Hulp gevraagd installeren SATA schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
442
Goede avond,

Ik zoek dringend hulp. Ik heb net een nieuwe harddisk gekocht (160 G) Sata schijf.
Nu heb ik hem erin gezet maar ik zie geen nieuwe harddisk verschijnen.
Ik zag wel dat windows nieuwe hardware had gedetecteerd (hij zei RAID controller gevonden) en daarna starte die de wizard voor nieuwe hardware te installeren.
Nou ik heb volgende, volgende gedaan zoals normaal maar toen zei ie dat de hardware niet goed geinstalleerd is geworden.

Ik heb in de bios dit aangezet (On Chip Sata [Enable] stond op disable)

Wat kan ik nu doen? ik ben een leek wat dat betreft
 
Windows XP??

Dan de SATA drivers die bij je moederbord horen installeren
 
Diskmgmt.msc in uitvoeren intrommelen, en in diskmanagement de schijf eerst indelen en formateren zou kunnen helpen.
 
Ik ga eerst even rebooten
Ik heb inderdaad een diskette gekregen bij het moederboard met daarop de RAID drivers
Die zijn nu geinstalleerd even kijken na reboot wat ie doet

Ben zo terug

Ben ik weer . de raid drivers zijn denk ik geinstalleerd echter hij doet het nog niet
Ik zie dit in apparaatbeheer staan nu

VIA SATA RAID controller (onder kopje scsi & raid controller)
Hier staat een GEEL uitroeptekentje voor

In Diskmgmt.msc kan die geen nieuwe schijf vinden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je dient de Hyperiondrivers van Via te installeren, als die SATA controller werkt kun je pas de schijf indelen, en kies niet voor raid, denk dat je nu alleen die hebt geïnstalleerd.
 
Je dient de Hyperiondrivers van Via te installeren, als die SATA controller werkt kun je pas de schijf indelen, en kies niet voor raid, denk dat je nu alleen die hebt geïnstalleerd.