• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloosterofobie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Ik heb een vragenlijst gemaakt met daaraan toegevoegd een overzicht met de gegeven antwoorden. Ik heb de vragen rechstreeks gelinked dus gewoon ='Inventarisatie DOELGROEP'!D8. Omdat het MC vragen zijn zijn er meerdere antwoorden mogelijk. Aangezien deze niet allemaal worden gegeven komen er ook lege regels in voor. Deze lege regels haal ik met de volgende macro eruit.

Sub Sorteren_en_deleten()

Worksheets("RESULTAAT").Range("d17:d22").Sort _
key1:=Worksheets("RESULTAAT").Range("d17")
Set currentCell = Worksheets("RESULTAAT").Range("d17")
Do While Not IsEmpty(currentCell)
Set nextCell = currentCell.Offset(1, 0)
If nextCell.Value = currentCell.Value Then
currentCell.EntireRow.Delete
End If
Set currentCell = nextCell
Loop
currentCell.EntireRow.Insert Shift:=xlDown
End Sub
Dat gaat allemaal redelijk (hij sorteert de antwoorden die overblijven op volgorde).

Maar ik wil het volgende als je terug gaat naar je vragenlijst omdat je iets wil veranderen dat het originele blad terug komt met alle mogelijkheden.

Jeroen

Laatst bewerkt:
Jeroen

Gelieve te vermelden dat je deze vraag ook gepost hebt op een ander forum.

http://oplossing.be/index.php?board=79;action=display;threadid=22520

Verschillende mensen spenderen nl. tijd en moeite om een oplossing te zoeken, dus waardeer dat door geen 2 keer hetzelfde werk te laten doen.

Gebruik ook de code tags als je code post. Selecteer de code en klik op het hekje in de opmaakmogelijkheden.

Wigi

kloosterofobie zei:
Maar ik wil het volgende als je terug gaat naar je vragenlijst omdat je iets wil veranderen dat het originele blad terug komt met alle mogelijkheden.

Jeroen

Onmogelijk. Tenzij je alle "settings" (inhoud, volgorde e.d.) vooraf zou "opnemen" (dus ergens plaatsen). En dan alles terug plaatst indien er teruggegaan wordt. Dit lijkt me al bij al niet erg nuttig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan