Hallo,
Mijn vraag is misschien voor vergevorderden heel simpel, maar ik loop even vast hoe ik dit moet doen.
Weet ook niet goed met welke woorden ik het kort moet beschrijven, dus hoop niet dat ik mensen irriteer omdat in het verleden deze vraag al gesteld is.
Ik bouw een Access bestand voor een stichting. Onze Stichting doen aan omgangsondersteuningen voor kinderen die een van de ouders niet meer ziet.
Dit betekent dat wij 2 categorie informatie moeten bewaken, namelijk, ouders en de kinderen.
Mijn bestand wil ik als volgt opzetten, maar helaas loop ik tegen een probleem op:
een tabel voor de ouders (tblOuders)maken, met de nodige gegevens erin
en een tabel voor de kinderen (tblKinderen), met de nodige gegevens.
een tabel (tblCasus) die de gegevens bij elkaar voegen uit tblOuders en tblKinderen.
Dit werkt niet, omdat ik uit tblOuders 2 keer gegevens genereer (ouders is namelijk moeder en een vader). Hij laat de gerelateerde gegevens dan niet meer zien. Eigenlijk zelfs het gehele formulier is dan blanco. Dit is nog op te lossen door een tblMoeders en tblVaders te maken, maar voor de kinderen wordt het lastig. Ene keer is het 1 kind, ander keer misschien vier.
Mijn vraag is dan ook:
Hoe kan ik het beste dit opzetten?
Ik wilde eigenlijk per zaak varierend aantal kinderen toevoegen, maar weet niet hoe ik dit moet maken (zeg maar voor ieder kind een druk op de knop en verschijnt een formulier(kinderen) om het in te vullen, die gerelateerd is aan deze record en deze ook laat zien in formulier(Casus))
Ik maak denk ik een fundamentele denkfout, misschien uit onervarenheid. Maar ik weet niet zo goed waar het hem in zit. En daarnaast ben ik niet een heel gevorderde bouwer (dus niet teveel in VBA of zo), dus uitleg in VBA-taal begrijp ik dan ook niet altijd even goed.
Hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt voor een reactie.
Mijn vraag is misschien voor vergevorderden heel simpel, maar ik loop even vast hoe ik dit moet doen.
Weet ook niet goed met welke woorden ik het kort moet beschrijven, dus hoop niet dat ik mensen irriteer omdat in het verleden deze vraag al gesteld is.
Ik bouw een Access bestand voor een stichting. Onze Stichting doen aan omgangsondersteuningen voor kinderen die een van de ouders niet meer ziet.
Dit betekent dat wij 2 categorie informatie moeten bewaken, namelijk, ouders en de kinderen.
Mijn bestand wil ik als volgt opzetten, maar helaas loop ik tegen een probleem op:
een tabel voor de ouders (tblOuders)maken, met de nodige gegevens erin
en een tabel voor de kinderen (tblKinderen), met de nodige gegevens.
een tabel (tblCasus) die de gegevens bij elkaar voegen uit tblOuders en tblKinderen.
Dit werkt niet, omdat ik uit tblOuders 2 keer gegevens genereer (ouders is namelijk moeder en een vader). Hij laat de gerelateerde gegevens dan niet meer zien. Eigenlijk zelfs het gehele formulier is dan blanco. Dit is nog op te lossen door een tblMoeders en tblVaders te maken, maar voor de kinderen wordt het lastig. Ene keer is het 1 kind, ander keer misschien vier.
Mijn vraag is dan ook:
Hoe kan ik het beste dit opzetten?
Ik wilde eigenlijk per zaak varierend aantal kinderen toevoegen, maar weet niet hoe ik dit moet maken (zeg maar voor ieder kind een druk op de knop en verschijnt een formulier(kinderen) om het in te vullen, die gerelateerd is aan deze record en deze ook laat zien in formulier(Casus))
Ik maak denk ik een fundamentele denkfout, misschien uit onervarenheid. Maar ik weet niet zo goed waar het hem in zit. En daarnaast ben ik niet een heel gevorderde bouwer (dus niet teveel in VBA of zo), dus uitleg in VBA-taal begrijp ik dan ook niet altijd even goed.
Hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt voor een reactie.