Hulp gevraagd bij Database 2003. Alsjeblieft

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichielSchippers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2013
Beste Lezer ,

Op dit moment zit ik erg in de rats. Voor mijn leer-werkmeesterschap en coordinator werkprojecten, heb ik ongeveer 32 clienten voor ons werken die allemaal per maand uitbetaald moeten worden en allemaal verschillende uren werken.

Hiervoor had een prima database gebouwd, waarbij ik mooie lijsten kon laten printen en automatische de bedragen te zien kreeg.
Deze database heb ik in mijn vrije uren thuis zitten bouwen in acces 2003.
Ik heb helemaal geen verstand van acces en heb daarom een cursus boek aangeschaft en een bestaande database verbouwd.
In mijn dagelijkse werk is deze database van onmisbare waarde en scheelt dit heel veel tijd.

Helaas is mijn werk overgegaan van windows xp naar 7 daarbij ook de office van 2003 naar 2010 hierdoor werkt de database niet meer.
Is erg iemand die mij kan helpen met het herstellen van deze database, in omgeving Amsterdam.

Voor de hulp staat natuurlijk een vergoeding tegenover.

Met Vriendelijke Groet,
Michiel Schippers

Je geeft wel weinig informatie. Een database die in 2003 is gemaakt, moet in beginsel gewoon werken in 2010. Begin dus eens met e vertellen wat er niet meer werkt. En heb je Access 2010 wel goed ingesteld?

Hoi Michel,

Bedankt voor je reactie.

Als ik de database open dan begint deze gelijk met het spuien van foutmeldingen. En dat blijft maar doorgaan. Waarschijnlijk heeft dit iets te maken met het switchbord.

Deze fout treedt op als een gebeurtenis niet is uitgevoerd omdat de locatie van de logica voor de gebeurtenis niet juist kan worden geïnterpreteerd. Een voorbeeld: als de eigenschap Bij openen van een formulier is ingesteld op =[Veld], doet deze fout zich voor omdat hier de naam van een macro of gebeurtenis wordt verwacht die wordt uitgevoerd wanneer de gebeurtenis zich voordoet.

De database laad dus daarna helemaal niet meer wel zie ik aan de zijkant de tabellen staan.

Kijk eens in Access of macro's wel worden uitgevoerd. Standaard staat het beveiligingsniveau van Access 2010 te hoog na installatie. Daardoor worden gebeurtenissen niet uitgevoerd, en dat levert uiteraard allerlei problemen op bij starten.

Wellicht benodigde instelling in Access 2010, verwijzend naar het "oude"

Goedemorgen,

Wellicht helpt het volgende om te proberen :

"Vroegere versies van Access" werkten soms standaard met met "een blibliotheek" genaamd DAO, waarna ADO in zwang kwam, en bij Access 2010 wordt weer terug gegrepen naar een modernere versie van het vroegere "ADO". Dat "ADO" heet tegenwoordig niet meer zo, maar "Microsoft Office 14.0 Access Database Engine Objects"

Wat je in Access 2010 zult zien, denk ik, is dat deze is aangevinkt in een lijst van verwijzingen. Dit kun je als volgt nazien :

1. Start de VBA editor met ALT + F11
  2. Click bovenin op "Extra"
  3. Kies dan voor "verwijzigingen"
  4. en zie dan dat dit inderdaad staat aangevinkt.

Waarschijnlijk staat 'ie op een vrij hoge plek in de lijst die je ziet. Hierboven dien je de oudere versie aangevinkt te verkrijgen, waarmee je oudere versie database gewend was te werken, zo vermoed ik.

Wat je erbij dus ��k zou moeten aanvinken is de naam van een oudere versie waarmee je vorige database werkte. Dit kun je het best ff nazien in de oudere versie ? Die library heette wellicht zoiets als "ActiveX Data Objects (ADO)" ?

Nadat je deze dan hebt aangevinkt, dien je 'm nog met pijltjes qua prioriteit in de lijst te plaatsen BOVEN die "Microsoft Office 14.0 Access Database Engine Objects", zodat deze gewenste versie de hogere prioriteit verkrijgt.

Hopend dat je d'r wat aan hebt en dat het inderdaad een oplossing kan zijn !

Mvg,

HH

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan