Hulp gevraagd bij Daemon

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Betse mensen,

ik heb hier een install.iso bestand van een programma dat ik dringend nodig heb. Ik heb geen idee wat ik er precies mee moet doen. De handleiding zegt:

Run daemon tools, and load the install iso file.
Click "play" symbol so that it mounts.

Kan iemand me even stap voor stap hier doorheen loodsen? Ik heb inmiddels Daemon Tools Lite 10.1 geïnstalleerd (Win7).

Veel dank!
 
:) Ach nee je hoef niet PER-SE daemon tools voor een ISO bestand hebben ...

Maar beste Peter wat is die ISO dan, wat wil je mee is het een film in deze ISO bestand of wat anders en je die uitpakken wil ofzo ?? :(

==========
Kan je met ook gratis mooie app. -->> https://cdburnerxp.se/
 
Laatst bewerkt:
Nee, het is een programma.

Als ik in Daemon voor 'Quick mount' kies en het file aanklik, zegt hij:
ERROR
Image file is locked.

Wat doe ik fout?
 
Laatste stukje van die tut gedaan?
Dus eerst een station aangemaakt en dan pas mounten?
 
ALS maar Image Locked is ....:(

Dan is beste Peter zoiets beveiligt, die kan je vaak niets mee en / of is beschadigd ... :(
 
Welke Windows heb je? Vanaf Windows 8 kan je gewoon dubbelklikken op een .ISO bestand en wordt deze automatisch gemount en geopend.

Edit:
Oeps! Zie net dat je Windows 7 hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb doe het nu op Win10. Als ik erop klik gebeurt er... niets...
 
Als je er op dubbelklikt zou je in "Deze PC" een extra schijf moeten zien. Die bevat dan de inhoud van de ISO.
 
Je kunt .iso bestanden ook uitpakken naar je harde schijf etc. met (bijvoorbeeld) 7-zip , dus net alsof het .iso bestand een .zip archiefbestand is.

Dus als je niet een .iso image hebt van iets waar vanaf je de pc moet opstarten, dan kun je de uitpakroute gebruiken ipv. branden op cd/dvd of mounten.

EDIT: Je spreekt over 'programma'. Nu begin ik aan 2 dingen te denken:
a. Het is een spel of commerciële gebruikerssoftware die je aan het 'jatten' bent. Indien ja: Ik heb wel eens aan Helpmij beheer gesuggereerd dat er wellicht beter een sectie komt voor 'gejatte software' zodat we niet (pas tijdens het lezen of later in een vraag etc.) er achter komen hulp te bieden bij de installatie en/of gebruik van gejatte software. Want mogelijk wil je als helper daar helemaal niet aan meewerken óf zijn daardoor de manier van installeren/gebruiken zodanig afwijkend van de eerlijk betaalde versie dat verkeerde tips worden gegeven.
b. Als het een spel is, dan verwacht die mogelijk (uit kopieerbeveiligingsredenen) dat (tijdens de installatie én tijdens het gebruik erna) de CD/DVD van het spel in de computer zit. In dat geval kun je de uitpakinstructie niet gebruiken en moet je (op de een of andere manier) de .iso zien te mounten, zodat die zich aan de computer (en het spel) presenteert als een CD/DVD die in een (virtuele) CD/DVD speler zit.
Mogelijk zit dan de anti-virus op je computer het .iso bestand te besnuffelen of is het spel zodanig beveiligd dat je met Daemon Tools de .iso niet mounten kunt. Persoonlijk verwacht ik dat het de anti-virus is, dus schakel die eens tijdelijk uit en probeer het dan opnieuw of anders ook nog even herstarten, waarbij de anti-virus software nog steeds uitgeschakeld moet staan/blijven. Als dat wel werkt, dan zou ik het .iso bestand uitpakken, de anti-virus weer inschakelen, specifiek de map waar je de .iso naar hebt laten uitpakken laten scannen door je anti-virus. Geeft die aan dat er geen problemen zijn, dan de anti-virus weer uitzetten, .iso mounten en de anti-virus pas weer aanzetten zodra het zinvol is / het weer kan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank, bestudeer ik straks.

Ik post over 3 minuten een dringende vraag bij Netwerken, misschien... als je tijd hebt...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan