• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij uren invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

guido31

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2015
hallo allemaal.

Vraag 1

Ik ben bezig met een urenlijst te maken echter na uren zoeken op het forum kom ik er nog niet uit :confused:
een normalen werkdag is 7.6 uur werken pas na de 2 uur overwerk krijg je een toeslag van 0.79 procent na de 2 uur krijg je 0.89 procent.
na heel enthousiast bezig te zijn geweest kwam ik er achter dat als je geen overwerk hebt alles in de min komt te staan, en dan klopt mijn totaal overzicht niet meer.
ik kom daar na diversen manieren geprobeerd te hebben niet meer uit :evil:
wie kan mij helpen aan een formule zodat het geen min meer word maar gewoon 0.

Vraag 2

ik zou graag in mijn totaal overzicht de maand willen selecteren, zodat ik niet 12 sheets hoef te maken met een overzicht.

ik heb een voorbeeld gemaakt en mee gestuurd.

alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Bekijk bijlage voorbeeld urenstaat.xlsx

Hallo,

Probeer deze formule =ALS(C4-10<0;0;C4-10) eens in C6.

Mvg Peter

bedankt peter

Bedankt peter.

ik heb de formule toegepast, en het werkt idd perfect.
vraagstuk 1 opgelost :thumb:

guido31,

Wijzig de volgende formules in het "Totaal overzicht" E14, E15 en E17 in:

E14:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A5;INDIRECT(I5);3;0);"")
E15:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A5;INDIRECT(I5);4;0);"")
en E17:
Code:
=ALS(AANTAL(E15;E16)=2;E15+E16;"")

Dan is dat vuiltje ook weggewerkt;)

Ad Becude,

ik heb nog een vraag aan je, wat houd indirect in? en waar haal de die tabel uit?

alvast bedankt

Guido,

In dit geval staat er =INDIRECT(I5), en wat staat er in I5? de maand die je hebt gekozen. In Blad "februari" staat een selectie AM16 t/m AR17 die de naam "februari" heeft. Op Blad "januari" staat zo'n zelfde selectie met de naam "januari"
Code:
=ALS.FOUT([COLOR="#FF0000"]VERT.ZOEKEN(A5;INDIRECT(I5);3;0[/COLOR]);"")
Hier staat dus, VERT.ZOEKEN A5; in de selectie die vermeld staat in I5 kolom index 3; 0
A5 is de naam van de medewerker, en I5 is de gekozen maand. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, uitleggen is niet mijn sterkste punt.:(
Je kunt dit ook zien met: formule evalueren.

Laatst bewerkt:
Ad,

Dankje wel voor de uitleg , ik ga morgen eens verder uitzoeken

beste Ad.

ik ben druk bezig geweest om het voor elkaar te krijgen, echter lukt het me niet.
ik heb hier onder een bestand toegevoegd die iets uitgebreider is, en wat de totalen sheet moet worden op de rest van de maanden na.
ik neem aan dat dat een kwestie van kopiëren is van een maand er voor met enkel de juiste dagen er in te zetten?
mag ik nog een keer je hulp in roepen om nog eens die formules op de juiste plekken er in te zetten?

mvg Guido

Bekijk bijlage uren vast personeel 2015-2.xlsm

Ad,

Dit is idd duidelijk nu.
Ik heb geprobeerd om ook de storingsdiensten mee te laten lopen, ik heb het een naam gegeven net als de lijst die geel is.
Echter werkt dat dan niet, moet ik hier een ander verwijzing of iets dergelijks voor hebben?

Ad.

ik heb het gevonden, heb ze bij de lijst toegevoerd als =.

heel erg bedankt ad voor je hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan