Hulp bij bouwen pc behuizing.

Status
Niet open voor verdere reacties.

meer40

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Ik wil de komende tijd een behuizing gaan bouwen voor mijn pc. Momenteel werk ik met een oude pentium 2 kast .

Waarom?
Ik zou graag mijn pc willen overclocken en lage temps halen.

Specificaties pc:
Processor: Intel core i5 (momenteel stock koeler)
Moederbord: Moederbord Intel Gigabyte GA-P55M-UD2 S1156
Geheugen: 4gb kingston 1333mhz.
hdd: 320gb samsung 7200rpm 16mb buffer.
Dvd brander: samsung het is met sata aansluiting.
Voeding: Coolermaster modulaire voeding m520 520watt
videokaart: hiq 4770 x2 1gb ddr5

Eisen kast:
Atx moederbord moet passen.
Moederbord gescheiden van rest (hdd en voeding).
Maximale uitgaven koelers en fan grills voor kast ongeveer 33euro incl verzendkosten.
Zat te denken aan 12mm mdf op maat gezaagd.
De koelers mogen geluid maken, maar kast hoeft niet op te stijgen .

Afmetingen:
Hoogte 56cm
Lengte 57.4
Breedte 25

Dit zijn de koelers en de fan grills waar ik aan zit te denken:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[34958]=5&product[34959]=1&product[47498]=1

Dit is mijn ontwerp:
mogelijkepc3.jpg

mogelijkepc4.jpg

Lijkt een beetje op een model van corsair en dat van crash.

Toelichting:
In het bovenste gedeelte wil ik alleen het moederbord en een Dvd Brander hebben. In het deel eronder wil ik de voeding hebben die met de fan lucht uit het onderste deel aanzuicht. Aan de voorkant van de kast aan de onderkant wil ik een 5cm fan plaatsen die lucht naar binnen blaast die de voeding dan afzuigt. In het onderste deel wil ik 2hdd's kunnen plaatsen die dan meteen gekoeld worden. Aan de voorkant wil ik ook nog twee andere 92mm fans plaatsen. Aan de bovenkant wil ik ook 2* 92mm fan plaatsen en aan de achterzijde een van 12mm en een van 92mm. Als backplate wil ik een oude kast als donateur gaan gebruiken dit geld ook voor de 5.25'' bay's.

Dit is ongeveer mijn concept. Ik zat te denken aan 12mm mdf platen is dit iets en wat gaat dit kosten? Waar zou ik deze aan kunnen schaffen? En is het mogelijk om dit al op maat te laten zagen?

Ik hoop dat u er goed naar kijkt en hopelijk met tips komt alvast bedankt.

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Ik heb momenteel het ontwerp verandert is dit beter?

ditishem.jpg

Groetjes,

Meer40

Ziet er goed uit als ontwerp, echter wat ga je doen met die "loze ruimte" waar de voeding inzit? Ik bedoel het midden gedeelte, dus net boven je hardeschijfruimte. Weet niet wat voor voeding je hebt en wat voor fan er onderin zit, maar zorg dat de fan die lucht aanvoert of gelijk is of kleiner is dan de fan van de voeding.

Bedankt,

Voor uw reactie boven aan de topic had ik vermeld dat ik een Coolermaster m520 heb. Deze heeft een fan van 12cm dus dat moet wel lukken denk ik. En de fan aan de voorkant heeft natuurlijk ook weerstand door het bochte naar beneden en de hardeschijven. Ik weet niet wat ik met de middenruimte wil doen ik kan daar ook een dvd-brander plaatsen en dan een gat maken aan de kant waar de kast open moet. Bedankt voor uw suggesties zou iemand anders nog iets aanpassen. Of weet Crash nog iets.

Groetjes,

Meer40

Ik neem aan dat je ook naar mijn ontwerp had gekeken. Misschien overwegen om hetzelfde te doen met de hardeschijfruimte. Dus het midden stuk daarbij doen. Voordeel grotere ruimte, minder warmte ontwikkeling. Tevens makkelijker te isoleren met geluidsisolatie.

Beste Crash,

Ik begrijp wat u zegt, maar u had de voeding en de hardeschijven toch ook gescheiden?

Groetjes,

Meer40

Het is zeer netjes, maar graag jij zeggen. Zo oud ben ik niet.:p

Ja klopt mijn voeding is ook hoger geplaatst, dan in jou ontwerp.

Ik moet Google Sketchup weer even installeren, tijd niet meer gebruikt en ondertussen een ander OS geïnstalleerd. Weet niet of ik er snel aan toe kom, maar wou je ontwerp alvast downloaden, echter is het te druk op rapidshare om het binnen te halen..:(

Currently a lot of users are downloading files.

Beste Crash,

Alvast bedankt voor de moeite echt relaxt.

Groetjes,

Meer40

Succes Crash maak er iets moois van :thumb:. Mensen die denken ook iets moois ervan te kunnen maken probeer het aub.

Groetjes

Meer40

Ben even aan het rommelen geweest.:)

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=81227&stc=1&d=1260901862[/smallimg]

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=81229&stc=1&d=1260901872[/smallimg]

Hiermee kun je het ondergedeelte eventueel nog wat lager maken.

Bijlagen

• Ontwerp a.jpg
    Ontwerp a.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 284
  • Ontwerp b.jpg
    Ontwerp b.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 271
Beste Crash,

Bedankt voor uw hulp. Ik ben ook een voorstander van het laten zakken en het ziet er zo prima uit. Als u de voeding nu een stuk meer laat zakken tot welke afmetingen van platen zou je dan komen. Dus ik zou graag gaan voor 12mm mdf, maar welke afmetingen zijn het dan precies? Nog een vraag momenteel wil ik 7 koelers plaatsen, maar hoe kan ik deze allemaal aansluiten of moet ik dan extra snoertjes kopen? Of is solderen hier de oplossing? Ben hier zeer benieuw naar want ik wil mischien later nog eens extra 4*92mm fans bijplaatsen en dit moet wel mogelijk zijn.

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Zoveel koeling heb je echt niet nodig hoor. Afmetingen zou ik niet weten, gezien ik gewoon jou eigen ontwerp heb aangepast. Zelf had ik mijn ontwerp op schaal getekend. Ik heb bewust de boel doorzichtig gemaakt, zodat je goed alles kan zien. Kan het sketchup bestandje morgen wel even online zetten voor je. Wil ook wel kijken of ik morgen tijd heb om de onder gedeelte kleiner te maken in het ontwerp.

Laatst bewerkt:
Beste Crash,

Als u zou willen kijken of het kleiner kan zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik heb momenteel alles 1:1 gemaakt dus precies hoe groot dat het moet zijn. Dus u kunt de meetlat erbij pakken en daar heeft u het antwoord. :thumb: Er zitten momenteel 6 koelers in het bovenste deel gepland. Je suggereerde dat zoveel koeling niet nodig is. Ik zou graag ook mijn pc willen overclocken en vind die fan grills er wel vet uit zien:evil:. Dit zijn de koelers en fan grills die ik van plan ben te gaan bestellen http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[34959]=2&product[97230]=5&product[10087]=2 maar hoe moet ik deze dan aansluiten kan iemand hier aub uitsluitsel over geven? Ik wil hem ook zwart verven dil laat ik dan door mijn opa doen die schildert nog elka dag, maar is wel 78. Over het opstart knopje nog even die heb ik wel een aantal liggen, maar hoe kun je die het best bevestigen zodat het er ook strak uitziet. Welke kleur kun je dan het beste voor de binnenkant pakken? Alsvast bedankt voor uw hulp.

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Beste Crash,

Dit project zal niet doorgaan door medische redenen. Ik heb pas bij het voetballen mijn pees van mijn knie verrekt dacht ik. Vandaag heb ik een kijk-operatie gehad hieruit bleek dat mijn voorste kruisband volledig afgescheurd is. Hierdoor kan ik de komende 9maanden ongeveer niet sporten. Over een paar weken word er dan ook een stalen constructie in mijn knie geplaatst. Hierdoor heb ik totaal geen behoeften meer aan dit project sorry hiervoor Crash.:(
Momenteel wil ik een gewone kast gaan aanschaffen bij azerty niets meer en niets minder.

Groetjes,

Meer40

Oei dat is minder leuk om te lezen van je medisch probleem.:( Sterkte de komende tijd.:) Verder geen probleem hoor, vind het wel leuk om met Google Sketchup te rommelen.

Pijnlijk om te lezen, had zo graag nog iemand (naast Crash en mij) gezien die een mdf case bouwt ;) meer, ik wens je het beste en vooral beterschap toe! :thumb:

THUMBS UP!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan