik zie eerlijk gezegt niet echt kandidaten. Is er mogelijkheid dat er een paar op 1 slot moeten naast elkaar?

http://p.gzhls.at/521069.jpg (dit is hem zeker)

521069.jpg

ik heb hier ook nog Reset sw en LED draadje en speaker en power SW ! aha daar is ide ^^

Laatst bewerkt:
het is dat witte, nu rechts onderin. ja ze moeten daarop naast elkaar.

maakt het uit met wat voor een volgorde? Ik heb ook nog die andere 3 draaden van 10 pins (1 hokje afgedekt) (9 pin) die lijken op die blauwe te kunnen maar mist er een pinnetje bij het 2de hokje vanplaats bij het eerst waardoor hij er niet op past. Weet jij wat ik daarmee moet ?

ja ze moeten er op een bepaalde manier op. dat staat dus in de manual. bij mij staat het er ook boven (op het moederbord zelf). en wat betreft die andere kabel weet ik niet wat je bedoelt :D

het zijn 10-1 pin voor usb hd audio en ac' 97 geen idee wat dat laatste is :P ik denk iets voor de camera gebruik ik nooi dus niet egt belangrijk
.​

bedankt voor alles alvast ik heb het in de manual gevonden ik meld nog wel even alles alles werkt ^^ heel erg bedankt!

dat ac 97 is ook voor audio. doe moeten indd op een andere. dat staat ook wel in de manual :D

ik heb geen spif out. Ik zie wel een aansluiting waar 1 van de audio's op kan maar waar moet de ander op? :P De handleiding is helemaal in het engels en maakt het er niet makkelijker op. Bovendien heet alles anders xd

ik zet nu net mun pc aan alles blaast en doet het alleen ik krijg geen beeld. weet jij wat er is ? (mijn muis brand niet en mijn toetsenbord ook niet)

usb niet goed aangesloten? :D en zit de videokaart er goed in? probeer anders eens de onboards videokaart van je moederbord als je die hebt.

welke aansluiting gebruik je voor je beedlscherm? VGA of DVI of...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan