Hulp bij totaalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbreen

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Ik ben een database aan het opzetten en ik heb hulp nodig.

ik heb een tabel wedstrijden en daar vul ik de 180 scores, hoogste uitworp en de scores in.
Nu zoek ik de manier om de 180 scores per deelnemer op tetellen, de hoogste hoogste uitworp per deelnemer en natuurlijk moeten de deelnemers die winnen ook weer tegen elkaar spelen. volgens mij is voor elke vraag de oplossing ongeveer hetzelfde maar het lukt me niet.

:confused:

Jack

Bedankt

Bijlagen

Lees: Belangrijk: Tip M.b.t. Bijlages Posten

Ai... een rar file... jammer, gemiste kans

Omdat je database niet is genormaliseerd (zie wikipedia) wordt het moeilijk om de rapporten eruit te krijgen die jij wilt.
Je moet om te beginnen je DeelnemersA en je DeelnemersB tabel samenvoegen. Daarna moet je de Wedstrijden tabel aanpassen zodat er één resultaat per persoon op één regel staat. Dus dan krijg je
WedID, Deelnemer, Score HighFinish, 180.

Omdat er bij iedere wedstrijd twee personen meedoen krijg je dus twee records per WedID in de tabel Wedstrijden.

Als je je tabellen hebt aangepast dan kan je eenvoudig per persoon de gewenste gegevens eruit krijgen. Met de volgende query:
Code:
Select Deelnemer, Sum(Score) as totaalscore, Max(highfinish) as hoogstefinish, sum([180]) as Aantal180 from Wedstrijden group by Deelnemer

Succes!

Beste Guus,

Zo ben ik ook begonnen maar dan lukt het me niet om de wedstrijden formulier zo tekrijgen zoals hij er nu uit ziet.
hoe zet ik twee records per WedID op ??

sorry ik ben een beginner.

Jack

:o

Laatst bewerkt:
Als jij je database aanpast zoals die zou moeten dan zorg ik dat je form zoals die er nu uitziet, werkt.:thumb:

Beste Guus,

Als ik je goed begrijp is hier de DB.

Jack

Bedankt.

:thumb:

Bijlagen

Reasons to be cheerfull...

Je moet het een en ander nog wel finetunen

Bijlagen

Is het ook mogenlijk om van de wedstrijden een doorlopend formulier temaken dan heb je een overzicht van alle wedstrijden die gespeeld worden.

Ik heb hem zelf op doorlopend formulier gezet maar dat werkt zo niet

Jack

Niet in deze opzet. Dan moet je een rapport maken.
Als je daar niet uitkomt stel dan even een nieuwe vraag (thread).

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan