Hulp bij een onderdeel automatisch maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie phptuts.nl en leer alles door tot je bij formulierafhandeling bent?
Yasmin..... dit is de basis van PHP.....

Ik durf te wedden dat je nu wel weet hoe en wat....
Wat je met javascript wilt is mij onduidelijk.

Buttons kan je met HTML maken, dat weet je toch wel?
En in de PHP Beginnerstutorial worden formulieren duidelijk besproken, maar begin wel bij het begin aub.
Anders loopt alles tot niets uit.

Vraag verplaatst van Overig naar PHP.

De tutorial over formulieren vind je hier, Yasmin. Dat is nummer acht uit een serie van twaalf.

En zet liever je game-idee in de ijskast en probeer eens eerst een Contactformulier te maken. Een mooie basis om te leren hoe je formulieren moet bouwen en verwerken. Daarna kan je een gastenboek proberen te bouwen.

Heb je thread op Bokt gelezen inmiddels....

Laatst bewerkt:
Gaat ook over PDO wat op termijn beter is dan de mysqlfuncties die gaan verdwijnen.

De MySQL functies zullen ooit worden vervangen door mysqli, net zo ooit als dat er ooit een PHP6 gaat komen. MySQLi werkt vrijwel exact zoals de mysql functies nu dus het maakt op de kort of lange termijn niets uit. PDO is een geval apart, dat vindt je prettig of je vindt het niet prettig als je met één merk database werkt heeft PDO geen toegevoegde waarde, als je met meerdere merken databases werkt dan moet je in de gaten houden dat PDO de namen wel hetzelfde maakt, maar het gedrag niet. Je hebt nog steeds andere PHP code per merk database nodig.

Terug on-topic; kennis van PHP is noodzakelijk maar je kunt PHP kennis pas toepassen als je iets weet over hoe je software ontwerpt.
Maak eerst eens een stappenplan van hoe je applicatie gaat werken, welke schermen heb je nodig, welke acties moeten de gebruikers kunnen uitvoeren in die schermen, hoe ga je dat allemaal groeperen in code, welke informatie moet je kunnen opslaan, heb je al een database model bedacht?

De vraag van het topic gaat heel specifiek over één handeling in het spel, maar tegen de tijd dat je deze vraag kunt stellen heb je gewoonlijk al een heel framework waarin je deze actie gaat hangen en dan is de vraag dus feitelijk niet meer relevant.

Dan zou het nuttiger zijn om naar MySQLi te kijken. Zelf preffereer ik PDO namelijk.

ik kan al een contactformulier maken..
Alsjeblieft, ik heb nog geen antwoord op mijn vraag..
Sorry, maar ik wil gewoon een duidelijk antwoord op de vraag die ik stelde, verder niks.

Wat voor antwoord verwacht je? Je vraagt nu om een site die A, B en C kan, later zullen daar vast D, E en F bij komen (je moet neem ik aan ook paarden kunnen kopen voor die ranch). Dat zijn geen vragen die een kort antoord hebben, er is zeker geen 'scriptje' dat het op kan lossen. De enige oplossing is je een basiskennis van PHP en MySQL op te bouwen, en ermee te gaan spelen totdat je kunt bouwen wat je wilt. Als ik jou zou vragen of je me even snel kunt vertellen hoe ik een springkampioenschap kan winnen, wat zou jij dan antwoorden?

Ja, ik weet het jemag geen geld uitgeven aan boeken hiervoor, maar je weet vast wel waar je online muziek/films/etc kunt vinden, daar staan ook boeken tussen, ook over programmeren. (of anders om vragen voor je verjaardag). Dit is een goede, maar wel in het engels,weet niet of dat een probleem is.

Wat voor antwoord verwacht je? Je vraagt nu om een site die A, B en C kan, later zullen daar vast D, E en F bij komen (je moet neem ik aan ook paarden kunnen kopen voor die ranch). Dat zijn geen vragen die een kort antoord hebben, er is zeker geen 'scriptje' dat het op kan lossen. De enige oplossing is je een basiskennis van PHP en MySQL op te bouwen, en ermee te gaan spelen totdat je kunt bouwen wat je wilt. Als ik jou zou vragen of je me even snel kunt vertellen hoe ik een springkampioenschap kan winnen, wat zou jij dan antwoorden?

Ja, ik weet het jemag geen geld uitgeven aan boeken hiervoor, maar je weet vast wel waar je online muziek/films/etc kunt vinden, daar staan ook boeken tussen, ook over programmeren. (of anders om vragen voor je verjaardag). Dit is een goede, maar wel in het engels,weet niet of dat een probleem is.

ik snap het, maar deze website van phptuts vind ik nogal onduidelijk, ik snap het wel als ik het lees, maar ik moet dan zoeken naar de duidelijkheid zeg maar.
Dus ik vraag me ook af of er andere sites zijn in het nederlands als het kan, die net iets beter zijn..?
Ik weet hoe je een functie maakt, maar hoe koppel je dit aan een knop en aan andere eisen die je hebt?
dit wil ik graag wat duidelijker hebben en vandaar dat ik ook vraag voor een andere website..
Ik hoop dat je mij snapt.. ?

Koop dan een boek, leen hem desnoods of vraag deze cadeau....
Zo komen wij en jij toch niet verder?
Wat hoop je nu verder? Een wonder die uit de hemel komt vallen?

Als je jouw bovenstaande vraag niet kan bouwen, leer dan in godesnaam toch PHP of geef het op....
Wat moeten we nu nog verder dan????

Tig tutorials genoemd, geen vind je de beste.....
Zucht...... dan houdt het op!!!!!

Toch vrees ik dat je spel waar je al maanden van droomt nog lang niet af zal komen zo.

Laatst bewerkt:
Ik weet hoe je een functie maakt, maar hoe koppel je dit aan een knop en aan andere eisen die je hebt?
Verwerking van formulieren staat uitgelegd in http://www.phptuts.nl/view/39/8/ De knop* moet dus het formulier versturen, pas daarna kan PHP iets met de inhoud van het formulier doen.

*
HTML:
<input type=submit value='verstuur' name='indienen'>

Ik ben bang dat ik in het Nederlands nauwelijk sites over dit onderwerp ken.

EDIT: Zoals DavidHorst moet je trouwens eerst helder hebben wat je nu precies wilt van je spel/site, losse stukken code bij elkaar sprokkelen (zoals je nu lijkt te proberen) werkt gewoon niet goed.

Laatst bewerkt:
Algemene mededeling: ik heb de laatste paar reacties verwijderd omdat Yasmin daarmee niet geholpen was. De insteek was echter goed, namelijk dat ze er niet omheen kan dat ze eerst een goede basiskennis op moet bouwen en dat daar genoeg mogelijkheden toe zijn. Dus Yasmin, neem alsjeblieft de tijd om jezelf goed bekend te maken met de mogelijkheden!

Wat ik hieraan nog wil toevoegen: als je om wat voor reden dan ook echt niet verder kan komen, voel je dan vrij om verder te vragen, maar overweeg eventueel om het project (deels) uit handen te geven. Dat kan misschien ook wel zonder financiële vergoeding; je kan het altijd proberen in de sectie "Personeel Gezocht".

Laatst bewerkt:
ik wil niks ervoor betalen, dat mag ik niet sorry.
Ik ben momenteel aan het leren :)

Yasmin..Kun je op dit moment iets laten zien van een stuk wat wel werkt? Na alles wat ik over je gehoord heb wil ik wel eens wat code van je zien.
M.

Euh.. PHP leren is praktijk en theorie, en niet alleen leren.

ik heb die tutorial gezien, en het is een aardig opstap, maar als ik wat tips mag geven:
Code:
$dag = $_GET['dag'];
Zulke dingen zijn onnodig, Als je een waarde uit een GET zonder extra veranderingen in bijv. $dag opslaat, dan heb je het dubbel opgeslagen. Best onnodig
Je kan ook direct in je echo bijv, de $_GET['naam'] opvragen.

En dan nog een goede tip die ik niet besproken zie worden. Ga bij elke $_POST, $_GET variabele even nadenken of deze zelf al een waarde heeft. Zo niet, dan zal je een error met 'undefined index' krijgen. Als je met isset() als functie controleert of ze en waarde hebben, dan krijg je ook niet dergelijke meldingen.

Bij een formulier controleer je overigens met:
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']="POST"){ of een formulier verstuurd is. Isset() moet je hier vanwege veiligheidsredenen niet alleen gebruiken.

maar mocht je vragen hebben over de kennis, laat het even weten. Vooral array's en if-statements en while/for loops kunnen in het begin misschien wel lastig zijn. 9 Jaar geleden had ik daar ook wat moeite meer, maar door veel te oefenen kwam ik er doorheen, en kan ik nu zonder problemen een machtsverheffing ermee uitvoeren ;P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan